کد خبر : 137551
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 تیر 1398 - 12:22
-

جدیدی زاده :سال به سال کیفیت فوتسال بانوان بهتر می‌شود

جدیدی زاده :سال به سال کیفیت فوتسال بانوان بهتر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رُز جدیدی زاده مربی پیشین تیم فوتسال پالایش نفت آبادان اظهار داشت: برگزاری دیدار های پلی آف از نظر کیفیت کمک زیادی به لیگ می‌کند، در سال های تیم پالایش نفت متزلزل شد و مقام قهرمانی را از دست داد حتی مقام سومی خودمان را هم از دست دادیم، اما برگزاری

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رُز جدیدی زاده مربی پیشین تیم فوتسال پالایش نفت آبادان اظهار داشت: برگزاری دیدار های پلی آف از نظر کیفیت کمک زیادی به لیگ می‌کند، در سال های تیم پالایش نفت متزلزل شد و مقام قهرمانی را از دست داد حتی مقام سومی خودمان را هم از دست دادیم، اما برگزاری پلی آف این مسئله را کم رنگ‌تر کرد به خصوص در بحث گل آوراژ و به نفع فوتسال بانوان شد.

او تصریح کرد: نحوه برگزاری پلی آف در فصل گذشته صحیح و قانونی نبود و به آن صورتی که برای آقایان برگزار می‌شد برای بانوان به اجرا در نیامد. پلی آف خوب است در صورتیکه قوانینش مانند قوانین لیگ آقایان اجرا شود. باید در ادامه بگویم که متاسفانه یک مسئله‌ای هم که پلی آف در فصل گذشته برای لیگ بانوان ایجاد کرد این بود که تعداد بازی‌ها بیشتر شد و به نفع بازیکنان و تیم‌ها بود، اما چون در بخش بانوان اسپانسر‌های قوی وجود ندارند هر قدر تعداد بازی‌ها بیشتر می‌شود هزینه‌ها به همان نسبت بالا می‌رود.

ورزش بانوان نیاز به مدیریت قوی دارد

جدیدی زاده افزود: ورزش بانوان درآمد زایی چندانی برای باشگاه‌ها ندارد به همین خاطر برای جذب اسپانسر نیاز به دیده شدن است. سال‌های قبل به سازمان لیگ پیشنهاد دادیم که اگر امکانش است تعداد تیم‌های شرکت کننده در مسابقات کشوری کم‌تر شوند، اما طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات لیگ باید با حضور حداقل ۱۲ تیم شرکت کننده برگزار شود. یکسری تیم‌ها در ایتدای کار شرکت می‌کنند، اما وسط فصل در بازی مقابل تیم‌های بالای جدول انصراف می‌دهند و این به ضرر تیم‌های صدرنشین است در حال حاضر هم که به دلیل تورم‌ها هزینه پرواز بازیکنان و خورد و خوراکشان ۲ برابر شده است کیفیت مسابقات مهم‌تر از کمیت است، اما اگر ۱۴ تیم شرکت کننده مشکل مالی نخورند می‌توانیم لیگ با کیفیتی داشته باشیم.

او در ادامه گفت: فصل گذشته وقتی تیم دانشگاه آزاد منحل شد خیلی از بازیکنان خوب این تیم در سایر تیم‌ها پخش شدند و این مسئله کیفیت لیگ را بالا برد و حتی تیمی مانند مس رفسنجان به عنوان نائب قهرمانی رسید. خوشبختانه سال به سال کیفیت فوتسال بانوان بهتر می‌شود و بازیکنان جوانی به آن گرایش پیدا می‌کنند و چشم انداز و آینده روشنی برای این ورزش وجود دارد. اما به شرط این که تیم ملی فوتسال بانوان در رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان نیز تشکیل شود تا بازیکنان پله پله رشد کنند و به تیم ملی بزرگسالان تزریق شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.