کد خبر : 153755
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 فروردین 1399 - 7:44
-

۲+۱ چهره برای هدایت تیم ملی ب ؛ خیلی دور خیلی نزدیک!

۲+۱ چهره برای هدایت تیم ملی ب ؛ خیلی دور خیلی نزدیک!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، پس از کش و قوس‌های فراوانی که بین اعضای کمیته فنی فوتسال با سرمربی تیم ملی صورت گرفت در نهایت تصمیم بر این شد که تیم ملی «ب» یا همان تیم ملی امید بعد از رقابت‌های جام جهانی کار خودش را به صورت رسمی آغاز کند. پیش از این

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، پس از کش و قوس‌های فراوانی که بین اعضای کمیته فنی فوتسال با سرمربی تیم ملی صورت گرفت در نهایت تصمیم بر این شد که تیم ملی «ب» یا همان تیم ملی امید بعد از رقابت‌های جام جهانی کار خودش را به صورت رسمی آغاز کند. پیش از این اعضای کمیته فنی فوتسال اعلام کردند تا به الان با ۱۵ سرمربی مطرح که هر کدامشان سابقه مربیگری در لیگ برتر کشورمان را دارند صحبت‌هایی را انجام داده اند و قرار شد از بین این ۱۵ نفر، ۳ نفر را به عنوان نفرات اصلی انتخاب کرده و پس از گرفتن برنامه از این افراد در نهایت یک نفر را به عنوان سرمربی تیم ملی «ب» انتخاب خواهند کرد.

مربیانی که بتوانند هدایت تیم ملی امید را بر عهده بگیرند در کشور کم نیستند و به همین دلیل کمیته فنی فوتسال در انتخاب سرمربی جدید تیم ملی «ب» کار بسیار سخت و دشواری را خواهد داشت. هدف از تشکیل تیم ملی «ب» پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسالان است تا در آینده بازیکنان این تیم بتوانند جایگزین خوبی برای بازیکنانی با تجربه و پا به سن گذاشته تیم ملی باشند.

در زیر به بررسی سرمربیانی می‌پردازیم که سابقه مربیگری در لیگ برتر فوتسال کشورمان را دارند و می‌توانند سرمربی تیم ملی امید شوند.

وحید شمسایی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال
وحید شمسایی بازیکن سابق تیم ملی فوتسال کشورمان که در تیم‌های مختلفی بازی کرده و سابقه قهرمانی در لیگ برتر کشورمان را هم دارد از جمله کسانی است که می‌تواند هدایت تیم ملی «ب» را بر عهده بگیرد. شمسایی سابقه مربیگری در لیگ برتر کشورمان را در کارنامه خود دارد.

او در سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ به عنوان مربی و بازیکن در تیم‌های تاسیسات دریایی و دبیری تبریز حضور داشت و موفق شد به مدت ۳ سال متوالی با این تیم‌ها به مقام قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند. شمسایی در سال ۱۳۹۴ زمانی که در تیم تاسیسات دریایی کار می‌کرد توانست با این تیم به مقام قهرمانی مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا دست پیدا کند.

همچنین شمسایی با زدن ۲۹۸ گل به عنوان آقای گل فوتسال جهان معرفی شده و به نوعی می‌توان گفت که دنیا فوتسال ایران را با شمسایی می‌شناسد و او از این حیث در جهان معروف است. شمسایی بعد از آن که از تیم تاسیسات دریایی کناره گیری کرد، پیشنهادات زیادی از دیگر تیم‌های لیگ برتر دریافت کرد، اما بنا به دلایل مختلفی موفق نشد هدایت این تیم‌ها را بر عهده بگیرد. به هر حال وحید شمسایی از جمله مربیانی است که اگر هدایت تیم ملی امید یا همان «ب» را به او بسپارند قطعا می‌تواند نسل جدیدی از بازیکنان جوان را به فوتسال کشورمان معرفی کند.

محمدرضا حیدریان، بازیکن سابق تیم ملی فوتسال
محمدرضا حیدریان بازیکن سابق تیم ملی فوتسال کشورمان که از چهره‌های تاثیرگذار در تیم ملی فوتسال کشورمان به حساب می‌آید، از جمله افرادی است که تجربه زیادی در مربیگری تیم‌های مختلف لیگ برتری کشورمان را در کارنامه خود دارد. از جمله تیم‌های معروفی که حیدریان در آن کار کرده می‌توان به تیم فوتسال استقلال تهران، تیم فوتسال پرسپولیس تهران، تیم ملی فوتسال زیر ۲۳ سال و همچنین برای مدتی هم در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان کار کرده و تمام این موارد نشان می‌دهد که حیدریان از چهره‌های شناخته شده‌ در فوتسال کشورمان به حساب می‌آید.

همچنین محمد رضا حیدریان هم می‌تواند مانند شمسایی از گزینه‌های خوب برای سرمربیگری تیم ملی «ب» باشد. او از جمله مربیانی است که با بازیکنان جوان و با استعداد زیادی کار کرده و کار کردن زیر نظر او می‌تواند نسل جدیدی وارد فوتسال کشورمان کند. به هر حال باید ببینیم که آیا حیدریان راضی می‌شود که هدایت تیم ملی فوتسال امید را بر عهده بگیرد یا خیر.

محسن حسن زاده، سرمربی سابق تیم فوتسال سوهان محمد سیما
محسن حسن زاده مربی فوتسال کشورمان که سابقه سرمربیگری در تیم‌های مختلف لیگ برتر کشورمان را در کارنامه خود دارد. از جمله تیم‌های معروفی که حسن زاده در آن جا کار کرده می‌توان به فرش آرای مشهد، ملی حفاری اهواز، شهرداری ساوه و سوهان محمد سیما قم اشاره کرد. به همین دلیل او از حیث مربیگری در فوتسال از چهره‌های شاخص این رشته ورزشی در کشورمان به حساب می‌آید. حسن زاده در رقابت‌های این فصل لیگ برتر هدایت تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم را بر عهده داشت و زمانی که در این تیم بود موفق شد نتایج بسیار درخشانی را در رقابت‌های لیگ برتر کسب کند، اما در ادامه مسابقات به دلیل اختلاف نظری که با مدیریت این باشگاه پیدا کرد از جمع سوهان محمدی‌ها جدا شد و اکنون در هیچ تیمی فعالیت نمی‌کند.

محسن حسن زاده از شانس بالایی برای سرمربیگری تیم ملی «ب» برخوردار است، زیرا هم تجریه بالایی در امر مربیگری دارد و هم این که با بازیکنان ج ان موفق شده بسیار خوب کار کند و همین مسائل باعث می‌شود که او را یکی از گزینه‌های مورد نظر تیم ملی امید بدانیم.
منبع:yjc

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.