کد خبر : 128114
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 دی 1397 - 12:44
-

گزارش تحلیلی از فعل و انفعالات رخ داده در فوتسال/ بازنشسته ها رفتند جانشین های خوبی داریم؟

گزارش تحلیلی از فعل و انفعالات رخ داده در فوتسال/ بازنشسته ها رفتند جانشین های خوبی داریم؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سرانجام مدت زمان سرپرست طولانی مدت علی کفاشیان در کمیته فوتسال به پایان رسید و مردی که نامش بزرگتر از فوتسال بود در حالی که انتقاداتی به عملکرد او وجود داشت نه خود خواسته و با توجه به قانون بازنشسته ها صندلی اش در کمیته فوتسال را تحویل داد. در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سرانجام مدت زمان سرپرست طولانی مدت علی کفاشیان در کمیته فوتسال به پایان رسید و مردی که نامش بزرگتر از فوتسال بود در حالی که انتقاداتی به عملکرد او وجود داشت نه خود خواسته و با توجه به قانون بازنشسته ها صندلی اش در کمیته فوتسال را تحویل داد. در مورد فعالیت کفاشیان در کمیته فوتسال از زویای گوناگون می توان به بررسی پرداخت. از یک سو سومی در جام جهانی، قهرمانی درجام ملتهای آسیا و قهرمانی در جام باشگاه های آسیا  در زمان ریاست او بوده اما بخش اعظم این موفقیت ها نه نشات گرفته از سیاست ها و مدیریت او که بر اساس برنامه ریزی های فوتسال باشگاهی ما و استعداد فوتسالی هاست. البته که در بحث امکانات تا حدودی شرایط بهتر شد و از سویی حضور کفاشیان در کمیته فوتسال آسیا نیز مزایایی برای ما داشت با این حال عدم پخش زنده بازی های لیگ فوتسال، ناکامی در کسب میزبانی مسابقات جهانی وآسیایی ،انحلال تیم هایی مثل دبیری تبریز و تاسیسات دریایی و مشکلات شدید مالی باشگاه ها از جمله نقاط تاریک کارنامه کفاشیان است.

جانشین های خوبی داریم؟

داود پرهیزگار به عنوان سرپرست کمیته فوتسال جانشین کفاشیان شده است. او کارنامه درخشانی در فوتسال ندارد و اصولا زمان حضورش در این رشته آنقدر طولانی نیست که کارنامه ای از خود بر جای بگذارد. جز سرپرستی تیم جوانان فوتسال نشانی دیگر از فوتسالی بودن او نداریم و به همین دلیل اکثر دیدگاه ها نسبت به او منفی است. با این حال این سوال هم پیش می آید که ما چرا در تربیت نیروهای جوان یا میدان دادن به چهره های فوتسال واهمه داشتیم که حالا برای جانشین های بازنشسته مشکل داشته باشیم. چرا پیش از این به قدیمی های فوتسال میدان داده نشد تا حالا آنها گزینه اصلی برای مدیریت فوتسال باشند؟ در مدت اخیر اکثر چهره های فوتسالی نسبت به انتخاب پرهیزگار موضع گرفته اند و به نظر می رسد او در ابتدای حضورش دراین کمیته کار دشواری برای تقابل با مخالفانش دارد.

پرهیزگار: با فوتسال غریبه نیستم

او پس از حضورش بر این صندلی گفت: می دانم که در رشته پرطرفدار و پر افتخاری حضور دارم و امیدوارم با کمک پیشکسوتان و اهالی فوتسال و رسانه بتوانم در این سمت موفق باشم.من با این رشته بیگانه نیستم و سالهاست که در فدراسیون حضور داشته و در تیم امید فوتسال هم فعالیت کردم.

موضع گیری فوتسالی ها علیه سرپرست جدید

دو عضو هیات رئیسه،دو مربی شاخص فوتسال که سابقه قهرمانی در آسیا را دارند، رئیس اسبق کمیته فوتسال و چند پیشکسوت و چهره فوتسالی از جمله منتقدان حضور پرهیزگار در کمیته فوتسال هستند. سعید نجاریان و کریم منصوری دو عضو هیات رئیسه حتی تهدید به کناره گیری از سازمان لیگ کردند  و مدعی شدند پرهیزگار گزینه مناسبی برای حضور در این پست نیست.نجاریان گفت: بعد از ۲۵ سال حضور در فوتسال و فوتبال داخل سالن واقعا نمی دانم چطور می شود این فرد رئیس کمیته فوتسال باشد در حالی که شناخت زیادی از این رشته ندارد.انتخاب پرهیزگار بی احترامی به جامعه فوتسال است. ما فوتسالی ها شاید با هم اختلاف سلیقه داشته باشیم اما تا وفتی امثال درودگر،ترابیان و … هستند چرا باید فرد دیگری رئیس کمیته فوتسال شود و تا زمانی که این افراد هستند نباید اجازه داد فرد دیگری به فوتسال بیاید.

هشدار رئیس قدیم به سرپرست جدید کمیته فوتسال!

صادق درودگر رئیس اسبق کمیته فوتسال گفت: این انتخاب یک ریسک بزرگ برای پرهیزگار و فوتسال است. کار او در کمیته فوتسال سخت خواهد بود. من پرهیزگار را می‌شناسم و می‌دانم که زحمات بسیاری در بخش‌های مختلف فوتبال کشیده اما مسئولیت‌های اداری داشته است. او پسر بسیار خوبی است و تنها می‌توانم بگویم کارش سخت است. او به تازگی وارد فوتسال شده و حضور در کمیته فوتسال، برایش چیزی جز آسیب ندارد.

توصیه شمسایی به پرهیزگار

وحید شمسایی و حمید بی غم از جمله چهره های شاخصی بودند که به حضور پرهیزگار در کمیته فوتسال واکنش نشان دادند.شمسایی گفت: به عنوان یک دوست از وی خواهش می‌کنم اگر می‌تواند فوتسال را از این وضع و از این شرایط بد اقتصادی نجات دهد به این کمیته وارد شود. همچنین از وی می‌خواهم جلوی آدم‌هایی که در فوتسال تصمیمات یک‌جانبه و دیکتاتوری می‌گیرند را بگیرد و از این شرایط بد اقتصادی باشگاهها را نجات دهد و اگر واقعاً می‌دانید توانایی ندارید و کار سخت است همین ابتدا از این سمت استعفا دهید.

حمید بی غم که با مس سونگون قهرمان آسیا شد هم تاکید کرد: جامعه فوتسال از این انتخاب شوکه شدند و البته باید در آینده دید که عملکرد سرپرست جدید کمیته فوتسال به چه صورت خواهد بود. ولی آنچه که از زمان انتخاب او در بین اهالی و کارشناسان فوتسال شنیده می شود، عدم رضایت از این انتخاب است.

واکنش عجیب سرمربی تیم ملی

مطابق انتظارها سرمربی تیم ملی فوتسال واکنشی عجیب به این انتخاب داشت و برخوردی منفعلانه با حضور پرهیزگار در کمیته فوتسال کرد. ناظم الشریعه گفت: پرهیزگار سالهاست که در فدراسیون فوتبال به خصوص ‌در کمپ تیم‌های ملی مسئولیت داشته و  وی را می شناسم و فردی ورزشی است.به عنوان عضوی کوچک از خانواده فوتسال  برای من فرقی ندارد که چه کسی مسئول باشد هرکسی که بتواند به پیشرفت فوتسال و تیم‌های ملی کمک کند و همچنین بتواند فکری برای پخش مستقیم بازیهای لیگ و درآمدزایی باشگاهها داشته باشد مورد تایید است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.