کد خبر : 155011
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 - 13:41
-

موافقان و مخالفان برگزاری لیگ فوتسال بانوان به صف شدند

موافقان و مخالفان برگزاری لیگ فوتسال بانوان به صف شدند

لیگ برتر فوتسال بانوان برای برگزاری مجدد بازی‌ها موافقان و مخالفانی دارد و مسئولان باشگاه‌ها در این مورد صحبت‌هایی را مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،لیگ برتر فوتسال بانوان در اسفند ماه سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا در دور برگشت مرحله پلی آف نیمه تمام باقی ماند، در این بخش از رقابت‌ها چهار تیم ملی حفاری اهواز، هیئت فوتبال خراسان رضوی، مس رفسنجان و سایپا تهران حضور داشتند. ۲ تیم ملی حفاری و سایپا برای رسیدن به فینال رقابت‌ها در دور رفت پلی آف بایکدیگر مسابقه دادند و تیم‌های هیئت فوتبال خراسان رضوی و مس رفسنجان جلوی یکدیگر صف آرایی کردند. متاسفانه بازی‌های دور برگشت برگزار نشد. در دور رفت تیم ملی حفاری با نتیجه چهار بر سه، حریف خود سایپا را در خانه شکست داد و تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی در شهر مشهد با مس رفسنجان به تساوی ۲ بر ۲ رضایت داد.

از اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون حدود سه ماه می‌گذرد که بازی‌ها به تعلیق درآمده اند. برگزاری مجدد لیگ با موافقت و مخالفت‌هایی از سمت مسئولان چهار تیم حاضر در مرحله پلی آف رو به رو بوده است که هر کدام صحبت هایی را مطرح کرده اند.

کبری ستاری مسئول امور بانوان باشگاه سایپا در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: باشگاه سایپا مخالف برگزاری مجدد لیگ برتر فوتسال بانوان است چرا که در درجه اول به سلامت بازیکنان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت می‌دهد. همچنین به هیچ عنوان نباید مقام اول و دوم را در این رقابت‌ها مشخص کنند، زیرا بازی‌ها نیمه کاره تمام شده است؛ و هر ۴ تیم ملی حفاری، هیئت فوتبال خراسان رضوی، سایپا و مس رفسنجان که حاضر در مرحله پلی آف بودند شانس قهرمانی را دارند.

عاطفه رضایی سرمربی تیم مس رفسنجان اظهار داشت: برای شروع لیگ برتر فوتسال بانوان ما نظرمان را به فدراسیون اعلام کردیم و هرکسی این اجازه را دارد که نظرش را بگوید، چون ما یک باشگاه هستیم و نه شخص؛ باید و نبایدی برای فدراسیون نکردیم و در آخر تابع تصمیم فدراسیون هستیم همان طور که در دور برگشت مرحله پلی آف بازی ما با تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی را لغو کردند.

فاطمه شریف سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی گفت: درست است که سلامت بازیکنان، جامعه داوری و کادر فنی نباید به خاطر برگزاری بازی‌های لیگ برتر فوتسال بانوان نادیده گرفته شود، اما من به خاطر یکسری دلایل موافق برگزاری مسابقات هستم. تیم‌ها برای حضور در رقابت‌ها متحمل هزینه‌هایی شدند و این بازی‌ها هشت ماه به طول انجامیده، ما دنبال نتیجه کارمان هستیم. نمی‌گویم تیم ما مقام می‌آورد، اما می‌خواهیم که این لیگ سرانجامی داشته باشد.

شریف افزود: بازی‌های آسیایی داخل سالن اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و ما باید فصل آینده رقابت‌ها را از شهریور ماه سال جاری آغاز کنیم. فصل پاییز شیوع ویروس کرونا بدتر هم می‌شود. سایر مشاغل فعالیتشان را آغاز کرده اند و آیا ویروس کرونا فقط از فوتسال منتقل می‌شود یا بازیکنان در این ایام به طور کامل قرنطینه خانگی را رعایت کردند و از خانه هایشان بیرون نرفته اند.

مینا بارانی سرمربی تیم ملی حفاری گفت: ما تاریخ تمرینات را باتوجه به اینکه استان خوزستان از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت قرمز دارند هنوز آغاز نکرده ایم و تاریخی برای آغاز فعالیت‌ها تاکنون مشخص نشده است. باشگاه ملی حفاری یک باشگاه دولتی است و همه اماکن آن اعم از خوابگاه، سالن ورزشی و غذاخوری تعطیل است. طبق بخشنامه استانداری هم بازگشایی اماکن تخلف به حساب می‌آید.

بارانی تصریح کرد: شاکله اصلی تیم ملی کشورمان از چهار تیمی که به مرحله پلی آف راه پیدا کرده اند تشکیل شده است و اگر بازیکنان دچار آسیب دیدگی شوند، تیم ملی دچار مشکل می‌شود. بازیکنان هشت هفته فرصت می‌خواهند تا به آمادگی لازم برسند. به ما گفتند بازی در شهر‌هایی که از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت دارد آغاز می‌کنیم، ما که شهر خودمان قرمز است و امکانات تمرین نداریم چه طور می‌خواهیم در مسابقات حاضر شویم.

او افزود: سلامت بازیکنان مهم است و نگرانی خانواده‌ها را باید درک کرد. در خوابگاه هفت تا هشت بازیکن کنار هم زندگی می‌کنند و شرایط گرفتن هتل که برای هر بازیکن یک اتاق تهیه شود دشوار است. سلامت بازیکنان از قهرمانی مهم‌تر است. ما و تیم‌های دیگر لیگ چندین سال قهرمان شدیم، اما در آخر چه اتفاقی رخ داد؟ مسابقات آسیایی برای باشگاه‌ها وجود نداشت که تیمی را اعزام کنند. اگر خدای نکرده اتفاقی برای بازیکنان، کادر درمانی یا داوران رخ دهد همه پشیمان می‌شوند.

برگزاری مجدد یا پایان لیگ برتر فوتسال بانوان موضوعی است که باید مسئولان سازمان لیگ درخصوص آن با اعضا و نهاد‌های مربوطه تصمیم گیری کنند. انشاالله آنچه که به صلاح همگان است در پایان رخ دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.