کد خبر : 121771
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهریور 1397 - 11:12
-

قهرمانی در آسیا درمان درد فوتسال زنان نشد

قهرمانی در آسیا درمان درد فوتسال زنان نشد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،زنان فوتسالیست ایرانی حدود سه ماه گذشته با درخشش در مسابقات آسیایی، قهرمان شدند تا برای دومین دوره پیاپی جام رقابت های قاره کهن در ایران بماند. عنوانی که با شور و شعف ویژه ای همراه شد. اگرچه عدم پخش تلویزیونی بازی ها از صدا و سیما اعتراضات زیادی چه

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،زنان فوتسالیست ایرانی حدود سه ماه گذشته با درخشش در مسابقات آسیایی، قهرمان شدند تا برای دومین دوره پیاپی جام رقابت های قاره کهن در ایران بماند.

عنوانی که با شور و شعف ویژه ای همراه شد. اگرچه عدم پخش تلویزیونی بازی ها از صدا و سیما اعتراضات زیادی چه از سوی مردم و چه از سوی ملی پوشان را به همراه داشت، اما بازتاب گسترده این درخشش در سطح جامعه و به ویژه شبکه های اجتماعی باعث شناخته شدن بیشتر این بازیکنان شده بود. بازیکنانی که دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا هم همین عنوان را به دست آورده بودند اما با این سطح از استقبال آحاد جامعه روبرو نشده بودند.
با بازگشت تیم ملی به ایران تقریبا همه رسانه ها از این ملی پوشان نوشتند. نه فقط رسانه های ورزشی که روزنامه های سیاسی هم جلدشان را به این دختران اختصاص دادند و رسانه ملی هم به هوای جبران غیبتش در روز مسابقات، میزبان بازیکنان تیم ملی در شبکه های مختلف می شد.
مدیران ورزشی و غیر ورزشی پیام تبریک فرستادند و حتی چهره تعدادی از همین زنان ورزشکار روی بیلبوردهای تبلیغاتی رفت. اقدامی که برای نخستین بار انجام شد تا زنان ورزشکار هم همچون مردان در برنامه های تبلیغاتی دیده شوند.
حتی بعد این ماجرا حرف و حدیث هایی مبنی بر رویکرد جدید صداوسیما از پوشش اخبار ورزشی زنان و رویدادهای آن ها شنیده شد؛ وعده ای که البته عملی نشد.
با این وجود به نظر می رسید بعد از تغییر نگاه جامعه و مردم نسبت به ورزش زنان و افزایش مخاطبین این حوزه، حالا نوبت مدیران و همچنین بخش خصوصی است تا گامی در جهت حمایت از این زنان بردارند. ولی نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه در حقیقت شاهد افت مضاعفی هم هستیم.
لیگ برتر فوتسال زنان ایران چند هفته ای است که آغاز شده است. به نظر می رسید قهرمانی تیم ملی باعث جذب مشارکت حامیان مالی در این رشته شود اما این اتفاق نیفتاد و لیگ با مشکلات مختلفی کارش را آغاز کرد.
دانشگاه آزاد تهران که یکی از قدیمی ترین ها در این رشته بود، از تیم داری در فوتسال زنان انصراف داد. نام های جدیدی از جمله نامی نو وارد شدند، ولی از طرف آن ها هم خبری از حمایت ویژه نبود. هفته اول لیگ در شرایطی استارت خورد که تعدادی از ستاره های تیم ملی بدون تیم مانده بودند.
حالا اگرچه همه تیم دارند، اما وضعیت مالی آن ها قابل تعریف نیست. همین هفته گذشته بود که خبر رفتن شهرزاد مظفر سرمربی سابق تیم ملی فوتسال زنان ایران از کشور شنیده شد. او با کویت به توافق رسید تا ضمن هدایت تیم ملی این کشور، مدیر تیم های ملی در رده های سنی مختلف این کشور هم بشود و با استعدادیابی و برگزاری کارگاره های آموزشی، فوتسال زنان این کشور را از ابتدا بسازد.
خبری که در واقع باید برای ورزش ایران خوشحال کننده باشد، اما وقتی می دانیم رفتن مظفر مساوی با خالی ماندن دست تیم ملی فوتسال کشورمان است، جایی برای خوشحالی باقی نمی ماند. وقتی بدانیم رفتن او نه صرفا به خاطر پیشرفت بیشتر، بلکه به خاطر نبود ثبات مالی در باشگاه های ایرانی و نداشتن حاشیه امنیت کاری است.
فرزانه توسلی دروازه بان تیم ملی و نامی نو اصفهان با اشاره به مبلغ قراردادهای بازیکنان در فصل جاری گفت: بازیکنان از فوتسال زده شده اند زیرا مبلغ قراردادها نسبت به سال گذشته پایین تر آمده است. در حالی که همه قیمت ها چند برابر شده، به جای این که قرارداد بازیکنان پس از قهرمانی آسیا افزایش پیدا کند، برخی نفرات یا همان قراردادهای سال گذشته را می گیرند یا برخی دیگر با کاهش قرارداد مواجه بوده اند که باعث دلسردی می شود. تیم ما هم تا ۲ هفته پیش توسط هیات تهران اداره می شد که خدا را شکر اصفهان حامی ما شد وگرنه اکنون باید ما بازیکنان از خانه مان این دیدار را می دیدیم.
خبرنگار ایرنا از چند بازیکن ملی پوش دیگر هم درباره قراردادها پرسید که البته تمایلی به بازگو کردنش نداشتند. ولی طبق آنچه توسلی گفته این مشکل بخش اعظم بازیکنان است و غیر از چند ملی پوش، سایر بازیکنان فوتسال زنان ایران یا با همان قراردادهای قبلی بازی می کنند، یا حتی با مبلغی کمتر از سال گذشته.
اگرچه وضعیت اقتصادی در کل کشور قطعا تاثیر منفی اش را روی ورزش هم گذاشته است اما انتظار می رفت بعد از درخشش فوتسال زنان ایران در آسیا، لیگ این رشته کمی در داخل کشور حمایت شود. چنانچه بعد از درخشش والیبال ایران در آسیا، همه شاهد افزایش میانگین دستمزدهای بازیکنان والیبال بودند و نام های جدیدی هم به عرصه تیم داری در این رشته اضافه شدند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.