کد خبر : 153013
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 11:25
-

خوراکچی:کمیته انضباطی احضاریه ای برای ما ارسال نکرده است/فوتسال ایران سال کم‌رنگی را تجربه کرد/در تیم ملی جوانگرایی دیده نمی شود

خوراکچی:کمیته انضباطی احضاریه ای برای ما ارسال نکرده است/فوتسال ایران سال کم‌رنگی را تجربه کرد/در تیم ملی جوانگرایی دیده نمی شود

سرمربی تیم فوتسال شهرداری قرچک گفت: در سالی که گذشت، فوتسال ایران دستاوردی نداشت و سال کمرنگی را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«محمود خوراکچی» اظهار داشت: در پایان لیگ برتر امسال، شیوع کرونا باعث شد تماشاگران فوتسال که روح این ورزش هستند، از دیدن رقابت‌های نیمه‌نهایی محروم شوند که همگی نبود هیجان در این دیدارها را احساس کردیم. فوتسال ایران سال کم‌رنگی را تجربه کرد؛ مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا شد لغو شد و همچنین ما در باشگاه‌های آسیا نتوانستیم مانند گذشته قهرمان شویم و تیم مس سونگون هم نتوانست در فوتسال باشگاه‌های جهان نتیجه خوبی بگیرد.

وی اظهار داشت: تیم ملی فوتسال در سال ۹۸ به جز  دیدار دوستانه با  روسیه با تیم‌های درجه یک دنیا بازی نکرد و به صورت جدی محک نخوردیم و نتوانستیم بازیکن‌های جدیدی که به تیم ملی اضافه کردیم را استفاده کنیم. با توجه به این شرایط سرمربی تیم‌ملی مجبور است از بازیکن‌های با تجربه‌ای که در گذشته میدان‌های سخت دیده‌اند، استفاده کند و شانس بازی برای بازیکنان جوان و جدیدی که به تیم ملی اضافه شدند، کم است.

خوراکچی در مورد جوانگرایی در فوتسال خاطرنشان کرد: در لیگ برتر جوان‌گرایی کمتر دیده می‌شود و در تیم ملی هم به طور کل این موضوع به چشم نمی‌خورد و اگر این موضوع به همین شکل ادامه پیدا کند و به فوتسال در رده پایه اهمیت ندهیم و انگیزه برای‌ آنها ایجاد نکنیم، باید نگران آینده فوتسال باشیم. در گذشته آنقدر بازیکن با کیفیت در فوتسال داشتیم که می‌توانستیم حداقل ۱۰ تیم ملی داشته باشیم اما در حال حاضر این موضوع برعکس شده است و از این لحاظ تهی شدیم و زنگ خطر برای فوتسال ما به صدا در آمده است.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین معضل فوتسال ایران مشکل اقتصادی است، تصریح کرد: وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و صدا و سیما باید تمهیداتی داشته باشند تا حامیان مالی ترغیب شوند که در فوتسال سرمایه‌گذاری کنند. حامیان مالی برای سرمایه‌گذاری در ورزش هیچ توجیه اقتصادی نمی‌بینند چرا که مانند گذشته با توجه به سرمایه‌ای که برای ورزش می‌کنند، از مالیات معاف نمی‌شوند. بازیکنان و مربیان با کیفیت مجبورند با این شرایط به لیگ‌های درجه ۲ و ۳ بروند تا بتوانند درآمد خوب داشته باشند و با توجه به این موضوع از کیفیت لیگ برتر فوتسال ایران کاسته می‌شود. در گذشته بازیکن‌های درجه یک دنیا به لیگ برتر ایران می‌آمدند اما در حال حاضر بازیکنان داخلی هم راغب نیستند در لیگ ایران بازی کنند. این موضوع نیاز به همدلی و هم‌اندیشی همگانی دارد.

سرمربی تیم شهرداری قرچک در مورد شکایت تیم شهرداری ساوه از یکی از بازیکنان این تیم به کمیته انضباطی به دلیل حضور در سه تیم در یک فصل اذعان داشت:نه ما می دانیم منظور ساوهای ها چه بازیکنی است چون چنین بازیکنی در تیم خود نداریم و نه احضاریه یا درخواستی برای ارائه دفاعیه از سوی کمیته انضباطی برای ما آمده است و اگر روزی کمیته انضباطی از ما دعوت کند با کمال احترام حاضر شده و در این باره از تیم خود دفاع می کنیم.

پیشکسوت فوتبال و فوتسال همچنین در پایان در مورد شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: این بیماری مهمان ناخوانده‌ای است که به کشور ما آمده و مشکلاتی برای همه به وجود آورده‌ است. این بیماری امتحان بزرگی است که باید با صبوری و همدلی مردم و کمک به همدیگر برطرف شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.