کد خبر : 153959
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 - 13:51
-

جدیدی زاده:از استعدادهای فوتسال بانوان خوزستان غافل شده‌ایم

جدیدی زاده:از استعدادهای فوتسال بانوان خوزستان غافل شده‌ایم

عضو کمیته فوتسال هیات فوتبال خوزستان با اشاره به ضعف در بخش پایه بانوان، گفت: هیات فوتبال باید فکری به حال فوتسال بانوان کند زیرا حیف است که استعدادها مورد غفلت واقع شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رز جدیدی‌زاده درباره دلایل ضعف فوتسال بانوان خوزستان در بخش پایه، اظهارکرد: طی جلساتی که در هیات فوتبال داشتیم، من هم اعلام کردم که در بخش پایه خیلی مشکل داریم زیرا زمانی که به عنوان سراستعدادیاب کشوری به استانی دیگر رفته بودم و تیم خوزستان نیز وجود داشت، واقعا ضعف خوزستان در پایه مشخص بود. نکته جالب نیز وضعیتِ خیلی بهتر برخی استان‌ها در بخش پایه بود که از نظر قدمت فوتبال و فوتسال نسبت به خوزستان شناخته شده نبودند.

وی بیان کرد: زمانی که خود من بازیکن بودم، خوشبختانه مسابقات فوتسال مدارس برگزار می‌شد و همین رقابت‌ها به استعدادیابی کمک می‌کرد و باعث می‌شد نفرات خوبی به عضویت باشگاه‌ها در بیایند. زمانی هم که به عنوان سرمربی تیم فوتسال پالایش نفت آبادان انتخاب شدم، نفراتی را از لابه‌لای مسابقات مدارس انتخاب کردم که سال‌ها نیز تیم را همراهی کردند اما در چند سال اخیر در روند برگزاری مسابقات فوتسال مدارس وقفه ایجاد شده است که طی صحبتی که با هیات فوتبال آبادان و مسئول ورزش آموزش و پرورش شهرستان داشتم، یکسری راهکارها به هیات فوتبال آبادان و استان پیشنهاد دادم.

این مربی فوتسال افزود: فوتسال رشته‌ای است که شاید در دانشگاه به دبیران ورزشی آموزش داده نشود و به همین دلیل بعضا این دبیران نیز تکنیک فوتسال را بلد نیستند تا بتوانند به دانش‌آموزان هم آموزش دهند. در این زمینه، پیشنهاد من برگزاری کارگاه‌هایی برای دبیران و معلمان آموزش و پرورش برای یادگیری تکنیک‌های فوتسال و در نهایت برگزاری مسابقات فوتسال مدارس و استعدادیابی بود. دومین پیشنهاد من به هیات فوتبال، استعدادیابی به صورت المپیاد منطقه‌ای با استفاده از انتخاب ۲۴ استعدادیاب در استان بود تا پس از شناخت استعدادها، آن‌ها حداقل یک سال زیر نظر هیات کار کنند تا وقتی تیم استان وارد مسابقات کشوری می‌شود، نتیجه مطلوب کسب کنیم.

وی با بیان این که برای بهتر شدن وضعیت بخش پایه در فوتسال نیاز است که خود بانوان در بخش‌های مدیریتی با یکدیگر همدل باشند، گفت: ضعف در بخش پایه مشهود است و نیاز به کار بسیار و همدلی دارد. به نظر من عدم مدیریت در بخش بانوان از دلایل اصلی ضعف در بخش پایه است. هیات فوتبال خوزستان باید فکری به حال فوتسال بانوان کند زیرا حیف است که این استعدادها مورد غفلت واقع شده‌اند. در هر صورت مواردی چون انتخاب استعدادیاب‌های قوی، ارتباط با آموزش و پرورش، برگزاری مسابقات فوتسال مدارس، همدلی بین بانوان و … باید مانند یک زنجیره به هم وصل شوند تا در نهایت پیشرفت فوتسال خوزستان در بخش پایه و همچنین بزرگسالان رقم بخورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.