کد خبر : 134536
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 - 14:29
دسته‌بندی نشده
-

عجيب اما آموزنده در مسابقات اليت4 اروپا؛

سه دروازه‌بان، برترین بازیکن در چهار دیدار لیگ قهرمانان اروپا!

سه دروازه‌بان، برترین بازیکن در چهار دیدار لیگ قهرمانان اروپا!
سه دروازه‌بان عنوان برترين بازيكن ميدان را در سه بازي از چهار ديدار مرحله نهايي فوتسال ليگ قهرمانان اروپا از آن خود كردند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در حالی کنفدراسیون فوتبال آسیا مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به عنوان بخشی از کلاس درس اولین دوره حرفه‌ای مربیگری برای ۱۴ مربی نخبه خود انتخاب کرده بود که به نظر می‌رسید تماشای این سطح از رقابت‌ها حتی از قاب تلویزیون هم یکی از مهمترین کلاس‌های آموزشی فوتسال برای سایر مربیان و حتی داوران باشد.

سطح بالای بازی‌ها، تعدد ردو بدل شدن تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها و شروع مجددهای جدید در بالاترین سطح فوتسالی جهان، آلماتی آره‌نا را به کلاس درسی برای علاقمندان به مربیگری و داوری فوتسال تبدیل کرده بود که شاید برداشت دو نکته از آن احتیاج به تخصص خاصی هم نداشت و با قدری دقت می‌شد از آن استفاده کرد.

در این بازی‌ها برخورد میان بازیکنان در حین بازی با بیشترین تعداد ممکن و فشار بالای بدنی که دو بازیکن برای تصاحب توپ به هم وارد می‌کردند یادآور سوت‌های مکرر داوران و اعتراضات تمام نشدنی بازیکنان وطنی بود که متوقعند با شارژی کوچک، صدای سوت داور را شنیده و شماره‌انداز خطا را برای حریف ملاحظه کنند و در غیر این صورت وامصیبتا؛ از حمله به داور گرفته تا تحریک سکوها، ترک زمین و … که یک بازی سطح بالای داخلی را بعضا تا لیگ دسته سوم تنزل داده و می‌دهد.

در فینال اروپا خبری از اقدامات هیجانی داور (مدیریت بازی!) برای آرام کردن بازیکنان دو تیم نبود و تنها وقتی خطا اعلام می‌شد که خطایی سنگین از سوی بازیکنی حادث می‌شد. اقدامی که نه تنها سطح بالای بازی‌ها را هرگز تحت تاثیر قضاوت داوران پایین نیاورد بلکه لذت فوتسال و سرعت بالای آن در مقابل فوتبال را به میلیون‌ها تماشاگری که از طریق ماهواره ها تماشاگر این بازی ها بودند، چشاند.

نکته ارزشمند دیگر این تورنمنت انتخاب سه دروازه‌بان به عنوان ارزشمندترین بازیکن میدان در چهار بازی انجام شده در این تورنمنت بود که نشان از نقش و جایگاه جدید دروازه‌بان‌ها در فوتسال روز جهان داشت. عملی شدن تئوری نقش ۸۰درصدی دروازه‌بان‌ها در فوتسال روز دنیا، شاید بزرگترین نکته آموزشی این مسابقات بود برای تیم‌هایی که با تمرینات کلیشه‌ای برای گلرها، غالب تاکتیک‌های دفاعی و حمله‌ای خود را بر روی چهار بازیکن دیگر متمرکز کرده و عملا وظائف گلر خود را محدود به محوطه فنی یا در حالتی فراتر پرتاب برای بازیکن راس خود می‌کنند.

به نظر می‌رسد کمیته فوتسال ایران اگر به دنبال ارتقاء رشد مربیان و داوران ایرانی در جهت دستیانی به آرزوی بزرگی چون قهرمانی جام‌جهانی است، نبایست از روند آموزشی و تجربه اندوزی مربیان داخلی از چنین رویدادهایی غافل شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.