کد خبر : 153271
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 فروردین 1399 - 12:26
-

زمزمه های بازگشت پرسپولیس و استقلال به فوتسال

زمزمه های بازگشت پرسپولیس و استقلال به فوتسال

زمزمه هایی از بازگشت سرخابی ها به فوتسال شنیده می شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم‌های فوتسال استقلال و پرسپولیس در سال‌های گذشته سابقه حضور در لیگ برتر فوتسال را داشته اند و حتی آن‌ها موفق شدند در این رشته عناوین زیادی را کسب کنند. برای مثال تیم فوتسال استقلال که در لیگ برتر بازی می‌کرد یکی از باشگاه‌های فعال در این رشته بود و حتی تیم فوتسال استقلال سابقه قهرمانی در لیگ برتر را هم در کارنامه خود دارد. در سال‌های گذشته در این تیم افراد زیادی، چون محمد رضا حیدریان، سیامک داداشی، وحید و امیر شمسایی، رضا ناصری بازی می‌کردند که هر کدام از آن‌ها موفق شدند عملکرد بسیار خوبی را از خودشان در این باشگاه نشان بدهند.

زمانی که وحید شمسایی (کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال) در تیم فوتسال استقلال تهران بازی می‌کرد، توانست عملکرد فوق العاده‌ای را از خود در این تیم نشان دهد، به طوری که درخشش‌های او نظر مسئولان باشگاه لاتزیو ایتالیا را به خود جلب کرد و آن‌ها هم تصمیم گرفتند که شمسایی را به خدمت بگیرند و به همین دلیل شمسایی راهی سری آ ایتالیا شد و بقیه بازی های خود را در لیگ این کشور ادامه داد.

همچنین تیم فوتسال پرسپولیس که در سال ۱۳۸۹ در لیگ برتر فوتسال حضور داشت، آن‌ها هم به مانند استقلال بسیار خوش درخشیدند و توانستند مانند فوتبال عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. متاسفانه باشگاه فوتسال پرسپولیس در سال ۱۳۹۱ توسط محمد رویانیان (مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس) منحل شد و این تیم از آن سال تا به الان دیگر در رشته فوتسال تیمداری نمی‌کند. در سال ۱۳۸۹ وقتی تیم فوتسال پرسپولیس در لیگ برتر بازی می‌کرد، محمد رضا حیدریان (بازیکن سابق تیم ملی فوتسال) به عنوان سرمربی در این تیم حضور داشت و در پایان مسابقات لیگ با این تیم به مقام یازدهم رقابت‌ها دست یافت و این آخرین حضور پرسپولیسی‌ها در لیگ برتر فوتسال بود. ۲ سال بعد این باشگاه فقط در بخش بانوان تیمداری کرد که آن هم از بین رفت.

حال اگر مسئولان ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس بتوانند دوباره فوتسال این باشگاه را حمایت کنند قطعا در آینده می‌توانند حرف‌های زیادی داشته باشند. طرفداران این ۲ باشگاه در کشور کم نیستند و مسئولان این ۲ تیم می‌توانند به غیر از شهرآورد فوتبال، دربی فوتسال هم داشته باشند که همین می‌تواند به جذابیت این ۲ باشگاه بیفزاید. در بیشتر کشور‌های دنیا باشگاه‌های ورزشی به غیر از فوتبال در رشته‌های دیگری، چون فوتسال، بسکتبال، والیبال و… فعالیت می‌کنند. مثلاً باشگاه بارسلونا که بیشتر آن را با فوتبالش می‌شناسند، به غیر از این رشته در رشته هایی، چون فوتسال و بسکتبال هم تیمداری می‌کند و نه تنها در این رشته ضعیف نیست، بلکه برای خودش صاحب قدرتی در جهان است. همچنین باشگاه رئال مادرید مانند بارسلونا در رشته بسکتبال بسیار فوق العاده و یکی از تیم‌های پر قدرت جهان است.

جالب است زمانی که محمد حسن انصاری فرد (مدیرعامل باشگاه پرسپولیس) از ریاست سازمان لیگ برتر فوتسال کنار رفت و به باشگاه پرسپولیس آمد، خبر از راه اندازی مجدد تیم فوتسال این باشگاه داد و گفت ما باید به غیر از فوتبال در رشته‌های دیگری همچون فوتسال تیمداری کنیم. گویا تمام این صحبت‌ها در حد حرف بود و هیچ گاه این صحبت‌ها عملی نشد. همین طور از زمان رضا افتخاری (مدیرعامل وقت باشگاه استقلال) که سابقه ریاست کمیته فوتسال را در سال ۱۳۹۱ در کارنامه خود دارد، همه منتظر بودند که او تیم فوتسال استقلال را هم راه اندازی کند، اما او نه تنها در این امر موفق نبود، بلکه جایگاه مدیرعاملی این باشگاه را هم از دست داد و همچنان می‌بینیم که ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس فقط در همان رشته فوتبال سرمایه گذاری کرده اند و در این چند سال اخیر هیچ گاه به سراغ رشته فوتسال نیامدند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.