کد خبر : 155013
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 - 13:46
-

لیگ فوتسال بانوان نیمه تمام می‌ماند؟

لیگ فوتسال بانوان نیمه تمام می‌ماند؟

داستان برگزاری لیگ برتر فوتسال بانوان حتی پیچیده‌تر از برگزاری ادامه لیگ برتر فوتبال آقایان در ایران شده است و جلسه اضطراری هم نتوانست زمانی برای ادامه لیگ را نهایی کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،اهالی فوتسال بانوان خوش‌بین به آن بودند که خروجی جلسه روز یکشنبه به میزبانی مسئولان سازمان لیگ، آن‌ها را از بلاتکلیفی نجات می‌دهد؛ اما در پایان بیش از دو ساعت گفتگو و مذاکره موافقان و مخالفان و اظهارنظرات مسئولان سازمان و سرمربی تیم ملی، زمانی برای ادامه لیگ مشخص نشد و زمان مشخص شده قبلی هم برای شروع تمرینات و هم برای شروع مسابقات نیز هم ملغی شد!

نشست اضطراری؛ پرحاشیه و بی‌ثمر

جلسه‌ای که البته چندان آرام هم برگزار نشد و مناظره تندی میان چهار تیم مخالف و موافق دنبال شد؛ به ویژه سایپایی‌ها که صورت جلسه را هم به صورت مشروط امضا کردند و همچنان معتقدند فوتسال بانوان، بضاعت و پتانسیل‌اش آنقدر بالا نیست که بتواند همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند و از سوی دیگر، سه تیم از چهار تیم در شهر های قرمز به لحاظ شیوع کرونا قرار دارند.

از آن‌سو اما مشهدی‌ها را از روز اول خودشان را مطیع دستورات فدراسیون می‌دانستند و حالا هم مشکلی برای ادامه لیگ نمی‌بینند؛ اختلاف نظر عمیقی که در جلسه نیز منجر به مشاجرات تندی شد. حتی نماینده تیم مشهد به رسانه‌ها هم تاخت و گفت مسئله پیش آمده درون خانوادگی است و نباید با بازی‌های رسانه‌ای و دعوا در رسانه‌ها مسئله را پیش برد.

سرمربی تیم ملی هم به شدت نگران مصدومیت برای بازیکنان ملی‌پوش بود و ابراز کرد که لیگ نمی‌تواند بدون اختصاص زمان کافی برای آماده سازی دنبال شود چرا که آمار مصدومان را به شدت افزایش می‌دهد؛ نمایندگان مس رفسنجان و ملی‌حفاری اهواز هم در این جلسه اظهاراتی متفاوتی داشتند. رفسنجانی‌ها موافق برگزاری لیگ بودند و از آن‌سو، به رغم امضای صورت‌جلسه موافقت چندانی اهوازی‌ها با ادامه لیگ نداشتند.

در ۲ روز تمامش کنید!

این پیشنهاد باور نکردنی مسئولان یکی از چهار تیم است که شدیدا روی برگزاری لیگ اصرار دارند و در جلسه روز یکشنبه مطرح کرد؛ رویه پیشنهادی آن بود که برای صرفه جویی، لیگ در دو روز و به صورت مجتمع در شهر بی‌طرف برگزار شود و پرونده‌آن مختومه شود! پیشنهادی عجیب و غیر قابل تصور که با واکنش تند سه تیم دیگر مواجه شد و در نهایت هم مطابق انتظار مورد تایید قرار نگرفت.

پاس‌کاری به وزارت ورزش

خروجی جلسه روز یکشنبه، درباره زمان شروع تمرینات و ادامه مسابقات در مرحله نیمه نهایی و فینال آن بود که وزارت ورزش باید تصمیم بگیرد و اعلام کند؛ این تصمیم عجیب در حالی اتخاذ شد که وزارت ورزش چندی پیش اعلام کرده بود که مسئولیت برگزاری مسابقات را به فدراسیون‌ها محول کرده است! به نظر می‌رسد بیشتر این تصمیم به منزله خرید زمان برای دست‌یابی به تصمیمی بهتر است.

چرا که بعید به نظر می‌رسد وزارت ورزش به صورت اختصاصی درباره این موضوع خاص تصمیم بگیرد؛ همانطور که درباره فوتبال آقایان و سایر رشته‌ها هم تصمیمی نگرفت و احتمالا صورت‌جلسه ارسالی سازمان لیگ فوتسال بانوان را هم عودت می‌دهد و خود را مسئول تعیین زمان برای ادامه لیگ می‌کند.

باتوجه به اینکه  شروع لیگ بعدی قرار است از ابتدای شهریور ماه باشد و از آن‌سو، سرمربی تیم ملی ماه مرداد را برای اردوهای آماده سازی و انتخابی رزرو کرده است فشار زمان روی تیمها بالاست.  تیم ملی در سال ۱۴۰۰ در بازه زمانی کوتاهی باید هم در مسابقات داخل سالن آسیا شرکت کند (اردیبهشت ۱۴۰۰) و هم جام ملتهای آسیا (شهریور ۱۴۰۰).این فشار زمانی نشان می‌دهد که سازمان لیگ فرصت چندانی برای تصمیم‌گیری ندارد و احتمالا سرانجام این جلسات و نامه نگاری‌ها، به همان تصمیمی باز می‌گردد که عده‌ای از مدتها قبل پیش بینی می‌کردند؛ اعلام نیمه تمام ماندن مسابقات و پایان باز لیگ بدون تعیین قهرمان!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.