کد خبر : 153543
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 فروردین 1399 - 10:31
-

مارکینیوس: فیفا فقط فوتبال است و با فوتسال بدرفتاری می‌کند / جام جهانی فوتسال باید سال آینده برگزار شود

مارکینیوس: فیفا فقط فوتبال است و با فوتسال بدرفتاری می‌کند / جام جهانی فوتسال باید سال آینده برگزار شود
سرمربی تیم ملی فوتسال برزیل ضمن انتقاد از فیفا به خاطر کم توجهی به این رشته ورزشی، خواهان به تعویق افتادن مسابقات جام جهانی فوتسال شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سرمربی تیم ملی فوتسال برزیل ضمن انتقاد از فیفا به خاطر کم توجهی به این رشته ورزشی، خواهان به تعویق افتادن مسابقات جام جهانی فوتسال شد.

«مارکینیوس خاویر» سرمربی تیم ملی فوتسال برزیل در تازه ترین اظهارات خود از مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به شدت انتقاد و تاکید کرد که فوتسال در سراسر دنیا به اتحاد و یکپارچگی بیشتری نیاز دارد. این مربی با بیان اینکه مسابقات جام جهانی فوتسال باید به تعویق بیافتد، از ناهماهنگی بین کنفدراسیون فوتسال و فدراسیون فوتبال برزیل هم انتقاد کرد.

جام جهانی فوتسال باید سال آینده برگزار شود

مارکینیوس در یک گفتگوی اینستاگرامی با خبرنگار سایت «فوتسال پشن» گفت: بدون تردید فیفا باید مسابقات جام جهانی فوتسال را به سال آینده موکول کند. اگر در خوشبینانه ترین حالت مسابقات انتخابی (جام جهانی) در سایر قاره ها در ماه آگوست برگزار شود، چگونه می توانند جام جهانی را (در ماه سپتامبر) برگزار کنند؟ این برای من قابل قبول نیست. ما قبلاً تاریخ هایی را برای انجام بازی دوستانه با قزاقستان در نظر گرفته بودیم. همچنین قرار بود با آرژانتین هم بازی کنیم.

اعتراض من به تنهایی شاید بی ثمر باشد

سرمربی تیم ملی فوتسال برزیل در بخش دیگری از صحبت هایش یادآور شد: اگر مردم بیشتری برای به تعویق افتادن مسابقات جام جهانی اعتراض کنند، شرایط فرق می کند. اگر این اعتراض فقط از سوی مربی برزیل باشد، ممکن است به نتیجه نرسد. من قبلاً هم در اینباره صحبت کردم به امید اینکه افراد دیگری هم اعتراض کنند اما حالا می بینم که خیلی ها همچنان منتظر هستند. آنها قصد دارند ابتدا فیفا بیانیه بدهد و سپس اعتراض کنند. مهم است آنچه را که فکر می کنیم، بگوییم.

جامعه جهانی فوتسال باید متحد شود

مارکینیوس با اشاره به مشکلات برنامه ریزی در کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی تاکید کرد: خیلی از مسئولان می‌خواهند مشکلات را حل کنند ولی آنها بیش از فوتسال، نگران حل مشکلات فوتبال هستند و به آن علاقه دارند. جامعه جهانی فوتسال باید بیشتر متحد شود در غیر این صورت ما همیشه باید منتظر تصمیم گیری آنها (فوتبالی‌ها) باشیم و بعد از آن مجبور به شکایت و گلایه شویم.

فیفا فقط فوتبال است و با فوتسال بدرفتاری می‌کند

در این گفتگوی زنده در اینستاگرام یکی از مخاطبان از سرمربی تیم ملی فوتسال برزیل درباره احتمال المپیکی شدن فوتسال سئوال کرد. مارکینیوس گفت: همه ما می‌دانیم که پشت هر رشته ورزشی در المپیک یک لابی سیاسی وجود دارد. حالا در دنیا چه کسی به فوتسال اهمیت می‌دهد؟ فیفا. فیفا فوتبال است. از نظر من فوتسال در فیفا مثل این است که کودکی را در خانه بگذاید ولی آنها نمی‌خواهند از او مراقبت کنند. آنها با فوتسال بدرفتاری می‌کنند و اهمیتی نمی‌دهند. چرا؟ چون علاقه‌ای به آن ندارند. در این شرایط چطور می‌خواهیم به المپیکی شدن فوتسال فکر کنیم؟

فیفا برایمان جایزه درنظر نمی‌گیرد

سرمربی تیم ملی فوتسال برزیل سپس از برگزاری مراسم انتخاب و معرفی بهترین‌های فوتبال از سوی فیفا انتقاد کرد و افزود: تنها جایزه بین المللی که فوتسالی‌ها می‌گیرند، از وب سایت «Futsal Planet» است. فیفا هیچ موقع جایزه‌ای برای ما در نظر نگرفت. باشگاه‌های فوتسال مسابقات جام باشگاه‌های جهان ندارند. فوتسال ورزش بسیار جذابی است اما کسی که از ما مراقبت می کند، علاقه زیادی به فوتسال ندارد.

واکنش به اختلاف بین کنفدراسیون فوتسال و فدراسیون فوتبال برزیل

مارکینیوس همچنین به اختلافات بین کنفدراسیون فوتسال و فدراسیون فوتبال برزیل اشاره کرد و ضمن تعجب از این اختلافات گفت: به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال برزیل می گویم نمی دانم کدامیک مسئول اداره تیم ما است. در هیچ مذاکره‌ای هم شرکت نمی‌کنم. آنها همه چیز را به من اطلاع نمی‌دهند و راجع به اتفاقاتی که می‌افتد اطلاعی ندارم. تنها چیزی که می دانم این است که کادر مربیان و بازیکنان سعی دارند بهترین کار را انجام بدهند. برای کل دنیا روشن است که مشکلاتی بین اداره کنندگان فوتسال برزیل وجود دارد.
منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.