کد خبر : 150644
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 دی 1398 - 12:03
-

شروع هشت مدعی برای رسیدن به نیمه نهایی

شروع هشت مدعی برای رسیدن به نیمه نهایی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،  با پایان دور مقدماتی بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور، چهره هشت تیم صعود کننده به مرحله نهایی و همچنین دو تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول مشخص شد. بر این اساس، تیم‌های مس سونگون ورزقان، گیتی‌پسند اصفهان، فرش آرای مشهد، شهروند ساری، ستارگان ورامین، سن‌ایچ ساوه،

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،  با پایان دور مقدماتی بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور، چهره هشت تیم صعود کننده به مرحله نهایی و همچنین دو تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول مشخص شد.

بر این اساس، تیم‌های مس سونگون ورزقان، گیتی‌پسند اصفهان، فرش آرای مشهد، شهروند ساری، ستارگان ورامین، سن‌ایچ ساوه، سوهان محمد سیما قم و شرکت حفاری اهواز به ترتیب با قرار گرفتن در رده‌های اول تا هشتم، تیم‌های راه یافته به دور حذفی را تشکیل می‌دهند و دو تیم آذرخش بندرعباس و شاهین کرمانشاه با ایستادن در رده‌های سیزدهم و چهاردهم با این مسابقات خداحافظی کردند.

نارنجی‌پوشان فوتسال آذربایجان در دور مقدماتی اکثر ترین‌ها را به خود اختصاص دادند. بیشترین برد، کمترین تساوی، بیشترین گل زده، کمترین گل خورده، بهترین تفاضل گل و بالاترین امتیاز در کارنامه شاگردان علیرضا افضل به ثبت رسید. مس از نظر تعداد باخت‌ نیز دومین تیمی بود که کمترین شکست را داشت و در جدول گلزنان نیز مهدی جاوید ستاره ملی‌پوش این تیم پیشتاز است.

نکته قابل توجه اینکه در فصل گذشته لیگ برتر فوتسال، گیتی‌پسند چنین عملکردی را در انتهای دور مقدماتی به ثبت رسانیده بود اما با این حال در مرحله حذفی و در بازی فینال نتیجه و جام قهرمانی را به مس سونگون واگذار کرد. اتفاقی که در فصل جاری به شکل عکس رخ داده و مس سونگون بالاتر از گیتی‌پسند به عنوان تیم نخست به مرحله حذفی رسیده است.

اما همانطور که انتظار می‌رفت مس سونگون در نخستین گام از مرحله پلی‌آف و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف شرکت حفاری خواهد رفت که با توجه به رتبه دو تیم در جدول مسابقات، بازی رفت در اهواز و سپس بازی برگشت در تبریز برگزار خواهد شد. 

این تیم اهوازی برخلاف ادوار گذشته که همواره جزو بالانشینان بود، امسال شرایط خوبی را سپری نکرد و در روز آخر حضورش را در مرحله پلی‌آف قطعی کرد. این درحالی است که حفاری در نیم‌فصل دوم تنها باخت مس را به این تیم تحمیل کرد و مطمئناً حریف دست و پا بسته‌ای برای مدافع عنوان قهرمانی نخواهد بود.

نحوه برگزاری بازی‌های مرحله پلی‌آف

طبق برنامه سازمان لیگ فوتسال، دور اول مسابقات این مرحله به شکل حذفی و ۲ از ۳ برگزار می‌شود. بدین صورت که هر تیم با حریف خود سه بار بازی خواهد کرد و در صورت برنده شدن در دو مسابقه به مرحله بعدی صعود می‌کند. در این دور هر مسابقه باید نتیجه‌اش مشخص شود و در صورت تساوی، تیم‌ها در دو زمان سه دقیقه‌ای که جمعاً شش دقیقه است بازی می‌کنند و چنانچه مجدداً بازی به تساوی کشیده شد در ضربات پنالتی تیم برنده مشخص می‌شود.

در مرحله نیمه‌نهایی، تیم‌ها به صورت رفت و برگشت بازی می‌کنند که در صورت تساوی تیم برنده براساس قانون گل زده در خانه حریف مشخص می‌شود. تیم‌های حاضر در این مرحله همچنین در صورتی که براساس رتبه‌ کسب شده در جدول مسابقات از حریف خود در جایگاه بالاتری قرار گرفته باشند در دور رفت میهمان و در دور برگشت میزبان خواهند بود.

در مرحله فینال نیز مسابقات بازهم در دو بازی به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و تیمی که در جدول رتبه بالاتری داشته باشد در بازی رفت مهمان و در بازی برگشت میزبان خواهد بود و در پایان مسابقات تیم قهرمان به عنوان نماینده ایران به جام باشگاه‌های آسیا معرفی می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، در مرحله یک چهارم نهایی یا دور نخست مرحله پلی‌آف، بازی اول روز ۲۶ دی ماه و بازی دوم روز ۳۰ دی ماه برگزار می‌شود و طبق قانون چنانچه کار به بازی سوم بکشد ۴۸ ساعت بعد در همان سالنی که بازی دوم برگزار شده دو تیم با هم روبه‌رو می‌شوند که بر این اساس بازی سوم نیز در تاریخ ۲ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

برنامه مرحله پلی‌آف این مسابقات به شرح زیر است:

* حفاری اهواز – مس سونگون ورزقان
* سوهان محمد سیمای قم – گیتی‌پسند اصفهان
* سن‌ایچ ساوه – فرش‌آرای مشهد
* ستارگان ورامین – شهروند ساری

 

گزارش:محسن فروغی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.