کد خبر : 133633
تاریخ انتشار : شنبه 24 فروردین 1398 - 11:02
-

نگذاریم ستاره سوم هم حذف شود

نگذاریم ستاره سوم هم حذف شود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، بدون شک فوتسال یکی از رشته‌های پرافتخار ورزشی کشور است؛ این رشته سالهاست که در آسیا و حتی در حال حاضر در رتبه سوم جدول رنکینگ دنیا قرار دارد، اما موضوعی که نگران کننده است بی توجهی به این رشته ورزشی پر افتخار است. * چرا بعد از

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، بدون شک فوتسال یکی از رشته‌های پرافتخار ورزشی کشور است؛ این رشته سالهاست که در آسیا و حتی در حال حاضر در رتبه سوم جدول رنکینگ دنیا قرار دارد، اما موضوعی که نگران کننده است بی توجهی به این رشته ورزشی پر افتخار است.

* چرا بعد از هر قهرمانی پاداش فوتسالی‌ها پرداخت نمی شود؟

تیم‌هایی که در سال‌های اخیر همواره افتخارآفرین بوده‌اند و در کنار آن بازیکنان تیم ملی چه در عرصه مردان و چه بانوان از بی توجهی مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال گلایه داشته اند که چرا هنوز پاداش قهرمانی سال‌های قبل آنها پرداخت نشده است. این بازیکنان همیشه مدعی هستند که چرا در زمان گرفتن کاپ قهرمانی فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال پاداش ما را نمی دهند؟

* فوتسالیست‌ها رایگان هستند و هیأت رئیسه‌ کمیته پاداش می‌گیرد!

همین اواخر سال قبل بود که هیأت رئیسه کمیته فوتسال پاداش میلیونی برای خودشان تصویب کردند و به همین راحتی پرداخت شد، اما برعکس تیم ملی مردان و بانوان هنوز نتوانسته‌اند پاداش خود را دریافت کنند. سوالی که مطرح است اینکه چرا هیأت رئیسه‌ای که همیشه مدعی بودند که ما رایگان کار می‌کنیم و حقوق پاداشی از این کمیته دریافت نمی‌کنیم چطور برای خودشان پاداش میلیونی در نظر گرفته اند؟ سوال دیگری که وجود دارد چرا بازیهای تدارکاتی که در فیفادی قرار دارد نباید برگزار شود؟ چرا بازی با برزیل که یک افتخار برای هر کشوری است به همین راحتی برگزار نمی‌شود؟

*بازی با برزیل برای هر کشور یک افتخار است

همین اواخر سال قبل بود که تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با توجه به تمام افتخاراتی که داشته به یکباره و در همان مرحله گروهی از ادامه حضور در مسابقات آسیایی جا می‌ماند و از دور مسابقات حذف می‌شود و بعد از آن هم بازیکنان تیم ملی در مصاحبه‌های خود اعلام می‌کنند که عدم هماهنگی بازیکنان و ضعف بدنی و همچنین عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی و… علت حذف تیم ملی بوده.

*کوچ فوتسالیست‌های ایران به خاطر شرایط بد اقتصادی

آنها بارها مدعی بودند که چرا باید بازی‌های تدارکاتی تیم ملی یکی پس از دیگری برگزار نشود و چرا ما نباید در تورنمنت‌های خارجی به دلیل مشکلات اقتصادی شرکت کنیم؟ که در نتیجه تیم ملی فوتبال ساحلی به همین راحتی حذف می‌شود و یکی دیگر از ستاره‌های فدراسیون فوتبال از بین می‌رود. فوتسال هم در حال حاضر چنین شرایطی دارد.

*احتمال حذف یکی دیگر از ۵ ستاره‌های فدراسیون فوتبال!

چندی قبل بود که قهرمانان رشته‌های ورزشی مختلف به پاداش یک میلیون دلاری به تیم ملی فوتبال با وجود حذف از جام ملت‌ها معترض بودند، سوالی که وجود دارد چرا وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بین رشته های ورزشی تبعیض قائل می شوند؟ در حالی که پاداش ملی‌پوشان فوتبال در همان رختکن و توسط داورزنی معاون وزیر ورزش و قبل از اینکه عرق آنها خشک شود پرداخت می‌شود، اما برعکس پاداش چندده میلیونی ملی‌پوشان فوتسال بانوان و آقایان به‌رغم قهرمانی در آسیا ماه‌ها پس از گرفتن عکس یادگاری مهدی تاج و علی کفاشیان و… با جام‌ها، هنوز پرداخت نشده است و برعکس پاداش هیئت رئیسه کمیته فوتسال آن هم یک ماه قبل از سال جدید مصوب و پرداخت می شود و یا حتی بازیهای تدارکاتی آنها یکی پس دیگر حذف می شود و هیچکسی هم پاسخگو نیست.

*پاداش قهرمانی همچنان خاک می‌خورد

این تبعیض‌ها و بی‌توجی‌ها و به خصوص نداشتن کسب درآمدی ثابت در ورزش باعث شده که اکثر ملی‌پوشان ما به خصوص ملی‌پوشان فوتسال و فوتبال ساحلی کوچ اجباری به خارج از کشور داشته باشند. بازیکنان ملی‌پوش فوتسال همیشه نسبت به تبعیض و کم‌لطفی مسئولان فدراسیون فوتبال گلایه دارند که چرا پاداش ناچیز ما حدودا نزدیک به ۱۶۰۰ دلار که معادل ۲۲ میلیون تومان است بابت یکسال تلاش زحمت و قهرمانی در آسیا پرداخت نمی‌شود؟ حتی ملی‌پوشان فوتسال بانوان که در سال گذشته برای دومین دوره متوالی قهرمان آسیا شدند، هنوز با گذشت حدودا یکسال از قهرمانی‌شان، پاداش ناچیز حدودا ۱۴۵۰ دلاری که معادل حدودا ۲۰ میلیون تومان است را هنوز دریافت نکرده‌اند؛ در حالی که پس از هر پیروزی تیم ملی فوتبال باید پاداش آنها در رختکن پرداخت شود.

*فوتبالیست‌ها هم حق گرفتن پاداش دارند

این ملی‌پوشان منکر پاداش به فوتبال نیستند و حتی اعلام کردند که بازیکنان فوتبال حقشان را دریافت می‌کنند، اما از تبعیض و کم لطفی مسئولان ورزشی به خصوص فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال گلایه دارند.

* نگذاریم ستاره سوم هم حذف شود

حذف فوتبال ساحلی زنگ خطری برای فدراسیون ۵ ستاره ما بود که در حال حاضر ۲ ستاره آن را از دست دادیم. حداقل در این سال جدید نگذاریم ستاره سوم هم به همین راحتی از دست برود و با توجه به صحبتهای ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال که سال ۹۸ را سالی پرکار و شلوغ برای تیم ملی دانسته؛ است.

امیدواریم تا دیرنشده فدراسیون فوتبال وکمیته فوتسال هرچه زودتر پاداش‌های تیم‌های ملی فوتسال مردان و بانوان پرداخت و همچنین بازی‌های تدارکاتی بیشتری برای این تیم‌ها در نظر بگیرند و نگاه مسئولان ورزشی به فوتبال و فوتسال و سایر رشته های ورزشی یکسان شود.همه ورزشکاران ملی‌پوش رشته‌های مختلف فقط برای یک هدف در میادین بین المللی ورزشی حاضر می شوند،آنهم قهرمانی و سربلندی ایران عزیز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.