کد خبر : 153433
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردین 1399 - 14:22
-

ترابیان: کمیته فنی باید اقتدار داشته باشد/ یک عده خاص تصمیم‌گیرنده در این کمیته هستند

ترابیان: کمیته فنی باید اقتدار داشته باشد/ یک عده خاص تصمیم‌گیرنده در این کمیته هستند

رئیس سابق کمیته فنی توسعه فوتسال فوتبال ساحلی گفت: کمیته فنی باید اقتدار داشته باشد و تصمیمات خوب و مدون بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، عباس ترابیان در رابطه با صحبت‌ها و اختلافات پیش آمده بین کمیته فنی فوتسال و ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی در رابطه با تشکیل تیم ملی «ب» اظهار داشت: ما باید در ابتدا دو بُعد اساسی را در نظر بگیریم یکی اینکه آیا کمیته فنی فوتسال شرح وظایف و بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال و فوتسال به اختیاراتش عمل می‌کند یا خیر و یا تصمیمات از قبل گرفته شده؟

وی گفت: از سال گذشته شاهد بودم که کمیته فنی زیرنظر یک فرد خاصی از فدراسیون تصمیمات خود را می‌گیرد و حتی تا امروز اجازه نداده که کمیته فنی بر اساس داشته‌های فنی و دیدگاه‌های بی‌طرفانه خود تصمیم‌گیری کند. مثلاً در مورد بانوان طبق روال همیشگی کمیته فنی، باید در ابتدا گزینه‌ها را بررسی کنند و در آخر این کمیته تصمیم نهایی خود را بگیرد. من خودم شخصاً یادم است در آن زمان گزینه های بانوان را با کمک دیگر دوستان تمام ابعاد را در نظر می‌گرفتیم و فردی را که مستحق بود را انتخاب می‌کردیم. در حال حاضر در این کمیته همه چیز برعکس شده و قبل از اینکه موردی در کمیته فنی بررسی شود انتخاب کرده و سپس در این کمیته فرد انتخاب شده را معرفی می‌کنند این کار به صلاح فوتسال ما نیست.

رئیس سابق کمیته فنی توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: در حال حاضر افرادی فدراسیون فوتبال هستند که تصمیمات اصلی کمیته فنی را از قبل مشخص و تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند و سپس تصمیمات گرفته شده خودشان را در جلسه مطرح و عملی می‌کنند. این کار درستی نیست و کسوت اعضای این کمیته را زیر سؤال می‌برد. این چه کمیته فنی است که تصمیمات خودش را نمی تواند بگیرد در رابطه با این موضوع کسانی که می‌خواهند مربی یا جایگاهی هم بگیرند از قبل به جای اینکه خودشان را در کمیته فنی مطرح کنند به دنبال لابی‌گری در فدراسیون فوتبال هستند و همه از کانال‌های این فدراسیون خودشان را به کمیته فنی تحمیل می‌کنند.

وی همچنین در رابطه با تشکیل تیم ملی «ب»، گفت: من جاهایی به ناظم‌الشریعه حق می‌دهم اما نه همه جا، اینکه سرمربی تیم ملی بتواند نیازش را از تیم ملی «ب» فراهم کند اگر وی به بازیکنی از این تیم احتیاج داشته باشد، بتواند از آن بازیکن استفاده کند. حالا اگر سرمربی تیم «ب» در تصمیمی اعلام کند که من آن بازیکنم را تحت اختیار تیم ملی قرار نمی‌دهم، این برای سرمربی تیم ملی مشکل ساز می‌شود. ما در کمیته فنی باید به گونه‌ای عمل کنیم که اگر سرمربی تیم ملی به بازیکنی نیاز داشت آن را تحت اختیار وی قرار دهند و از نظر اینکه تیم ملی «ب» مستقل زیرنظر سرمربی تیم ملی بزرگسالان باشد موافق نیستم به این دلیل که وی باید تمرکز کافی روی تیم ملی بزرگسالان داشته باشد اما همانطور که گفتم این حق را داشته باشد که از بازیکنان تیم ملی «ب» مستقل بتواند استفاده کند.

ترابیان با اشاره به الزامات کمیته فنی اظهار داشت: ما باید در کمیته فنی کاری کنیم که بحث و تبادل‌نظر باشد نه اختلافات سلیقه‌‌‌ای و همه اعضا فقط یک دیدگاه داشته باشند آن هم سربلندی ایران. همگی در کمیته فنی باید لج و لجبازی را کنار بگذارند و سرمربی تیم ملی در انتخاب و نیاز به بازیکن باید اختیار کامل داشته باشد. البته در قرارداد کی‌روش هم به صراحت آمده بود که کلیه تیم‌های پایه زیرنظر وی باشد اما اینقدر وی در تیم ملی گرفتاری داشت که اصلاً در این قضیه ورود نکرد. ما اگر یک اقتدار لازم در کمیته فنی داشته باشیم و تصمیمات خوب و مدون گرفته شود، مطمئن باشید این اختلافات پیش نمی‌آمد. در حال حاضر یک عده خاص تصمیم‌گیرنده در کمیته فنی هستند.

ترابیان همچنین در رابطه با تعطیلی لیگ بر اثر شیوع ویروس کرونا گفت: کرونا روی فوتسال هم اثر زیادی گذاشته اما متأسفانه همه سکوت کردند. مطمئن باشید این سکوت به زودی شکسته می‌شود. یک باشگاهی که حرفه‌ای است و بدنساز، مربیان، بازیکنانی که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند تمام درآمدشان از فعالیت ورزشی که بصورت حرفه‌ای انجام می‌دهند. من پیشنهاد می‌کنم تا دیر نشده یک کمیته مستقل در فوتسال تشکیل دهیم و نمایندگان تیم‌های اول تا ششم یک نماینده و از تیم‌های ششم به پایین یک نماینده و مدیران عامل و بازیکنان و مربیان هم یک نماینده داشته باشند و آنها در جلسه‌ای صحبت‌های خود را به عنوان نمایندگان جامعه فوتسال در رابطه با قراردادشان داشته باشند و با توجه به ویروس کرونا و تعطیلی لیگ با همدیگر توافقاتی در رابطه با قراردادشانداشته باشند ویک راهکار مناسب پیدا کنند و اگر این کار انجام نشود مطمئن باشید ضرر جبران‌ناپذیری به فوتسال ایران وارد می‌شود البته این روند در کشورهای مختلف در حال شکل‌گیری است و اتحادگونه با همدیگر در حال تبادل‌نظر هستند و تصمیمات جلسه نمایندگان را اجرایی می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس جمعه , ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

وقاحت حدی نداره مثل اینکه پول هایی که با رفیق کفاشیان بالا کشیدین تموم شده که دوباره شروع به … کردین