کد خبر : 153269
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 فروردین 1399 - 12:21
-

پرهیزکار:یکی، دو تورنمنت قبل از جام جهانی پیشنهاد شده است/شاید لیگ قبل از جام ملتها آغاز شود/برای تشکیل تیم ب هنوز به جمع بندی نرسیده ایم

پرهیزکار:یکی، دو تورنمنت قبل از جام جهانی پیشنهاد شده است/شاید لیگ قبل از جام ملتها آغاز شود/برای تشکیل تیم ب هنوز به جمع بندی نرسیده ایم

رئیس کمیته فوتسال آخرین وضعیت تیم ملی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، داود پرهیزکار درباره آخرین برنامه های کمیته فوتسال برای تیم ملی گفت: در حال حاضر شرایط هیچ کشوری خوب نیست. شاید مذاکره و برنامه ریزی قطعی در این شرایط محلی از اعراب نداشته باشد. با این حال پیش بینی هایی را انجام داده ایم. با تعویق مسابقات جام ملت های آسیا، فشردگی زیادی در برنامه ها ایجاد می شود و تیم های آسیایی که سهمیه جام جهانی می گیرند، کمتر از یک ماه زمان برای آماده سازی تا جام جهانی خواهند داشت.

رئیس کمیته فوتسال افزود: در حال حاضر یکی، دو تورنمنت قبل از جام جهانی پیشنهاد شده است که در حال رایزنی هستیم. قصد داریم یک تورنمنت هم پیش از جام ملت های آسیا برگزار کنیم. تمام کشورها امید دارند ویروس کرونا تا یکی دو ماه دیگر ریشه کن شود و فقط در این صورت است که می توانیم برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم. اگر اینطور نشود، کارها سخت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا کادر فنی تیم ملی برنامه هایش را ارائه کرده است؟ تصریح کرد: منتظریم دوران اوج این بیماری تمام شود. هیچ کجا رسما اعلام نکرده کرونا چه زمانی کاهش می یابد. شرایط برگزاری اردو فراهم نیست. سلامت بازیکنان و کادر فنی از همه چیز مهمتر است. اگر شرایط کرونا همینطور بماند نرفتن به مسابقات بهتر است تا اینکه بخواهیم برویم و خدایی ناکرده یک عضو از تیم ملی دچار این ویروس شود.

پرهیزکار در خصوص زمان شروع لیگ برتر فوتسال برای فصل آینده گفت: ان شاءالله که بحران کرونا فروکش کند. در این صورت اواخر همین ماه جلسه مشترکی با مدیران عامل باشگاه های لیگ برتر و لیگ دسته اول و کادر فنی تیم ملی برگزار می کنیم. در این جلسه درباره زمان شروع لیگ تصمیم گیری می شود. پیشنهاد این است که برای جلوگیری از افت بدن بازیکنان و ملی پوشان، لیگ قبل از جام ملت ها آغاز شود ولی همانطور که گفتم همه چیز بستگی به شرایط کرونا دارد.

وی درباره احتمال برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی ایران با تیم آذربایجان و برپایی اردوی تدارکاتی در این کشور یادآور شد: در آذربایجان یک مجموعه کامل ورزشی وجود دارد که مدیرش ایرانی است. آنجا شرایط خوبی دارد ولی هر تصمیمی بگیریم تحت تاثیر بیماری کرونا است. حتی تشکیل این اردوی خارجی نیاز به برپایی چند جلسه تمرین دارد که امکانش نیست. یا مثلا پروازها برای سفر به کشورهای دیگر برقرار نیست.

رئیس کمیته فوتسال در ادامه صحبت هایش درباره انتخاب سرمربی تیم «ب» فوتسال اظهار کرد: تصمیم برای تشکیل تیم ب قبل از شیوع ویروس کرونا بود و بعد از آن نتوانستیم جلسه دیگری داشته باشیم. هنوز به جمعبندی لازم نرسیده ایم.

«گویا صحبت های حسین شمس عضو کمیته فنی فوتسال مبنی بر اینکه سرمربی تیم «ب» زیر نظر سرمربی تیم ملی نخواهد بود، باعث ناراحتی سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی شده است. آیا قرار است تیم ب کاملا مستقل عمل کند؟» پرهیزکار در پاسخ به این سئوال گفت: تیم های فوتسال ما مثل یک زنجیر هستند. افکار آقای صانعی سرمربی تیم زیر ۲۰ سال به آقای ناظم الشریعه نزدیک است. بازیکنان بین این دو رده سنی یک مقدار بلاتکلیف هستند. سرمربی تیم ب هم باید کسی باشد که افکار نزدیکی با دو سرمربی دیگر داشته باشد تا بازیکنان را زنجیروار پرورش بدهیم اما در هر صورت این تیم به صورت مستقل مدیریت می شود.

رئیس کمیته فوتسال در پایان درباره اعطای میزبانی جام باشگاه های آسیا به امارات در شرایطی که ایران هم خواهان برگزاری این بازی ها بود، گفت: به هر حال ما هم خواهان میزبانی بودیم اما کنفدراسیون آسیا این تصمیم را گرفته است. جزئیات این تصمیم را نمی دانم ولی امارات امکانات خوبی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.