کد خبر : 149950
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 - 14:24
-

ساکت همچنان در کمیته فنی تصمیم می گیرد!

ساکت همچنان در کمیته فنی تصمیم می گیرد!

اجرای ناقص قانونی منع به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون فوتبال به خوبی نشان داد که قانون و حتی برخی نهادهای مربوطه با تمام توانایی و قاطعیت خودشان نمی توانند مانع از حضور و فعالیت گسترده حتی فرا قانونی برخی افراد در این مجموعه شوند.محمدرضا ساکت دبیرکل سابق ، رئیس سابق سازمان تیم های ملی ،

اجرای ناقص قانونی منع به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون فوتبال به خوبی نشان داد که قانون و حتی برخی نهادهای مربوطه با تمام توانایی و قاطعیت خودشان نمی توانند مانع از حضور و فعالیت گسترده حتی فرا قانونی برخی افراد در این مجموعه شوند.
محمدرضا ساکت دبیرکل سابق ، رئیس سابق سازمان تیم های ملی ، رئیس سازمان مرکز ملی فوتبال ، عضو تمامی کمیته های فنی و اجرایی فدراسیون و صاحب مشاغل و عناوین متعدد، بعد از بازنشستگی تمامی اختیارات قبلی را همچنان با قدرت در دست داشت اما به منظور عبور از موانع قانونی تنها با عنوان مشاور به کار خودش در کلیه حوزه ها ادامه می داد.
حالا محمدرضا ساکت مشاور رئیس مستعفی فدراسیون است که کنار رفته و عملا رئیسی وجود ندارد که مشاورش باقی مانده باشد و البته همچنان سرپرست تیم ملی بزرگسالان است که فعلا فعالیتی ندارد ،  نام سرمربی آن مشخص نشده و در چنین وضعیت مبهمی طبیعتا ماموریت مشخصی هم برای سرپرست چنین تیمی قابل تصور نیست.
البته ساکت بی توجه به تمامی این تحولات و اتفاقات همچنان با قدرت در صحنه حاضر است ازجمله در تصاویر جلسه کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی ، همان کمیته ای که محمد انصاری فرد با عضویت ساکت در آن مخالفت کرد اما در برابر حمایت قاطع رئیس فدراسیون مجبور به استعفا شد تا تاج میزان وابستگی خودش به ساکت را به خوبی نمایان سازد. 

جدایی انصاری فرد البته برای او پیامد بدی نداشت و پاداش این تقابل از سوی وزارت ورزش انتصاب رئیس سابق کمیته فوتسال در سمت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس بود اما در این سو هم ساکت به خواسته خودش رسید و همانطور که در تمامی حوزه ها و بخش های مختلف فدراسیون صاحب نظر است در کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی که یک حوزه کاملا تخصصی است به راحتی حضور یافته ، جلسه را هدایت کرده و حتی در خصوص انتخاب مربیان یا استراتژی تیم های ملی این دو رشته اظهار نظر می کند.
رئیس رفت اما مشاور با قدرت در جایگاه خودش باقی است خصوصا در مقطعی که خلا صندلی ریاست و حتی ابهام در وضعیت دبیرکل معادلات را پیچیده کرده و چه فرصتی مناسب تر از این برای اعمال قدرت در فدراسیون بدون رئیس. 
در حالی که گفته می شود یکی از شاخصه های دوران جدید مدیریت فدراسیون حذف این چهره پرکار و کثیرالمشاغل سال های گذشته است ، باید دید حاکمیت مطلق ساکت بر فوتبال کشور تا چه زمانی استمرار خواهد داشت.

«با استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال آیا پرداخت پاداش بازیکنان و برنامه‌های تیم ملی با مشکل روبه‌رو نمی‌شود؟»، ناظم‌الشریعه در واکنش به این پرسش گفت: ما برنامه‌های‌مان را پیگیری کردیم. دو روز پیش هم در جلسه کمیته فنی حضور داشتم و در این مورد صحبت کردم. ظاهراً شکوری (سرپرست دبیرکلی فدراسیون) جلساتی برای پیگیری مطالبات گذاشته است. کارها در حال انجام است و امیدوارم پیش از مسابقات قهرمانی آسیا پاداش‌ها پرداخت شود.

ناظم‌الشریعه در واکنش به این پرسش که آیا با حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال درباره پاداش بازیکنان صحبت کرده است یا خیر، گفت: بله، با بهاروند هم صحبت کردم. او هم تأکید کرد مهمترین کار فدراسیون همین است که پاداش بازیکنان فوتسال پرداخت شود. شکوری هم گفت تمام تلاشش را می‌کند تا بچه‌ها با روحیه بهتر در تمرینات شرکت کنند.

وی در پایان یادآور شد: در جایی نوشته بودند من گفته‌ام که بازیکن چپ پا در تیم ملی نداریم! من گفتم چپ پا کم داریم، نه اینکه نداشته باشیم. چپ پای تخصصی یعنی اینکه بازیکن در اندازه تیم ملی باشد. الان ما یک سال است با مهدی کریمی کار می‌کنیم. قدرت بهادری هم بازیکن بسیار باتجربه‌ای است. بعضی پست‌ها در تیم پاشنه آشیل هستند، مثل دروازه‌بان. اگر تیمی دروازه‌بان خوب نداشته باشد، راحت گل می‌خورد. دیگر پست‌ها هم همین است. ما باید تلاش کنیم نقاط ضعف‌مان را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.