کد خبر : 155232
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 خرداد 1399 - 19:05
-

واکنش ملی‌پوش فوتسال به شایعه پناهندگی‌اش + اسناد پیشنهادات خارجی سنگ‌سفیدی

واکنش ملی‌پوش فوتسال به شایعه پناهندگی‌اش + اسناد پیشنهادات خارجی سنگ‌سفیدی

ملی‌پوش تیم فوتسال کشورمان و وکیل وی واکنش جالبی به خبر پناهندگی سنگ سفیدی داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، پرونده شکایت محمدرضا سنگ‌سفیدی و باشگاه فوتسال مس سونگون به یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های انضباطی فدراسیون فوتبال تبدیل شده است در حالی که با کمی دقت به مفاد قرارداد این بازیکن با باشگاه همه چیز روشن و مشخص است.

در این خصوص سنگ‌سفیدی تصریح کرد که فعلاً سکوت می‌کنم و تمام تمرکزم روی فینال لیگ برتر فوتسال است، اما در زیر به بررسی ابعاد این پرونده بر اساس مستندات موجود پرداخته شده است.

*پیشنهاد خارجی شرط جدایی از مس سونگون

ملی‌پوش فوتسال کشورمان در حالی با باشگاه مس سونگون قرارداد بست که به صراحت در قراردادش آورده بود در صورتی که پیشنهاد خارجی داشته باشد بعد از جام باشگاه‌های آسیا می‌تواند با دریافت رضایتنامه‌اش به تیم جدیدش بپیوندد، موضوعی که حمید بی‌غم، سرمربی وقت مس سونگون نیز به صورت مکتوب آنرا تایید کرده است. حتی پس از پایان مسابقات جام باشگاه‌های آسیا سنگ سفیدی با مجوز سرمربی تیم راهی ایتالیا شد تا به بررسی پیشنهادات خود بپردازد اما جالب بود که این موضوع دست آویزی شد تا مسئولان وقت باشگاه مس این بازیکن را با جرایمی روبرو کنند.

اما نجفی، مدیرعامل مس سونگون در گفت‌وگویی مدعی شده است سنگ‌سفیدی تصمیم به پناهندگی داشته است، ادعایی که در نهایت منجر به شروع جنگ و دعوای جدیدی بین مسئولان مس با تیم گیتی پسند و این بازیکن تیم ملی شد.

*دعوت‌نامه سفارت ایران در ایتالیا برای سنگ‌سفیدی و تاییدیه وزارت ورزش

از سوی دیگر بر اساس نامه‌ای که از طرف سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم به فدراسیون فوتبال ارسال شده است از فرشته کریمی و محمدرضا سنگ‌سفیدی برای شرکت در برنامه کارآموزی ایتالیا دعوت شده است که مصوبه و تائیدیه شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان را هم به همراه دارد.

 

از سوی دیگر دعوت‌نامه هایی که از سوی باشگاه المپیوس رُم برای به خدمت گرفتن سنگ سفیدی ارسال شده، موجود است که می‌تواند تاییدی بر ادعای درست ملی‌پوش فوتسال کشورمان باشد. سنگ سفیدی جدا از این باشگاه از چند تیم دیگر نیز پیشنهاداتی داشته که به همین دلیل راهی ایتالیا شده تا با یک تیر چند نشان بزند و در نهایت بتواند در لیگ معتبر به فوتسال خود ادامه دهد. آرزویی که بسیاری از ورزشکاران دارند و هیچ وقت با واکنشی روبرو نمی‌شود.

با این حال با توجه به اینکه تیم المپیوس ایتالیا باشگاهی خصوصی به حساب می‌اید نتوانست مجوز کار این بازیکن را اخذ کرده و به همین دلیل نیز سنگ سفیدی با این تیم قرارداد امضا نکرد و بلافاصله راهی ایران شد.

در این بین صحبت‌های مجید جلالی، وکیل سنگ‌سفیدی نیز در نوع خود جالب توجه است.

مجید جلالی ، در مورد ادعای نجفی مدیرعامل باشگاه مس سونگون اظهار داشت: متاسفانه چند نکته منفی وجود دارد و همین مسئله باعث شده نجفی ارکان قضایی فدراسیون را زیر سوال ببرد. ما خواستار دریافت پول سنگ‌سفیدی بوده‌ایم، اما در این بین این شخص ادعا کرده که این بازیکن پس از مسابقات باشگاه‌های آسیا به ایتالیا رفته و در کنار ۴۰ درصد جریمه، ۵۰ درصد هم به دلیل مصاحبه‌ای که انجام داده جریمه شده است.

وی افزود: فدراسیون با بررسی مدارک و ایمیل باشگاه ایتالیایی نشان می‌داد که فدراسیون در جریان ورود و خروج او قرار داشته است. این در حالی است که محمدرضا با اجازه بی‌غم، سرمربی تیم راهی ایتالیا شد.

وکیل محمدرضا سنگ‌سفیدی تصریح کرد: هیچ ابلاغی درباره جریمه ۵۰ درصدی به سنگ سفیدی نشده است، زیرا او ۴ ماه به مس سونگون پس از بازگشت از ایتالیا کمک کرده و پس از آن به نوعی مسئولان این تیم کتمان حقیقت کرده‌اند. پس از این اتفاق لایحه‌ای را تنظیم کردیم و شکایت کردیم. جالب است که سنگ سفیدی آیین‌نامه انضباطی مس را امضاء نکرده است. جدا از این، از آنجایی که کمیته استیناف رأی اولیه را ابلاغ کرده و مسئولان مس ۷ روز فرصت اعتراض داشتند و این مهم را انجام ندادند، به صورت خودکار رای اولیه تایید می‌شود.
جلالی در پایان گفت: شکوری، دبیر وقت فدراسیون فوتبال ده روز فرصت داد تا مبلغ را واریز کنند، اما آن‌ها ۲۴ روز بعد این کار را انجام می‌دهند و خود به خود رأی ابلاغ خواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.