کد خبر : 152969
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 اسفند 1398 - 12:39
-

صالح:مهم‌ترین مشکل فوتسال، کمبود حامی مالی است/ناظم الشریعه باید جسارت بیشتری داشته باشد

صالح:مهم‌ترین مشکل فوتسال، کمبود حامی مالی است/ناظم الشریعه باید جسارت بیشتری داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«ناصر صالح» در مورد وضعیت فوتسال ایران اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل فوتسال، کمبود حامی مالی است. وضعیتی که در حال حاضر داریم خوب نیست و تیم‌ها به سختی اداره می‌شوند. حامیان مالی دیگر به ورزش ورود نمی‌کنند زیرا سرمایه‌گذاری برای آنها سودی ندارد. وزارت ورزش باید با همکاری نهادهای مالیاتی،

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«ناصر صالح» در مورد وضعیت فوتسال ایران اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل فوتسال، کمبود حامی مالی است. وضعیتی که در حال حاضر داریم خوب نیست و تیم‌ها به سختی اداره می‌شوند. حامیان مالی دیگر به ورزش ورود نمی‌کنند زیرا سرمایه‌گذاری برای آنها سودی ندارد. وزارت ورزش باید با همکاری نهادهای مالیاتی، تمهیداتی در نظر بگیرد که حامیان مالی به سرمایه‌گذاری در باشگاه‌ها ترغیب شوند. در گذشته حامی مالی می‌دانست که اگر در ورزش هزینه کند، معاف از مالیات می‌شود و این موضوع تشویقی برای آنها بود. از سوی دیگر، صدا و سیما باید رقابت‌های لیگ برتر فوتسال را پخش کند تا برای بازیکنان انگیزه ایجاد شود و همچنین حامیان مالی بیشتر دیده‌ شوند. اگر این کمک‌ها نباشد، وضعیت فوتسال همچنان به همین شکل باقی خواهد ماند.

وی افزود: باید از مدیران و کسانی که در این شرایط سخت اقتصادی از باشگاه‌های فوتسال حمایت و تیم‌ها را روانه مسابقات می‌کنند قدردانی زیادی کرد اما این کار نیازمند این است که همه سازمان‌های کشور از ورزش حمایت کنند و پیگیر آنها باشند.

مدرس بین المللی فوتسال در مورد بالا رفتن سن بازیکنان تیم ملی فوتسال و نبود جایگزین مناسب برای آنها در سال‌های آینده خاطر نشان کرد: بازیکنان خوب ایران برای کسب درآمد بیشتر به لیگ‌های خارج از کشور با کیفیت پایین‌تر می‌روند که البته حق دارند. این بازیکنان بسیار تاثیرگذار هستند و می‌توانند نسل بعدی فوتسال را پرورش دهند اما با رفتن آنها به تیم‌های خارجی، سطح لیگ‌های کشورهای رقیب ما بالا می‌رود و از سطح فنی لیگ برتر فوتسال ایران کاسته می‌شود.

صالح درباره پیشرفت تیم‌های آسیایی خاطرنشان کرد:  من برای تدریس فوتسال به چند کشور همسایه از جمله تاجیکستان و افغانستان رفتم و تلاش آنها را برای پیشرفت در فوتسال دیده‌ام و اطمینان دارم این کشورها طی چند سال آینده در آسیا حرف‌هایی برای گفتن دارند اما در ایران با این همه استعداد، نه تنها پیشرفت نکردیم، بلکه پسرفت هم داشته‌ایم.

وی در مورد لزوم جوانگرایی در تیم ملی فوتسال گفت: تجربه بسیار مهم است اما نیروی جوانی انکار شدنی نیست. این کار باید قدم به قدم صورت بگیرد و «محمد ناظم‌الشریعه» این کار را در تیم ملی انجام می‌دهد البته بایدجسارت بیشتری داشته باشد و از این کار نترسد. جوانگرایی باید از باشگاه‌ها شروع شود تا بازیکنان جوان و با استعداد توسط مربیان تیم ملی شناسایی و به تیم ملی دعوت شوند و به مرور زمان از آنها در مسابقات بین‌المللی بازی گرفته شود تا برای میدان‌های سخت به کار بیایند.

صالح درباره لیگ برتر فوتسال ایران اظهار داشت: هیچ پیشرفتی در لیگ امسال نداشتیم. برای بالا بردن کیفیت لیگ باید حمایت ‌های مالی بیشتری از بازیکنان و مربیان تیم‌ها شود زیرا اگر پول نباشد هیچ کدام از آنها تمرکز لازم برای کار کردن ندارند. بازیکنان همیشه دغدغه‌های مالی داشتند و این موضوع روی عملکرد آنها تاثیر مستقیمی می‌گذارد. باید از باشگاه‌های مس سونگون و گیتی پسند تشکر کرد که سرمایه‌گذاری‌های خوبی برای فوتسال کرده و از بازیکنان ملی‌پوش ایران حمایت می‌کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم هر چه زودتر ویروس کرونا از کشور ریشه‌کن شود تا همه چیز به حالت عادی بازگردد. مسوولان ورزش هم کار درستی کردند که رقابت‌های ورزشی را به تعویق انداختند چرا که سلامتی مردم مهم‌ترین موضوع است. باید صبور باشیم و دست در دست همدیگر در مقابل این بیماری ایستادگی کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.