کد خبر : 126224
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 آذر 1397 - 15:23
-

حسن‌زاده:اگر بگوییم انتخابات AFC‌ مشکل دارد، خیلی از عناوین قبلی فوتسال ایران هم زیر سوال می‌رود/من این عنوان را ملی می‌بینم/ رکوردها برایم اهمیتی ندارند

حسن‌زاده:اگر بگوییم انتخابات AFC‌ مشکل دارد، خیلی از عناوین قبلی فوتسال ایران هم زیر سوال می‌رود/من این عنوان را ملی می‌بینم/ رکوردها برایم اهمیتی ندارند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،اصغر حسن‌زاده در انتخابات اخیر afc بار دیگر مرد سال فوتسال آسیا شد. او برای چهارمین بار این عنوان را از آن خود و فوتسال ایران کرد و رکورد وحید شمسایی که پیش از این ۳ دوره این عنوان را به خود اختصاص داده بود را شکست. او این روزها

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،اصغر حسن‌زاده در انتخابات اخیر afc بار دیگر مرد سال فوتسال آسیا شد. او برای چهارمین بار این عنوان را از آن خود و فوتسال ایران کرد و رکورد وحید شمسایی که پیش از این ۳ دوره این عنوان را به خود اختصاص داده بود را شکست.

او این روزها فوتسال باشگاهی‌اش را در چین سپری می‌کند، طبیعتا فوتسال این کشور چیز زیادی ندارد که به فوتسالِ جهانی ایران اضافه کند اما به لحاظ مالی قطعا شرایط بسیار خوبی را برای لژیونرهای ایرانی به وجود آورده است و حسن‌زاده هم کاملا بر این موضوع اذعان دارد.

او سال‌هاست بدون حاشیه، مهره کلیدی تیم ملی است. ۴ سال است خارج از کشور بازی می‌کند و توقفی در کار نیست. حسن‌زاده به روزهای بزرگ تر و افتخارات بیشتر فکر می‌کند.

گفت‌وگوی خبرنگار روزنامه پیروزی با مرد سال فوتسال آسیا را در زیر می‌خوانید:

– هم برای چهارمین بار این عنوان را به دست آوردی و هم هت‌تریک کردی.

بله من در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این عنوان را به دست آوردم.

– و امسال به چه دلیل باز هم AFC این عنوان را به اصغر حسن‌زاده اختصاص داد؟

چون همراه با فوتسال ایران یک سال فوق‌العاده را سپری کردیم. قهرمان جام ملت‌های آسیا شدیم و آنجا من به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شدم، بعد در جام باشگاه‌های آسیا درحالیکه در چند سال اخیر نمایندگان ایران قهرمان نشده بودند ما با مس سونگون قهرمان شدیم و درنهایت این عناوین به این منتهی شد که مرد سال آسیا شوم. البته من این عنوان را ملی تلقی می‌کنم چون پرچم و نام کشورمان مطرح است.

– ظاهرا برای اولین بار است یک آسیایی ۴ بار مرد سال آسیا می‌شود؟

واقعا در این مورد چیز زیادی نمی‌دانم و پیگیری هم نکرده‌ام، اما در همان مراسم AFC، اعلام شد که تنها بازیکنی هستم که ۴ بار صاحب این عنوان شده‌ام.

– وحید شمسایی تاکنون ۳ بار مرد سال آسیا شده بود.

فکر کنم، این را من هم در روزنامه‌ها خواندم و ظاهرا خود AFC گزارشی هم زده بود.

– مهم این است که با توجه به جایگاه فوتسال ایران در قاره، حق یک ایرانی است که مرد سال شود.

من هم اینطور فکر می‌کنم، باید این عنوان برای ایرانی‌ها باشد. حالا خیلی مهم نیست چه فردی،‌ اما این اهمیت دارد که از کشور ما باشد و افتخارش هم ملی است و برای همه است.

– روز جمعه حسین طیبی نسبت به انتخابات AFC انتقاد کرده بود و این را زیر سوال برده بود.

خیلی دوست ندارم وارد این مباحث شوم اما اگر قرار باشد ایراد بگیریم باید کل انتخاباتی که تاکنون زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شده را زیر سوال ببریم، یعنی سال‌هایی هم که محمد کشاورز، محمد طاهری، وحید شمسایی و خود من صاحب این عنوان شده‌ایم همه زیر سوال می‌رود و من فکر نمی‌کنم این مسئله خیلی جالب باشد. الان هم واقعا چیزی که مهم است، انتخاب یک ایرانی است. البته من این مصاحبه را نخواندم، به صورت کلی می‌گویم که این بحث‌ها همه چیز را زیر سوال می‌برد.

– البته وحید شمسایی هم در مصاحبه‌ای گفته بود که رکوردها برای شکسته شدن هستند.

نمی‌خواهم خیلی وارد این مسایل شوم. برای من اصلا بحث عدد و رقم و رکورد مطرح نیست. می‌خواهم برای فوتسال ایران مفید باشم. واقعا این رکوردها اهمیتی برایم ندارم، دوست دارم فوتسال ما هر روز بالاتر از جایی که هست، قرار بگیرد. مهم پرچم ایران است.

– در ۳۱ سالگی فکر می‌کنی تا چند سال دیگر می‌توانی در اوج باشید و این افتخارات فردی و تیمی را افزایش دهی؟

خیلی نمی‌شود عدد تعیین کرد، من سعی می‌کنم حرفه‌ای زندگی کنم و این عناوین به من انگیزه می‌دهد که تلاشم را بیشتر کنم. تا جایی که مثمرثمر باشم بازی خواهم کرد.

– وضعیتت در شنزن چین چطور است؟

من در جام باشگاه‌های آسیا در تیم مس بودم، قبل از پیوستن به شنزن، صحبت‌های پایانی را هم با تیم سابقم در لیگ روسیه انجام دادم و بعد یک پیشنهاد داشتم از اسپانیا، وقتی پیشنهاد شنزن رسید دیدم که خودشان را برای شرکت در مسابقات سال آینده جام باشگاه‌های آسیا آماده می‌کنند و دیدم سرمایه‌گذاری‌شان روی فوتسال خوب است و مشورت کردم تا درنهایت به این تیم پیوستم.

– البته چیزی که هست چین خیلی نمی‌تواند به فوتسال بازیکنان ما اضافه کند و به نظر می‌رسد بیشتر بحث‌های مالی مد نظر است.

دقیقا همین‌طور است. فوتسال ما نه تنها در آسیا بلکه در جهان حرف برای گفتن دارد، برای همین چینی‌ها برای پیشرفت از بازیکنان ما استفاده می‌کنند. آنها سرمایه‌گذاری خوبی روی فوتسال داشته‌اند، چند بازیکن و مربی از برزیل گرفته‌اند و چند تا هم از ایران. آنها حتی سرمربی‌ برزیلی که با این تیم قهرمان جهان شد را آورده‌اند و تیم ما هم سرجینیوی برزیلی را در اختیار دارد تا سطح فنی‌شان بالا برود.

– این در حالی است که لیگ برتر ما به لحاظ مالی اصلا وضعیت خوبی ندارد.

به خاطر وضعیت دلاری، طبیعتا حضور بازیکنان در خارج از کشور خیلی بهتر است، فوتسال ما به لحاظ مالی خیلی افت کرده و این وضعیت می‌تواند خطرناک باشد.

– تا کِی می‌خواهی فوتسالت را در خارج از کشور ادامه دهی؟

فعلا که با تیم چین قرارداد دارم، این چهارمین سالی است که در خارج از کشور بازی می‌کنم.

– زندگی کردن در چین با توجه به تفاوت‌هایی که بین ۲ کشور وجود دارد، سخت به نظر می‌رسد.

بله زندگی کردن در شرق آسیا برای ما ایرانی‌ها سخت است خصوصا به خاطر مسئله تغذیه. ما با تیم‌های باشگاهی و ملی هم به چین می‌رفتیم دچار مشکل می‌شدیم، ولی به هرشکل این حرفه ما است و هر جای دنیا که باشیم باید خودمان را با شرایط وفق دهیم. من در روسیه و قطر هم زندگی کرده‌ام، باید زود با شرایط آپدیت شوم.

– خوب است که به این شکل خیلی زود در این زمینه هم خودکفا می‌شوی؟!

بله واقعا (با خنده)، الان وضعیت بهتر از قبل شده، خیلی اوقات زنگ می‌زنم ایران و می‌پرسم که چطور باید غذاهای مختلف را درست کنم.

گفتگو از:مرضیه دارابی- روزنامه پیروزی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... یکشنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

باجریانی روبرو هستیم که زورمان نمی رسد

سینا دوشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳

حقت نبود حق جاویدو خوردن