کد خبر : 153605
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردین 1399 - 20:10
-

اسماعیل پور:تشکیل تیم ب فکر بدی نیست/باید به موضوع جوانگرایی نگاه با برنامه‌ای داشته باشیم/خیلی راحت نمی‌شود بازیکنان با کیفیت و باتجربه تیم ملی را کنار گذاشت

اسماعیل پور:تشکیل تیم ب فکر بدی نیست/باید به موضوع جوانگرایی نگاه با برنامه‌ای داشته باشیم/خیلی راحت نمی‌شود بازیکنان با کیفیت و باتجربه تیم ملی را کنار گذاشت

لژیونر فوتسال ایران معتقد است جوانگرایی و تغییر نسل در تیم ملی باید به مرور زمان اتفاق بیفتد و نباید به یکباره چنین تصمیمی گرفته شود….

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،احمد اسماعیل‌پور درباره احتمال ایجاد تشکیل تیم ملی «ب» فوتسال اظهار کرد: درست یا غلط بودن ایجاد این تیم بماند، اما من می‌گویم وقتی فدراسیون هنوز در مخارج تیم اصلی فوتسال ایران مانده، چطور قصد ایجاد یک تیم دیگر با تشکیلات و امکانات مجزا را دارد و می‌خواهد به مسابقات برون مرزی بفرستد.

او ادامه داد: ما هنوز پاداش سوم شدن در جام جهانی و قهرمانی در جام ملت‌ها که مدت‌ها از آن می‌گذرد را دریافت نکردیم؛ با این شرایط منطقی نیست که تیم دیگری به وجود بیاید و هزینه‌ها بالاتر برود.

ملی‌پوش ایرانی شنزن چین با بیان اینکه وجود تیم امید خوب و کارآمد است، ابراز کرد: خودم در سال ۲۰۰۹ در تیم ملی امید بودم که به مسابقات المپیک آسیایی رفتیم و تیم بزرگسالان هم ثمره آن را بُرد. در حال حاضر نیز تشکیل تیم ملی «ب» هم که پشتوانه‌ای برای تیم اصلی باشد، فکر بدی نیست و می‌تواند مفید باشد، اما به نظرم ابتدا باید همه تشکیلات، امکانات و دیگر مسائل تیم بزرگسالان فراهم باشد، بعد یک تیم دیگری به وجود بیاید.

اسماعیل‌پور درباره اظهارات حسین شمس برای تشکیل تیم «ب» فوتسال ایران ابراز کرد: حسین آقا بزرگ ما هستند و سرمربی تیم ملی بودند؛ خودم شاگرد ایشان بودم و هرچه دارم از ایشان است، اما ما باید به موضوع جوانگرایی نگاه با برنامه‌ای داشته باشیم. اگر شما نگاه کنید، از جام جهانی ۲۰۱۶ تا به امروز خیلی از نفرات ما تغییر کردند. اسپانیا هم که یکی از بهترین تیم‌های ملی دنیا است، به یکباره تیم را جوان نمی‌کند و به مرور زمان این کار را انجام داده است.

او تصریح کرد: از جام جهانی ۲۰۱۶ تاکنون محمد کشاورز، محمد طاهری، افشین کاظمی، مهران عالیقدر و … از تیم ملی رفتند؛ سایر نفراتی هم که ماندند، شرایط سن و سال و عملکرد فنی‌شان طوری نیست که بخواهید به راحتی آنها را کنار بگذارید و با یک بازیکن ۲۰ ساله را به جای آنها بیاورید.

سومین بازیکن برتر جام جهانی ۲۰۱۶ عنوان کرد: در گذشته خیلی از بازیکنان بزرگ و با تجربه‌ای در تیم ملی داشتیم که ما پشت خط آنها ماندیم. زمانی که آقایان وحید شمسایی، جواد اصغری‌مقدم و … در تیم ملی بودند، ما به‌عنوان یک جوان پشت سرشان بودیم و بارها از لیست خط خوردیم. الان هم خیلی راحت نمی‌شود بازیکنان با کیفیت و باتجربه تیم ملی را کنار گذاشت. به نظرم هر کسی هم جای آقای ناظم‌الشریعه باشد، به راحتی از نام این بازیکنان عبور نمی‌کند چون برای بسیاری از ملی پوشان فعلی هزینه شده و این نفرات به سختی به اینجا رسیده‌اند.

ملی‌پوش ایرانی شنزن چین ادامه داد: در حال حاضر محمد شجری، مسلم اولادقباد، سعید احمدعباسی، مهدی کریمی و … به‌عنوان بازیکن جوان به تیم ملی آمدند و فکر می‌کنم در آینده هم از آنها بیشتر استفاده می‌شود.

اسماعیل‌پور عنوان کرد: مطمئنا هر کسی جای آقای ناظم‌الشریعه بیاید، ۱۰ نفرا ز بازیکنان تیم ملی فعلی را انتخاب می‌کند و شاید ۴ نفر دیگر را بخاطر بحث سلیقه‌ای بودن نظر مربیان، تغییر دهد. اگر با تمام مربیان لیگ برتری هم صحبت کنید، چنین نظری خواهند داشت.

او به وضعیت بد اقتصادی در تیم‌های لیگ برتری فوتسال ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط مالی فوتسال ایران که ضعیف شده، امثال من، حسین طیبی و .. مجبور شدیم کارمان را در خارج از کشور دنبال کنیم، وگرنه مطمئن باشید که ما دوست نداریم سختی را تحمل کنیم و دور از خانواده باشیم. ما اگر تفاوت مالی کمی هم در قرارداد تیم‌های داخل و خارج ببینیم، قطعا در ایران می‌مانیم ولی متاسفانه در حال حاضر اینطور نیست.

لژیونر ایرانی شنزن چین تصریح کرد: در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ تیم‌های فولاد ماهان، گیتی پسند، شهید منصوری و … بازیکنان خارجی مطرح و تیم ملی برزیل را جذب می‌کردند و سطح مسابقات داخلی به شکل استثنایی بالا رفته بود که البته جوانان ایرانی هم در همان مقطع کسب تجربه کردند و از دل بازی‌ها بیرون آمدند. نتیجه آن زمان هم الان در تیم ملی می‌بینید.

اسماعیل‌پور تاکید کرد: شرایط مالی خوب باشگاه‌ها در گذشته و بالا رفتن کیفیت مسابقات، موجب شد تا اکنون تیم ملی خوبی داشته باشیم، اما به نظرم از این به بعد چون وضعیت اقتصادی ضعیف شده و خیلی از بازیکنان با تجربه تیم ملی فقط بخاطر شرایط مالی به دیگر کشورها می‌روند، در آینده‌ای نه چندان دور تیم ملی هم ضربه می‌خورد و به نظرم شاید دیگر قدرت اول آسیا هم نباشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.