کد خبر : 153163
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اسفند 1398 - 18:00
-

مظفر:کرونا باعث شد در کویت بمانم/با کویت به کسب تجربه فکر می کنیم نه قهرمانی

مظفر:کرونا باعث شد در کویت بمانم/با کویت به کسب تجربه فکر می کنیم نه قهرمانی

سرمربی ایرانی تیم بانوان کویت حرفهای تازه ای زد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، کویتی ها میزبان فوتسال بانوان آسیا شدند.به همین بهانه دقایقی کوتاه با شهرزاد مظفر صحبت کردیم. مربی ای که در آخرین حضور در جام ملت های فوتسال بانوان آسیا به همراه ایران جام قهرمانی را بر بالای سر برد و حالا سرمربی بانوان کویت است.

*خانم مظفر چه خبر؟

در حال برنامه ریزی برای سفر به ایران بودم به بهانه ی سال نو و هم چنین دیدار با خانواده و بلیط هم گرفته بودم اما شیوع ویروس کرونا موجب لغو پروازها شد و فعلا در کویت ماندگار هستم. اینجا به مدت دو هفته همه چیز تعطیل شده است و تنها داروخانه و سوپرمارکت ها باز هستند. حتی فعالیت های گروهی و سالن های تمرین هم تعطیل شده است و ناگزیر در خانه تمرین می کنیم.

*کویت میزبان جام ملت های فوتسال بانوان آسیا شده است. آیا این درخواست شما از فدراسیون فوتبال کویت بود یا اینکه خودشان از قبل برای میزبانی برنامه ریزی کرده بودند؟

خب در شروع کار با کویتی ها یکی از صحبت هایی که مطرح کردم تلاش برای کسب میزبانی جام ملت ها بود و برای این پیشنهاد دلایل خود را مطرح کردم که خوشبختانه پذیرفتند و در نهایت هم این امتیاز به ما واگذار شد. با توجه به برنامه ریزی بلند مدت کویتی ها برای پیشرفت در فوتسال بانوان به آنها گفتم میزبانی جام ملت ها می تواند در رسیدن به اهداف کمک حال باشد. در زمان ارایه پیشنهاد نزدیک به دو سال فرصت داشتیم و خب اکنون به بهانه این بازی ها زیر ساخت ها مهیا شد. هم چنین سالن های استاندارد برای برگزاری بازی ها. این ها میراث خوبی برای آینده فوتسال کویت خواهد بود در حالی که پیش تر نگاه به فوتسال یک نگاه جدی و رقابتی نبود اما همان طور که اشاره کردم اکنون به بهانه میزبانی آسیا زیر ساخت های خوبی در کویت درست شده است.

از سویی برگزاری این بازی ها در کویت موجب دیدار تیم ملی فوتسال این کشور با تیم های صاحب نام آسیا می شود که این از نظر تجربی خیلی به تیم کویت کمک می کند. پیش تر نگاه دختران کویتی به فوتسال یک نگاه فان و تفریحی بود اما این مسابقات به طور حتم برای دختران کویتی انگیزه ایجاد خواهد کرد. منظور من انگیزه رقابتی است. همه چیز خوب پیش رفته است. سالن ها به خوبی استاندارد سازی شده است و کنفدراسیون فوتبال آسیا در بازدیدی که از سالن ها داشت ابراز رضایت کرده است. از سویی به شخصه دوست داشتم بازی ها این بار در غرب آسیا یا آسیای مرکزی برگزار شود و همه بازی ها در شرق آسیا متمرکز نشود. ضمن اینکه میزبانی این بازی ها می تواند برای کویتی ها سود آور باشد. البته من به دلایل فنی و برای پیشرفت کویتی ها این پیشنهاد را مطرح کردم.

*بازی ها قرار است کی برگزار شود؟

بازی ها قرار است از ۲ تا ۱۲ جولای برگزار شود. البته این برنامه پیش از همه گیر شدن ویروس کرونا بود. شاید به این بهانه بازی ها کمی با تاخیر برگزار شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز در این باره چیزی به تیم ها و حتی کشور کویت که میزبان بازی ها است اعلام نکرده و باید منتظر باشیم.

*چند تیم در بازی ها حضور خواهند داشت؟

دو سال پیش که ما (ایران) قهرمان شدیم ۱۵ تیم در بازی ها حضور داشتند و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اینکه بازی های نهایی را با تعداد تیم های بیشتری برگزار کند بازی های مقدماتی و راهیابی به جام ملت ها را برگزار نکرد و در نهایت بازی ها با حضور هر ۱۵ تیم در دور نهایی برگزار شد. به نظر می رسد امسال حتی با حضور ۲۰ تیم هم شاهد بازی های مقدماتی نباشیم.

*شما در دوره قبلی با ایران قهرمان شدید؛ به طور حتم با کویت که چنین ایده ای ندارید؟

قطعا. کویت به معنی واقعی کلمه در فوتسال بانوان یک تیم نوپا است و به طور حتم در این برهه از زمان یارای مقابله با تیم های صاحب نام آسیا را ندارد. ما از جدال هایی که برگزار خواهیم کرد به دنبال کسب تجربه هستیم. من نزدیک به یک و سال و نیم است که در کویت هستم. نزدیک به ۶ ماه زمان برد که متوجه شویم شرایط در کویت چگونه است و چگونه باید برای آینده فوتسال بانوان این کشور برنامه ریزی کنیم. دو دوره لیگ برتر با کمک فدراسیون فوتبال کویت و هر بار هم با یک فرمت برگزار شده و این روند ادامه خواهد داشت. نزدیک به یک سال هم است که تیم ملی درست شده. همان طور که گفتم نگاه دختران کویتی به فوتسال یک نگاه تفریحی بود و زمان برد که ما این دیدگاه را تغییر دهیم. به همان اندازه که برای انجام کارهای تمرینی و تاکتیکی در زمین تلاش کردیم به همان اندازه برای تغییر دیدگاه ها در بیرون از زمین وقت گذاشتیم. شاید باورتان نشود در ابتدای تمرینات بچه ها نمی دانستند کنترل کف پا چگونه است. به هر صورت همه کارها را به موازات هم پیش بردیم و تصاحب میزبانی جام ملت ها نیز به همین بهانه بود تا مسیر پیشرفت به خوبی دنبال شود. ما برای کسب تجربه می آییم.

*و پاداش قهرمانی در آسیا هنوز از سوی فدراسیون فوتبال بشما پرداخت نشده است! درست است؟

بله همین طور است. بچه ها گناه دارند. دو سال از قهرمانی تیم می گذرد و پاداش هم ۲۲ میلیون تومان است. متاسفانه نکته آزار دهنده وعده هایی هست که می دهند. نزدیک به دو هفته پیش از بچه ها شماره حساب گرفتند که نصفش را پرداخت کنند اما این اتفاق هم صورت نگرفت.

*و حرف آخر…

سال ۹۸ سال سختی برای مردم ایران بود. امیدوارم با همکاری مردم و لطف خداوند ویروس کرونا به طور کامل از ایران خارج شوند و هموطنان خوبم در سال ۹۹ بهترین اتفاقات را تجربه کنند. جا دارد از همه مدیرانی که در مهار ویروس کرونا تلاش می کنند به خصوص پزشکان و پرستاران تشکر ویژه ای داشته باشم و به آنها خدا قوت بگویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.