کد خبر : 129362
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 دی 1397 - 9:40
-

فوتسالیست‌هایی که با ‌هزار دلار لژیونر می‌شوند!

فوتسالیست‌هایی که با ‌هزار دلار لژیونر می‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،به نظر می‌رسد فوتسال ایران روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و اظهارات سرمربی سابق تیم ‌ملی هم گواه همین ماجراست. بعد از کسب عنوان سومی جام‌ جهانی ٢٠١۶، فوتسال با حاشیه‌های زیادی مواجه بوده و این روزها هم با استعفای صوری کفاشیان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. به گزارش شهروند،

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،به نظر می‌رسد فوتسال ایران روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و اظهارات سرمربی سابق تیم ‌ملی هم گواه همین ماجراست. بعد از کسب عنوان سومی جام‌ جهانی ٢٠١۶، فوتسال با حاشیه‌های زیادی مواجه بوده و این روزها هم با استعفای صوری کفاشیان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

به گزارش شهروند، با این‌که در گذشته‌ای نه‌چندان دور، لیگ فوتسال ایران از سطح بالایی برخوردار بود و بیشتر بازیکنان ملی‌پوش هم با قراردادهای نسبتا قابل توجه مالی علاقه‌ای به لژیونرشدن نداشتند، این روزها شرایط برعکس شده است. شاید بیش از ١٠ نفر از بازیکنان فوتسال ایران در لیگ‌های آسیایی بازی می‌کنند که فقط تعداد معدودی از آنها سطح تیمشان بالاتر از تیم‌های داخلی ایران است.

با این‌حال، مشکلات مالی در فوتسال و بالا رفتن قیمت ارز دلیل لژیونر شدن آنها حتی در کشورهای سطح پایین نظیر لبنان، اندونزی و تاجیکستان شده است؛ برای مثال هم‌اکنون مصطفی نظری در اندونزی، مرتضی عظیمایی و حمید طاهری در لبنان، عارف بلوکی در قرقیزستان، ظهیر کامیاب در تاجیکستان، اصغر حسن‌زاده، فرهاد توکلی، قدرت بهادری و احمد اسماعیل‌پور در چین بازی می‌کنند. این بازیکنان که اکثرا در تیم‌ ملی هم به میدان می‌روند، درحالی در دیگر لیگ‌های آسیایی پخش شده‌اند که فوتسال ایران سال‌هاست در قاره کهن حرف اول را می‌زند.

حسین شمس، سرمربی سابق تیم ‌ملی فوتسال با ابراز تاسف از این وضع، از یک اتفاق شوکه‌کننده خبر می‌دهد: «آن‌طور که من خبر دارم، این بازیکنان با قراردادهای خیلی پایین در کشورهای دیگر بازی می‌کنند. حتی برخی از آنها قرارداد ‌هزار دلاری به‌صورت ماهیانه دارند! این‌که یک بازیکن تیم ‌ملی ایران با‌ هزار دلار در ماه حاضر است برای یک تیم خارجی بازی کند، چیزی شبیه فاجعه است.»

به‌نظر می‌رسد مشکلات مالی تیم‌های داخلی و بدحسابی آنها باعث چنین اتفاقی شده و بازیکنان ترجیح می‌دهند با افزایش نرخ ارز به کشورهای خارجی بروند تا پول بیشتری به دست بیاورند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.