کد خبر : 153417
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 فروردین 1399 - 23:40
-

شمسایی: رفاقت‌ها بیشتر از این عناوین می‌ارزد / عقب‌گیرهای ما جزو برترین‌های جهان هستند / ترکیب ما در پیمان تیم رویایی فوتسال ایران بود

شمسایی: رفاقت‌ها بیشتر از این عناوین می‌ارزد / عقب‌گیرهای ما جزو برترین‌های جهان هستند / ترکیب ما در پیمان تیم رویایی فوتسال ایران بود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، امیر شمسایی عقب‌گیر سال‌های ابتدایی فوتسال ایران با رای شما مخاطبین گرامی به عنوان عقب‌گیر رویایی تاریخ فوتسال انتخاب شد. شمسایی متولد اول فروردین ۱۳۴۶ است. وی که به عنوان سرمربی قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا و لیگ برتر را در کارنامه دارد، در دوران بازیکنی نیز پنج مقام قهرمانی لیگ

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، امیر شمسایی عقب‌گیر سال‌های ابتدایی فوتسال ایران با رای شما مخاطبین گرامی به عنوان عقب‌گیر رویایی تاریخ فوتسال انتخاب شد. شمسایی متولد اول فروردین ۱۳۴۶ است. وی که به عنوان سرمربی قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا و لیگ برتر را در کارنامه دارد، در دوران بازیکنی نیز پنج مقام قهرمانی لیگ با تیم‌های پیمان و استقلال و یک قهرمانی تایگر کاپ به همراه تیم ملی دارد.

نظرتان درخصوص انتخاب شما به عنوان عقب‌گیر تیم رویایی فوتسال ایران از طرف مخاطبان پایگاه خبری فوتسال؟
از محبت مردم و مخاطبین شما تشکر می‌کنم که به من رای دادند و در این نظرسنجی من را انتخاب کردند. این نشان می‌دهد با وجود اینکه از سال ۸۵ فوتسال را به صورت حرفه‌ای بازی نمی‌کنم ولی باز مورد توجه و حمایت فوتسالی‌ها قرار دارم که از این بابت خدا را شکر می‌کنم. ولی باید این نکته را اشاره کنم که تمام افرادی که در این نظرسنجی حضور داشتند جزو برترین‌های ایران و آسیا در مقاطع خودشان بودند. از آقای علی پازوکی که همیشه گفتم تکنیکی‌ترین فوتسالیست تاریخ ایران بودند تا آقایان سیامک داداشی و علی صانعی که به این دو نفر لقب دیوار بتنی فوتسال ایران را می‌دهم چون واقعا هیچ‌کس نمی‌توانست از این دو نفر رد شود و آقای محمد کشاورز که بیش از ۱۰ سال عقب زمین ایران را بیمه کرده بود و تیم ملی با کاپیتانی ایشان به مقام سوم جام‌جهانی دست پیدا کرد. و الان هم حمید احمدی و فرهاد توکلی در بالاترین سطح فوتسال حضور دارند. تمام این افراد می‌توانند در تیم رویایی ایران حضور داشته باشند ولی خوب قرعه به اسم من افتاد و از این بایت خدا را شاکرم که مورد توجه مخاطبین بودم.

تیم رویایی فوتسال ایران از نظر شما؟
فوتسال ایران به قدری بزرگ و دارای بازیکنان خوب هست که راحت می‌توان ۴ تا ۵ تیم رویایی برای آن تشکیل داد. ولی من در خصوص دورانی که خودم بازی می‌کردم صحبت می‌کنم. من به همراه وحید شمسایی اسطوره بی‌چون و چرای فوتسال ایران و آسیا، سیامک داداشی و کاظم محمدی در تیم پیمان تیمی را تشکیل داده بودیم که خودمان لقب تیم رویایی بر روی آن گذاشته بودیم. تیمی که به راحتی دو دوره پیاپی با این ترکیب قهرمان ایران شدیم. ما چند نفر کنار هم خیلی راحت بازی می‌کردیم. دلایل فنی زیادی هم برای این موضوع وجود داشت. ما همه با هم در دفاع و حمله شرکت می‌کردیم، به راحتی یار مقابل را برمی‌داشتیم و به لحاظ تکنیکی در بالاترین سطح بودیم، به لحاظ قدرتی و استقامتی سطح خوبی داشتیم. گلر این تیم رویایی هم رضا ناصری قرار می‌دهم. در کنار این تیم رویایی که تشکیل داده بودیم، بازیکنان بزرگی هم بودند که من در کنار آن‌ها راحت بازی می‌کردم. آقایان علی پازوکی، محمدرضا حیدریان، علیرضا مهماندوست، مصطفی عمادی، رضا زرخانلی، سیدحسین سیدصالحی، علی صانعی و خیلی افرادی که الان حافظه یاری نمی‌کند. از سویی تیم ملی فعلی ما هم یک ترکیب رویایی هست که به راحتی هر تیمی را در جهان اذیت می‌کند.

نظر شما در خصوص عقب‌گیرهای فعلی تیم ملی؟
در سوال قبلی گفتم ترکیب فعلی تیم ملی جزو برترین‌های جهان هستند. همینطور عقب‌گیرهای ما فرهاد توکلی و حمید احمدی که هر دو بازیکنان انرژیک و تکنیکی هستند و فرمانده‌هان خوبی در عقب زمین تیم ملی هستند. در کنار این دو نفر جای بازیکن بزرگی مثل محمد کشاورز در تیم ملی خالی‌است. بازیکنی که هنوز هم می‌تواند موثر باشد ولی خوب به دلایل مختلفی ترجیح دادند دیگر در تیم ملی حاضر نشوند.

اوضاع فعلی فوتسال ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟
متاسفانه به علت مشکلات مالی باشگاه‌ها و وضعیت سخت معیشتی بازیکنان، برخی از بازیکنان بزرگ فوتسال ایران مجبور به حضور در لیگ‌های سطح پایین کشورهای آسیایی و اروپایی مانند چین و میانمار شدند. شما در نظر بگیرید فوتسال کشوری مانند چین هیچ محلی از اعراب در فوتسال جهان و آسیا ندارد و همین موضوع باعث شد سطح کیفی تیم ملی ایران افت کند و این افت خودش را در نتایج تیم ملی در سال گذشته و بخصوص باخت پرگل مقابل روسیه نشان داد. ولی خب خوشبختانه برخی از این بازیکنان به ایران برگشتند و روند رو به رشد خودشان را از سر گرفتند و همین ما را به آینده امیدوار می‌کند. امیدوارم با تمهیداتی که مسئولان می‌اندیشند دیگر با همچین موضوعی روبه‌رو نشویم. چون بازیکنان به پولی که از فوتسال در می‌آورند زندگی خودشان را اداره می‌کنند و گاهی مجبور به حضور در تیم‌هایی می‌شوند که بتوانند آینده خودشان را تامین کنند و این به سطح کیفی فوتسال ما لطمه می‌زند.
اما در خصوص تیم‌های پایه در حال حاضر در جایگاه خوبی قرار نداریم. با اینکه ما می‌توانیم دو یا سه تیم ملی در این رده‌ها داشته باشیم اما یک خلایی مابین تیم‌های پایه و بزرگسالان داریم. این مشکلات و نبود سازکار مشخص برای تیم‌های پایه ما خود را در عدم قهرمانی در آسیا و شکست مقابل تیم ملی تایلند نشان داد. امیدوارم این اتفاقات تلنگری شود برای مسئولان ما که نگاه جدی‌تری به این تیم‌ها داشته باشند. و با تصمیماتی که می‌گیرند این خلا را پر کنند.

پیش‌بینی شما از فوتسال ایران در سال ۱۳۹۹؟
سال ۹۹ با کرونا آغاز شد و فعلا هیچ چشم‌اندازی ندارد. امیدوارم در ابتدا این مسئله جهانی حل شود. در ادامه ما احتمالا سال شلوغی از لحاظ دیدارهای ملی داشته باشیم. ولی به این تیم امید داریم. این بچه‌ها سال‌هاست کنار هم بازی می‌کنند و چشم بسته همدیگر را در زمین پیدا می‌کنند. امیدوارم ایران در آسیا و جهان نتایج مثبتی بگیرد و بچه ها از حقانیت فوتسال ایران بتوانند دفاع کنند.

نظر شما در خصوص پایگاه خبری فوتسال ایران؟
پایگاه خبری فوتسال ایران تنها منبع معتبر خبری فوتسال در ایران است. خبرنگاران شما واقعا زحمت می‌کشند و تمام اتفاقات فوتسال کشور را به خوبی تحت پوشش قرار می‌دهند. شما واقعا به اعتلای فوتسال ایران کمک می‌کنید و لازم است یک دست مریزاد به اعضای پایگاه بگویم. شما در معرفی این فوتسال غریب نقش به‌سزایی دارید و پناه این بچه سر راهی فدراسیون هستید. در این دوران کرونایی شما واقعا قوی به کارتان ادامه دادید و فوتسالی‌ها را از خمودگی خارج کردید. در انتها باز هم به شما خسته‌نباشید می‌گویم و امیدوارم فوتسال ما به لحاظ مالی در آینده سطح بالاتری باشد.

حرف آخر:
صحبت آخر من خطاب به کسانی هست که در این چند روزه با سم‌پاشی‌هایی که داشتند قصد دارند روابط و رفاقت ۳۵ ساله من علی پازوکی را خراب کنند است. آقایان من که شما را می‌شناسم و می‌دانم در این فوتسال نه من را قبول دارید و نه پازوکی را. ولی به شما بگویم این رفاقت و این دوستی با این حرکات خراب شدنی نیست. مطمئن باشید تیر شما به سنگ می‌خورد. علی دوست و رفیق همیشگی من است و من هیچ‌وقت این رفاقت را به اینجور عناوین نمی‌فروشم همانطور که در این انتخاب من به عنوان کارشناس و هم در رای‌گیری به علی پازوکی رای اول را دادم. امیدوارم شما نیز به راه راست هدایت شوید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.