کد خبر : 153204
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 فروردین 1399 - 17:57
-

فوتسال بانوان در سالی که گذشت

فوتسال بانوان در سالی که گذشت

فوتسال بانوان در سال ۹۸ همچون گذشته با اتفاقات متنوعی همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فوتسال بانوان در سال ۹۸ با رویداد‌ها و اتفاقات متنوعی همراه بود که کارنامه کاری آن را رقم زد. همیشه رخداد‌های خوب و بد در کنار هم بوده اند و این ۲ را نمی توان از هم جدا کرد که خداوند در قرآن می فرماید: (فَاِنَّ مَعَ العُسرِ یُسرا: پس قطعا با هر سختی آسانی است.) بنابراین تمام اتفاقات ناپسندی که در این سال فوتسال بانوان به چهره خود دید باید درس عبرت و کار‌های شایست‌های برای ادامه مسیر این رشته ورزشی باشد تا راهش را به سر منزل مقصود طی کند. شرحی از آنچه رقم خورد را در ذیل میخوانید:

مسابقات لیگ برتر:
برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان در سال ۹۸ نزدیک به ۶ ماه به طول انجامید و در آغاز رقابت‌ها ۱۴ تیم حضور خود در این دوره از بازی‌ها را اعلام کردند. تیم‌هایی همچون: ملی حفاری، مس رفسنجان، هیئت فوتبال خراسان رضوی، سایپا، نامی نو، پالایش نفت، رهیاب تهران، دختران کویر مس کرمان، پویندگان فجر شیراز، پارس آرا، شهروند ساری، ستارگان ورامین، شهرداری رشت و دریژنو فرخشهر. متاسفانه در همین هفته آغاز دیدارها، تیم شهرداری رشت از حضور در لیگ انصراف داد و چند هفته پس از این اتفاق، تیم ستارگان ورامین هم پیش از پایان نیم فصل اول منحل شد. این اتفاقت تاثیرات خودش را بر مسابقات گذاشت و باعث شد، سازمان لیگ برای نیم فصل دوم قرعه کشی مجددی انجام دهد.
یکی دیگر از اتفاقات ناخوشایند در طی مسابقات لیگ، بحث مسائل مالی بود که باعث شد تیم دریژنو فرخشهر در ادامه فصل، حامی مالی خود را تغییر دهد و زیر نظر هیئت فوتبال اصفهان به کارش ادامه دهد، اما موضوع مشکلات اقتصادی تنها مختص به این تیم نمی شد و باشگاه‌های دیگری هم بودند که ازاین موضوع رنج میبردند مانند پارس آرا شیراز که به خاطر هزینه‌ها در بازی مقابل نامی نو اصفهان حاضر نشد.

جوان گرایی در مسابقات لیگ
از اتفاقات بسیار مثبت و خوب امسال حضور جوانان مستعد در ترکیب تیم‌ها بود که باعث شد این بازیکنان در کنار افراد باتجربه و ستاره ها، نکات زیادی را بیاموزند تا در آیند‌های نه چندان دور مسیر حرف‌های زندگی خود را طی کنند.

قهرمانی در تورنمنت کافا
نتیجه جوانگرایی‌های تیم‌های لیگ برتری را تیم ملی کشورمان به خوبی احساس کرد. تیم ملی زیر ۲۰ سال کشورمان که متشکل ازاین دختران جوان بود با تمام قدرتش در تورنمنت کافا شرکت کرد و توانستند با کسب عنوان قهرمانی در این بازی‌ها خودش را به همگان ثابت کند. همچنین مارال ترکمان کاپیتان ایران به عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها انتخاب شد. جمعی از این ملی پوشان به اردو تیم ملی بزرگسال نیز دعوت شدند.

فوتسال بانوان در سالی که گذشت

انتخاب سرمربی برای تیم ملی بزرگسالان
یکی از اتفاقات مهم در سال جاری انتخاب شهناز یاری به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان بود. یاری در حالی برای این سمت انتخاب شد که تیم ملی کشورمان مدت‌های زیادی پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ تا شروع لیگ ۹۸، سرمربی نداشت. پس از مشخص شدن تکلیف سرمربی جدید، اردو‌های ملی دوباره شکل گرفتند و بازیکنان جوان و جدیدی به این تمرینات راه پیدا کردند.

یکی دیگر از اتفاقات مثبت برای این لیگ حضور مربیان جوانی، چون فاطمه شریف و نیلوفر اردلان بود. این ۲ تن با وجود سن کمشان اولین تجربه سرمربیگری خود را در مسابقات این فصل به نمایش گذاشتند. شریف هدایت تیم هیات فوتبال خراسان رضوی را برعهده گرفت و اردلان، نارنجی پوشان سایپا را هدایت کرد. فاطمه شریف در سال گذشته به عنوان بازیکن تیم نامی نو اصفهان در رقابت‌ها حضور داشت و سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را در کارنامه دارد، او با تیم هیات فوتبال خراسان رضوی به پلی آف لیگ برتر بانوان رسید و با تشخیص شهناز یاری سرمربی تیم ملی به عنوان کمک مربی در این تیم انتخاب شده است. در طرف مقام نیلوفر اردلان قرار دارد که سابقه درخشانی به عنوان یک بازیکن در تیم‌های باشگاهی و تیم ملی کشورمان دارد و امسال اولین بخت خودش را برای هدایت تیم سایپا آزمود. اردلان با نارنجی پوشان جزو چهار تیم برتر لیگ قرار گرفت و به دور پلی آف راه یافت. او همچنین به عنوان سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال بانوان انتخاب شد و با این دختران جوان به مقام قهرمانی در مسابقات کافا رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.