کد خبر : 142152
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 شهریور 1398 - 14:52
-

پرهیزکار:تلاش می کنیم از تجربیات شمسایی استفاده کنیم/ شرایط مس نشان داد باشگاه ها نیاز به تقویت دارند

پرهیزکار:تلاش می کنیم از تجربیات شمسایی استفاده کنیم/ شرایط مس نشان داد باشگاه ها نیاز به تقویت دارند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، رییس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال ایران گفت: همه کشورها به سرعت در حال پیشرفت در این رشته ورزشی هستند و اگر غفلت کنیم، جایگاه خود را در آسیا از دست می‌دهیم. «داود پرهیزگار» امروز (پنجشنبه) در گفت و گویی افزود: کشورهایی مانند اندونزی، مالزی و تایلند که زمانی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، رییس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال ایران گفت: همه کشورها به سرعت در حال پیشرفت در این رشته ورزشی هستند و اگر غفلت کنیم، جایگاه خود را در آسیا از دست می‌دهیم.

«داود پرهیزگار» امروز (پنجشنبه) در گفت و گویی افزود: کشورهایی مانند اندونزی، مالزی و تایلند که زمانی تیم‌های درجه ۳ آسیا در فوتسال محسوب می شدند، پیشرفت کردند و امروزه مدعی قهرمانی هستند. این در حالی است که تیم ملی فوتسال ایران جایگاه نخست آسیا را دارد و در جهان نیز عنوان‌دار مقام سومی است که باید برای حفظ آنها تلاش همه جانبه شود.

وی درباره عملکرد تیم مس سونگون ورزقان در رقابت‌های قهرمانی فوتسال باشگاه‌های آسیا و جهان گفت: مس سونگون به عنوان نماینده ایران، تعدادی بازیکن مصدوم داشت و با تمام بضاعت خود در این مسابقات حاضر شد و نایب قهرمانی آنها در آسیا و حتی حذف در مسابقات جهانی از ارزش‌های این تیم نمی کاهد. ولی این شرایط نشان داد که تیم‌های باشگاهی که زیر بنای تیم‌ملی فوتسال هستند نیاز به تقویت بیشتری دارند.

رییس کمیته فوتسال ایران افزود: لیگ برتر امسال نیز به خوبی آغاز شد و رقابت‌های برگزار شده تا امروز نشان داد که لیگ از ۲ قطبی بودن خارج شده و امتیازها نیز به هم نزدیک است تا هیچ تیمی را از پیش برنده ندانیم. البته رسیدن به این هدف با برنامه‌ریزی و تلاش باشگاه‌ها برای افزایش کیفیت خود صورت گرفته و حمایت کمیته فوتسال نیز تا اینجا موثر بوده است.

پرهیزگار درباره دلیل استعفای «محمد حسن انصاری فرد» از ریاست کمیته فوتسال و اینکه گفته می شود به دلیل حضور «محمدرضا ساکت» ‌در این کمیته او تصمیم به چنین اقدامی گرفت، گفت: در این باره باید انصاری فرد جواب دهد. ولی حضور محمدرضا ساکت در کمیته فوتسال نیز غیرمنطقی نیست. زیرا ساکت مدیر تیم‌های ملی است و می تواند برای موفقیت‌های فوتسال و فوتبال ساحلی تاثیرگذار شود.

شمسایی دیگر به تیم ملی دعوت نمی شود

وی در خصوص اینکه آیا استعفای «وحیدشمسایی» از عضویت در کمیته فوتسال پذیرفته شده است یا خیر،  اظهار داشت: شمسایی به صورت کتبی استعفا نداده است و هنوز با او در این باره صحبت نکردیم. ولی تلاش می کنیم از او برای موفقیت فوتسال در کمیته فنی کمک بگیریم. البته برای اینکه شمسایی بتواند آقای گلی جهان را بدست آورد، ۲ بازی تدارکاتی با تیم ملی فوتسال قطر تدارک دیدیم که از سوی آنها این ۲ دیدار لغو شد. بر همین اساس از آنجا که تیم باید خود را برای رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا آماده کند، بعید است دیگر بتواند برای تیم‌ملی در دیدارهای دوستانه به میدان برود.

استعدادیابی رکن اصلی کمیته فوتسال است

پرهیزگار در این باره گفت: اگر شبانه روز برای یافتن بازیکنان مستعد تلاش کنیم بازهم کم است. زیرا استعدادهای زیادی در کشور وجود دارد که حتی اگر همه آنها را هم شناسایی کنید، ممکن است بازیکنی نیز از چشم دور بماند. اما خوشبختانه «علی‌صانعی» و همکاران او در کمیته استعدادیابی بسیار فعال هستند و تا کنون بازیکنان خوبی معرفی شدند.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای کمیته استعدادیابی توسعه رده‌های مختلف در فوتسال است. الان رده های زیر ۱۸ و زیر ۲۰ سال را  داریم و در تلاشیم سایر رده‌ها  و فوتسال پایه در بخش زنان را نیز رونق دهیم.

برترین‌ها فوتسال را در مراسمی معرفی می کنیم

رییس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در خصوص غیبت نمایندگان این رشته و فوتبال ساحلی در جشن برترین ها، گفت: برای انتخاب برترین ها باید ساز و کار مشخصی در پیش گرفت و حداقل از ۵ تا ۶ ماه گذشته برای این کار وقت گذاشت که این اتفاق رخ نداد. از طرفی تعدادی از برترین های فوتسال بازیکن تیم مس‌سونگون هستند که در زمان برگزاری جشن برترین ها در رقابت‌های باشگاهی آسیا و جهان حضور داشتند و نمی توانستند به مراسم برسند. برهمین اساس بهتر بود که مراسم برترین های فوتسال در زمان دیگری برگزار شود تا بتوانیم از مربیان و بازیکنان برتر تقدیر کنیم.

تیم ملی فوتسال برنامه فشرده ای برای موفقیت در آسیا دارد

پرهیزگار با اشاره به برنامه های تیم ملی فوتسال گفت: اردوی تیم ملی از ۹ تا ۱۲ شهریور ماه در مرکز ملی فوتبال ایران برگزار می‌شود و قرار است و پس از آن ۲۹ شهریورماه عازم رقابت های دوستانه آستاراخان در روسیه شوند. در ادامه نیز مقدماتی رقابت های قهرمانی آسیا در آبان ماه برگزار می شود.

وی افزود: در ماه آذر نیز مشهد مقدس میزبان رقابت چهار جانبه فوتسال با حضور تیم های اسلواکی، اوکراین، بلاروس و ایران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.