کد خبر : 152948
تاریخ انتشار : جمعه 16 اسفند 1398 - 12:14
-

ابطحی:تعطیلی مسابقات به خاطر کرونا منطقی بود/فدراسیون فوتبال باید یک بازنگری کلی در رشته فوتسال داشته باشد

ابطحی:تعطیلی مسابقات به خاطر کرونا منطقی بود/فدراسیون فوتبال باید یک بازنگری کلی در رشته فوتسال داشته باشد

پیشکسوت فوتسال اظهار داشت: فدراسیون فوتبال باید یک بازنگری کلی در رشته فوتسال داشته باشد چرا که این ورزش از لحاظ کمیت بیشترین علاقه‌مند را دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«سید مهدی ابطحی» درباره تاثیر کرونا بر رشته فوتسال و تعویق مسابقات اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در ایران، فوتسال همراه همه موضوعات تحت تاثیر قرار گرفته و در مقطعی قرار گرفته‌ایم که همه باید مراقب سلامتی خود و دیگران باشند. با توجه به این اتفاقات، تعطیل کردن رقابت‌های ورزشی بهترین کار ممکن بود چرا که سلامتی از همه موضوعات مهمتر است. به نظر من این مراقبت‌ها تا خرداد ماه ادامه دارد و فیفا و کنفدراسیون آسیا هم مجبور هستند رقابت‌ها را با تاخیر برگزار کنند.

وی درباره وضعیت این روزهای فوتسال ایران خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال باید یک بازنگری کلی در رشته فوتسال داشته باشد چرا که این ورزش از لحاظ کمیت بیشترین علاقه‌مند را دارد. برنامه‌ریزی در این رشته بسیار ضعیف است و باید به وسیله افراد بزرگ و برنامه‌ریزی دقیق، ساختار فوتسال را تغییر دهیم تا بتوانیم آینده خوبی از این رشته متصور باشیم. ورزش به طور کلی از خیلی آسیب های اجتماعی جلوگیری می‌کند، پس باید از سن کم کودکان را به ورزش سوق بدهیم تا هم از آسیب های جامعه که به سمت آنها هجوم می‌آورد،  جلوگیری کنیم و هم آینده ورزش ایران را با استعدادیابی درست تامین کنیم.

وی افزود: اولین بخش مهم در ورزش حرفه‌ای، بخش اقتصادی ورزش است و در این سال‌ها با نبود تامین‌کننده‌های خوب در فوتسال به طور خودکار، بازیکنان و مربیان انگیزه‌های خود را از دست می‌دهند و تمرکز لازم را ندارند چرا که هر سال دستمزد آنها به علت نبود حامی مالی کاهش می‌یابد. اگر انگیزه بازیکنان و مربیان از بین برود، آنها کمتر برای ورزش حرفه‌ای وقت می‌گذارند و این موضوع باعث می‌شود که سطح کیفی فوتسال کاهش یابد و ما نتیجه‌اش را در بازی‌های آسیایی و جهانی ببینیم.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال تصریح کرد: باید تمهیداتی به وجود بیاید که تیم‌های فوتسال بازیکنان جوان و با کیفیت تحویل تیم ملی بدهند. فوتسال ما بازیکنان فوق العاده‌ای دارد اما هر چه می‌گذرد، سن ‌آنها بالاتر می‌رود و به مرور زمان از لحاظ بدنی افت می‌کنند و دیگر کارایی گذشته را ندارند. ما اگر از لحاظ پایه فوتسال را تقویت کنیم، هیچ‌وقت مشکل کمبود بازیکن خوب برای تیم ملی را نخواهیم داشت.

پیشکسوت فوتبال و فوتسال ایران ادامه داد: زنان جامعه کسانی هستند که باید به ورزش آنان اهمیت زیادی داد چرا که هرچقدر نشاط زنان بیشتر باشد، فرزندان بهتری تربیت می‌شوند و جامعه‌ای شاداب‌تر به وجود می آید. زنان در بین رشته‌های مختلف، به رشته فوتسال علاقه بیشتری دارند، چرا که دسترسی به این رشته آسان است.  ما از پیشکسوتان هم نباید غافل شویم چرا که تعداد زیادی از جامعه را تشکیل می‌دهند و به طور مستمر به ورزشنیاز دارند.

ابطحی در پایان گفت: امیدوارم با زحمات افراد دلسوز در فوتسال و اصحاب رسانه، فوتسال ما پیشرفت کند و این ورزش جدی گرفته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.