کد خبر : 132164
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 - 11:35
-

شمس:پیروزی مقابل قزاقستان چسبید/ به ناشنوایان ظلم می‌شود

شمس:پیروزی مقابل قزاقستان چسبید/ به ناشنوایان ظلم می‌شود
مدیر فنی تیم فوتسال ناشنوایان بعد از قهرمانی این تیم در آسیا، گفت: برد مقابل قزاقستان در مرحله نیمه نهایی خیلی به ما چسبید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم فوتسال ناشنوایان ایران در رقابت‌های فوتسال قهرمانی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه در تایلند به عنوان قهرمانی رسید و سهمیه مسابقات جهانی را کسب کرد. ژاپن، تایلند و قزاقستان هم بعد از ایران اول تا چهارم شدند و این کشورها هم سهمیه مسابقات جهانی که ماه نوامبر در سوئیس برگزار می‌شود را کسب کردند. هدایت این تیم بر عهده رضا یوسفی است و حسین شمس هم به عنوان مدیر فنی کنار این تیم فعالیت می کند.

حسین شمس مدیر فنی تیم فوتسال ناشنوایان بعد از بازگشت این تیم به ایران گفت: این مسابقات چند سال است که در قاره آسیا راه اندازی شده است. در این دوره، ژاپن واقعا تیم شگفت انگیزی بود و حتی توانست تایلندِ میزبان را با حضور تماشاگرانش در مرحله نیمه نهایی شکست بدهد. ما دو بار با ژاپن بازی کردیم. در فینال مقاومت این تیم را در نیمه دوم شکستیم و به پیروزی رسیدیم ولی آنها واقعا تیم شگفت انگیزی بودند و مطمئنم در مسابقات جام جهانی شگفتی ساز می شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که پیروزی مقابل کدام تیم در این مسابقات دلچسب‌تر بود؟ تصریح کرد: بازی با قزاقستان برای ما دشوار به نظر می رسید. قزاقستان با تایلند به نتیجه تساوی ۷ – ۷ رسیده بود و باید در نیمه نهایی با آنها روبرو می شدیم. پیش از شروع مسابقه انتظار بازی سختی را داشتیم ولی در نهایت با ۹ گل به پیروزی رسیدیم. این برد خیلی به ما چسبید. نکته جالب اینجا بود که اعضای تیم قزاقستان بعد از این باخت آنقدر ناراحت بودند که دیگر برای بازی رده بندی در تایلند نماندند و به کشورشان بازگشتند. در نتیجه بازی رده بندی برگزار نشد.

مدیر فنی تیم فوتسال ناشنوایان درباره کلیپی که از شادی او بعد از این بازی در رختکن منتشر شد و بازتاب گسترده ای داشت، خاطرنشان کرد: ناشنوایان به شدت مظلوم هستند. من ۹ سال با این افراد زندگی کرده ام و با شادی آنها شاد و از غم آنها، غمگین می شوم. در این چند سال نوکر ناشنوایان بوده ام. برای خودم هم عار نمی دانم که با این سن و سال با بچه های تیم شادی می کردم. هرچند که اصلا خبر نداشتم دارند از آن لحظات فیلم می گیرند.

شمس درباره برنامه های این تیم برای حضور در مسابقات جام جهانی، تاکید کرد: ۲۶ اسفند انتخابات فدراسیون ناشنوایان برگزار می شود و باید منتظر باشیم تا رئیس جدید انتخاب شود. سرپرست فعلی فدراسیون خیلی کمک حال بود.

مدیر فنی تیم فوتسال ناشنوایان در پایان گفت: ناشنوایان تنها قشری هستند که جوایز قهرمانی و افتخارآفرینی آنها با سایر ورزشکاران خیلی تفاوت دارد. حتی معلولان در چند سال گذشته سطح جوایز خود را افزایش داده و به سطح ورزشکاران سالم رساندند ولی برای ناشنوایان این اتفاق رخ نداد. چندین سال است که به ناشنوایان ظلم می شود. شخصا مستقیم با چند وزیر صحبت کردم تا جوایز ناشنوایان افزایش یابد. اکثر ورزشکاران ناشنوا بیکار هستند و دلشان به سکه ها و جوایزی خوش است که بعد از افتخارآفرینی می گیرند.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.