کد خبر : 133507
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 فروردین 1398 - 12:05
دسته‌بندی نشده
-

ترابیان :در دوره کفاشیان کار خاصی انجام نشد/ از این پست فقط برای حضور در مجامع استفاده کردیم!

ترابیان :در دوره کفاشیان کار خاصی انجام نشد/ از این پست فقط برای حضور در مجامع استفاده کردیم!
رئیس سابق کمیته فوتسال با اشاره به دوران ریاست علی کفاشیان در منطقه آسیای میانه AFC گفت: رک و رو راست بگویم از تصدی این سمت از سوی کفاشیان تنها برای حضور در مجامع استفاده کردیم، اما کار خاصی برای منطقه آسیای میانه انجام نشد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، عباس ترابیان درباره تاثیر انتخاب مهدی تاج به عنوان نایب رئیس AFC در منطقه آسیا مرکزی برای فوتبال ایران بیان کرد: صرف حضور مدیران فدراسیون در جایگاه نایب رئیسی AFC و تصمیم گیری‌های این کنفدراسیون سبب می‌شود ایران به عنوان یک کشور معتبر در سطح فوتبال آسیا به فراموشی سپرده نشود. داشتن جایگاه در کمیته‌های مهم AFC و به موقع دفاع کردن از حق و حقوق فوتبال ایران در کل به سود فوتبال کشورمان است و به همین دلیل بودنمان بهتر از نبودمان است.

او ادامه داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا دارای پنج زون است و کشور‌هایی که از عضو این زون‌ها (مناطق) هستند دارای منافعی خواهند بود. به صورت مثال افغانستان و ازبکستان که عضو منطقه آسیای میانه هستند از امتیاز‌هایی بهره می‌گیرند. از طرفی با توجه به اینکه ریاست منطقه آسیای میانه ۲ دوره متوالی به ایران رسیده این امر منجر به افزایش اعتبار و ایجاد شخصیت مدیریتی برای فوتبال کشورمان در سطح قاره می‌شود. حال اینکه چگونه بتوانیم از این قدرت و شانس استفاده بهینه کنیم، بحث دیگری است.

مدیر سابق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به دوران ریاست علی کفاشیان در منطقه آسیای میانه AFC گفت: رک و رو راست بگویم از تصدی این سمت از سوی کفاشیان تنها برای حضور در مجامع استفاده کردیم، اما کار خاصی برای منطقه آسیای میانه انجام نشد. اگر منطقه آسیای مرکزی را به صورت مثال با غرب قاره مقایسه کنیم متوجه تفاوت‌هایی مانند کمیت بازی‌های ۲ منطقه می‌شویم. ایران زمانیکه در منطقه غرب حضور داشت بار‌ها در مسابقات مربوط به این منطقه شرکت کرد، اما در آسیای میانه مسابقاتی در آن سطح برگزار نمی‌شود. جلسات تصمیم گیری در این منطقه هم محدودتر از غرب قاره است. امیدوارم در زمان مدیریت تاج از لحاظ این مسائل تحولاتی را شاهد باشیم. البته زمان، تفاوت عملکرد تاج و کفاشیان را در پست ریاست منطقه آسیای میانه مشخص می‌کند و از حالا نمی‌توان درباره این موضوع پیش بینی کرد.

او ادامه داد: یکی دیگر از تفاوت‌ها این است که کشور‌های حاضر در منطقه غرب از لحاظ مالی قدرتمند هستند، اما نباید از قدرت ازبکستان (عضو منطقه آسیای میانه) در فوتبال و فوتسال بی تفاوت عبور کرد. همین افغانستان هم در منطقه مدعی و به سرعت در حال پیشرفت است که این موضوع را در فوتسال این کشور به چشم دیده ام. قرقیزستان در جام ملت هلی آسیا عملکرد خوبی داشت و ترکمنستان با برگزاری بازی‌های کشور‌های اسلامی قدرت خود را نشان داد و تاجیکستان هم کشور درحال پیشرفتی است. منطقه آسیای میانه پتانسیل بالایی دارد و در آینده می‌بینید کشور‌های این منطقه در فوتبال آسیا متفاوت ظاهر می‌شوند.

رئیس سابق کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا انتخاب تاج برای این سمت تاثیری در رفع مشکل میزبانی تیم‌های ایرانی از عربستانی‌ها دارد یا خیر، گفت: این مشکل ارتباط خاصی به جایگاه تاج ندارد چراکه عربستانی‌ها اشتیاقی به رفع مشکل ندارند و دوست دارند با ایران دشمنی و عناد داشته باشند. شیخ سلمان، رئیس بحرینی AFC با وجود ارتباط خوبی که کشورش با عربستانی‌ها دارد با فوتبال ایران ارتباط نزدیکی دارد. سعودی‌ها از ارتباط‌های فوتبالی بهره برداری سیاسی می‌کنند و با وجود چنین موضوعی نباید انتظار داشته باشیم معضل میزبانی تیم‌های ایرانی از نمایندگان عربستان در کشور ثالث حل شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.