کد خبر : 127348
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آذر 1397 - 15:36
-

کریمی: مثل بازی با برزیل، بانوان هم فرصت دیدار دوستانه با ایتالیا را از دست دادند/امسال حتما لژیونر می‌شوم

کریمی: مثل بازی با برزیل، بانوان هم فرصت دیدار دوستانه با ایتالیا را از دست دادند/امسال حتما لژیونر می‌شوم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،به جرات فرشته کریمی یکی از بهترین و تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان ایران بوده است، بازیکنی کلیدی در تیم ملی با کلی افتخارات فردی. او حالا در آستانه عقد قرارداد با یک تیم خارجی است تا اولین لژیونر فوتسال بانوان ایران لقب بگیرد. فرشته با حضور در ایتالیا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،به جرات فرشته کریمی یکی از بهترین و تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان ایران بوده است، بازیکنی کلیدی در تیم ملی با کلی افتخارات فردی. او حالا در آستانه عقد قرارداد با یک تیم خارجی است تا اولین لژیونر فوتسال بانوان ایران لقب بگیرد.
فرشته با حضور در ایتالیا مذاکراتی با یک تیم باشگاهی از این کشور داشت اما هنوز قراردادی بین آنها منعقد نشده است. او به تازگی به ایران بازگشته،‌ گفت‌وگوی روزنامه پیروزی با بهترین بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان ایران در سال‌های اخیر را در زیر می‌خوانید:
– قراردادت با تیم ایتالیایی به کجا کشید؟
قرارداد نبستم، مشکل هم ویزای کاری بود.
– یعنی حضورت در ایتالیا منتفی شد؟
شاید امسال و این فصل نشود اما از کشورهای دیگر هم پیشنهاد دارم. البته اصلا پیشنهاد آنها منتفی نشده اما لیگ به نیم فصل رسیده و من فرصت کمی داشتم. این یک کار بزرگ و مهم برای ما و آنهاست، چون تاکنون هیچ دختر فوتسالیستی از ایران به ایتالیا نرفته، الان هم مسئله همان کار اداری است، من خودم احساس می‌کنم شاید کمی دیر شده باشد، حالا تا آخر هفته صبر می‌کنم و بعد تصمیمم را می‌گیرم.
– یعنی ممکن است در لیگ ایران بازی کنی؟
نه، اینجا پول نیست، بعد از اینهمه سال برای یک نفر شرایط لژیونر شدن فراهم شده، ان‌شاءا… که اتفاق خوبی بیافتد.
– با این قرارداد می‌شوی اولین لژیونر فوتسال بانوان ایران و این یک افتخار است.
من به افتخارش فکر نمی‌کنم، اصلا این مهم نیست، مهم این است که راه برای بقیه باز می‌شود.
– تیم ملی هم که بعد از قهرمانی آسیا دیگر هیچ اردو و مسابقه‌ای نداشت. این وضعیت اصلا خوب به نظر نمی‌رسد.
بله، تیم به حال خود رها شده، البته بانوان به این وضعیت عادت دارند، وقتی در یک سال مسابقه رسمی نداریم، معمولا مسابقه و اردویی هم برگزار نمی‌شود. من اطلاع دارم که این ماه ایتالیایی‌ها درخواست کردن که با آنها بازی کنیم اما با این درخواست موافقت نشد و نشد که برویم. این درحالی است که در فوتبال و فوتسال فیفادی داریم و می‌توانیم مثل خیلی از تیم‌های بزرگ ما هم از این فیفادی‌ها برای برگزاری مسابقه دوستانه استفاده کنیم.
– ما که همیشه از این فرصت فقط برای دیدار با روسیه استفاده می‌کنیم!
همانطور که در بخش آقایان بازی با تیم ملی برزیل را از دست دادیم، فرصت دیدار دوستانه با تیم ملی ایتالیا هم به راحتی از دست رفت. درحالیکه این بازی به نسل جوان خیلی کمک می‌کرد. به هرحال ما خیلی بازی کردیم، با تیم‌های سطح بالا و تجربه زیادی به دست آوردیم اما این بچه‌ها گناه دارند، آنها هم باید تجربه کسب کنند. اما متاسفانه چون امسال تیم ملی برنامه رسمی ندارد، هیچ بازی دوستانه‌ای هم حتی ترتیب داده نشد.
– پاداش قهرمانی آسیا را هم که هنوز نگرفته‌اید؟
آدم دیگر رویش نمی‌شود در این مورد صحبت کند. اتفاقا سر همین موضوع لژیونر شدنم با آقای ساکت در ارتباط بودم و کارهایم را دنبال می‌کرد و بخشی از نامه‌نگاری‌ها با او بود و باید هم از او تشکر کنم، اتفاقا در مورد حق و حقوق بچه‌ها از ساکت پرسیدم که او هم از این اتفاق ناراحت بود و می‌گفت پاداش جام‌جهانی به خاطر مشکلاتی که وجود دارد هنوز به فدراسیون نیامده و به همین دلیل نمی‌توانند پاداش فوتسال را هم بدهند.
– یعنی ممکن است اصلا پاداش لغو شود؟
نه اصلا، بالاخره به تیم این پاداش قهرمانی را می‌دهند.
– بازی پرسپولیس و سپاهان را دیدی؟
بله، مگر می‌شود نبینم.
– به نظر می‌رسد تیم امسال می‌تواند هت تریک قهرمانی کند.
ان‌شاءا… که این اتفاق بیافتد. اصولا همه جای دنیا وقتی قرار است چنین اتفاق بزرگی رخ دهد و یک تیم با این شرایط پیش می‌رود، همه کمک می‌کنند که این اتفاق بیافتد،‌ اما اینجا کمک که نمی‌شود، لااقل امیدوارم کسی هم مانع کار نشود.
– یعنی احساس می‌کنی دارند برای قهرمان نشدن پرسپولیس سنگ‌اندازی می‌کنند؟
نمی‌دانم، به عنوان یک تماشاچی، کسی که از تلویزیون بازی‌ها را نگاه می‌کنم این احساس را دارم. بچه‌ها خیلی تلاش می‌کند امیدوارم هر چیزی که لایق‌شان هست به دست آورند. آن هم با این وضعیت کمبود بازیکن و شرایطی که امسال برای تیم به وجود آمد.
– سهم برانکو را در این نتایج چقدر می‌دانید؟
او یکی از سرمربیان خوب فوتبال ما است، چه زمانی که در تیم ملی بود و چه در پرسپولیس. او از وقتی به پرسپولیس آمده تیم خیلی متحول شده، حضور این مربیان باعث پیشرفت فوتبال ما می‌شود. مثل کیروش، او هم از وقتی به فوتبال ایران آمده، خدمات زیادی کرده، من یک بخشی از کارهای کیروش را هم می‌پسندم، امکاناتی که در کمپ تیم‌های ملی ایجاد کرد پیش از این کسی چنین درخواستی نداشت. یا پِک و ایفمارک که با تلاش خانم هراتیان و کیروش برای تیم ملی در نظر گرفته شد. اینها چیزهای ماندنی برای فوتبال ایران است. امیدوارم بین مربیان ما تعامل همیشه برقرار باشد.

گفتگو از:مرضیه دارابی-روزنامه پیروزی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.