کد خبر : 153879
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 - 12:01
-

صانعی : اسم تیم دوم، زیر ۲۵ سال باشد/ تشکیل یک تیم برای پشتوانه سازی در اصل ایرادی ندارد

صانعی : اسم تیم دوم، زیر ۲۵ سال باشد/ تشکیل یک تیم برای پشتوانه سازی در اصل ایرادی ندارد
سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران که در حال حاضر هدایت تیم جوانان را بر عهده دارد، ضمن تشریح شرایط تیم جوانان به حواشی اخیر پیرامون تشکیل تیم «ب» فوتسال پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرمربی تیم فوتسال جوانان ایران گفت: نیاز به داشتن یک تیم پشتوانه برای تیم ملی لازم است اما شخصا فکر می‌کنم اسم تیم «ب» حساسیت‌برانگیز است.

علی صانعی سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران که در حال حاضر هدایت تیم جوانان را بر عهده دارد، ضمن تشریح شرایط تیم جوانان به حواشی اخیر پیرامون تشکیل تیم «ب» فوتسال پرداخت.

اولویت با تیم ملی بزرگسالان است
صانعی گفت: تشکیل یک تیم برای پشتوانه سازی در اصل ایرادی ندارد اما الان مشکل فوتبال، مالی است. هرچند که فدراسیون اعلام کرده مشکل مالی برای تشکیل تیم دوم ندارد اما تیم بزرگسالان هم حق دارد و در سال جام ملت ها و جام جهانی اولویت با این تیم است.

اسم تیم ب حساسیت برانگیز است
وی ادامه داد: تشکیل یک تیم برای پشتوانه سازی لازم است اما به نظرم اسم تیم ب کمی حساسیت برانگیز است. ما می توانیم مثل سال های قبل تیم زیر ۲۳ سال را داشته باشیم که هدفش آماده سازی برای تیم ملی بزرگسالان و مسابقات جام جهانی در سال های بعد باشد.

تجربه سال ۲۰۰۷ و تحویل ۷ بازیکن به تیم ملی
سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال تاکید کرد: شاید اگر اسم این تیم را بگذارند تیم زیر ۲۴ یا زیر ۲۵ سال بهتر باشد. باید برای این تیم هدف تعیین کنیم و در مسابقات مختلف شرکت بدهیم. مثلا می توانیم مسابقات داخل سالن آسیا که هر چهار سال یکبار برگزار می شود، همین تیم دوم را اعزام کنیم. ما در سال ۲۰۰۷ تیم امید را به بازی های داخل سالن فرستادیم ولی چهار، پنج بازیکن ۲۵ ساله هم با خودمان بردیم. از همان تیم هفت نفر به مسابقات جام جهانی ۲۰۰۸ اعزام شدند. تیم ملی فوتسال و تیم دوم که می تواند تیم امید باشد باید همدیگر را کامل کنند نه اینکه در تقابل با هم باشند.

جلسه کمیته فنی باید زودتر برگزار می‌شد
صانعی با اشاره به جلسه اخیر کمیته فنی و توسعه فوتسال با حضور دبیر کل جدید فدراسیون که منجر به کاهش حاشیه ها شد، گفت: این جلسه باید قبلا گذاشته می شد تا نظرات مشترک شنیده شود. دو تیم باید به هم کمک کنند همانطور که الان وظیفه ما در تیم جوانان کمک به تیمی است که یک رده بالاتر از ما قرار دارد.

باید هماهنگی بین مربیان ملی وجود داشته باشد
وی خاطرنشان کرد: اگر سرمربی تیمی که من آنرا زیر ۲۴ یا زیر ۲۵ سال نامگذاری می کنم مستقل از سرمربی تیم ملی باشد بهتر است ولی باید هماهنگی کامل بین آنها وجود داشته باشد. ما هم باید با این تیم هماهنگ باشیم و بانک اطلاعاتی بازیکنان را در اختیارشان بگذاریم. ضمن اینکه با برگزاری جلسات مستمر و مشترک در کمیته فنی و کمیته فوتسال می توان ناهماهنگی ها را رفع کرد.

تورنمنت تایلند خیلی به ما کمک کرد
سرمربی تیم فوتسال جوانان ایران در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص شرایط این تیم هم گفت: طبق برنامه گروهی را با بازیکنان تشکیل دادیم و تا شروع ماه رمضان تمرینات به صورت انفرادی انجام می شد. هر بازیکن فیلم تمریناتش را که گاهی روزی دو نوبت می شد در گروه ارسال می کرد. خوشبختانه تورنمنت چند ماه پیش تایلند به ما کمک کرد تا ۶۰ درصد نفرات قطعی تیم را شناسایی کنیم. قرار بود ۴۰ درصد دیگر را در سال جدید غربالگری کنیم که کرونا فعلا مانع کارمان شده است.

زمان مسابقات قهرمانی آسیا فعلا تغییر نکرده است
صانعی ادامه داد: مسابقات مقدماتی فوتسال قهرمانی جوانان آسیا قرار است ۲۴ مهرماه برگزار شود و هنوز بحثی از تغییر تاریخ این بازی ها انجام نشده است. همچنین مکان برگزاری این مسابقات هنوز مشخص نیست. احتمالا زمان این مسابقات بسته به تغییر زمان جام جهانی فوتسال هم هست و باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

بازیکن از خارج ایران پیشنهاد شد
سرمربی تیم فوتسال جوانان در پاسخ به این سئوال که آیا در این رده سنی بازیکنان دورگه یا ایرانی الاصل هم برای بازی در تیمش پیشنهاد شده است؟ اظهار کرد: ایران خودش سرشار از استعداد فوتسال است آنقدر که می توانیم به سادگی دو تیم جوانان داشته باشیم. انتخاب بازیکن برای ما که مربی هستیم واقعا کار سختی است بخصوص برای تعیین لیست نهایی. البته چند مورد از این بازیکنان که خارج از ایران هستند به ما پیشنهاد شدند. شرطمان این است که این بازیکنان هم باید در یک تیم شناخته شده و کشور معتبر بازی کنند و هم باید فیلمشان را برایمان بفرستند. در مورد کسانی که به ما پیشنهاد شدند، این موارد وجود نداشت.
منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.