کد خبر : 155251
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 خرداد 1399 - 11:42
-

گیتی پسند- مس سونگون ؛ بازگشت افضل به اصفهان

گیتی پسند- مس سونگون ؛ بازگشت افضل به اصفهان

فینال لیگ برتر فوتسال که قرار بود در روزهای پایانی سال گذشته برگزار شود و شرایط کرونایی آن را به سال جدید منتقل کرد، موجب شد تا سرنوشت قهرمان این فصل از زمستان به تابستان کشیده شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فینال لیگ برتر فوتسال که قرار بود در روزهای پایانی سال گذشته برگزار شود و شرایط کرونایی آن را به سال جدید منتقل کرد، موجب شد تا سرنوشت قهرمان این فصل از زمستان به تابستان کشیده شود.

تیم‌های مدعی مس سونگون و گیتی‌پسند دو تیمی هستند که با غلبه بر رقبای خود راهی فینال لیگ برتر در سال ۹۸ شدند، لیگی که سرنوشت آن به سال ۹۹ کشیده شد، فوتسالی‌ها برخلاف فوتبالی‌ها از ۷ خردادماه اجازه شروع تمرینات و آمادگی برای فینال را با انجام تست‌های مربوط به کرونا پیدا کردند.

دور رفت فینال لیگ برتر فوتسال روز جمعه ۳۰ خردادماه و از ساعت ۱۷ در سالن پیروزی اصفهان بین تیم‌های گیتی‌پسند اصفهان و مس سونگون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

شوک نایب قهرمانی سال گذشته همچنان گریبانگیر نماینده اصفهان

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد گیتی‌پسند فینال سال گذشته در حالی که ۳ بر یک در نیمه اول به رختکن رفته بود با شکست در نیمه دوم جام را تقدیم مس‌سونگون کند، ولی این اتفاق افتاد تا این باشگاه اصفهانی در شوک بزرگی قرار گیرد، البته به نظر شوک بازیکنان و کادر فنی بیشتر از حد معمول بوده چراکه بلافاصله ۳۰درصد قرارداد بازیکنان و کادر فنی کسر شد.

گیتی‌پسندی‌ها برای فصل ۹۸ در فصل نقل و انتقالات به نوعی با میدان دادن به جوانان، همگان را خیره کردند، نام‌هایی چون یوسفی، رسولی،مهدی خانی  و حسن خانی در گیتی‌پسند نه تنها دیدند، بلکه با درخشش خود در مواقعی حتی بازیکنان بزرگسال تیم را نیمکت‌نشین کنند، جدایی سپهر محمدی و جذب الکس فالکون شاید یکی از مهمترین اتفاقات این تیم اصفهانی بود که روند حرکتی و تاکتیکی گیتی‌پسند در سالهای گذشته را به کل تغییر داد در ادامه لیگ جذب اصغرحسن زاده و الکس نشان از برنامه این باشگاه اصفهانی برای ادامه لیگ و قهرمانی داد.

گیتی‌پسند در سال ۹۸ خود را برای صدرنشینی به آب و آتش نزد، ولی در پلی‌آف و بازی مقابل سوهان قم و سن‌ایچ نشان داد عزم خود را برای پاک کردن اشتباه سال گذشته جزم کرده است، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تمرینات و مسابقات فرصتی به دو تیم به ویژه گیتی‌پسند داد تا کمی به وضعیت خود سر وسامان دهند، مسابقه فینال نیز بدون تماشاگر شد تا صدرنشینی دور مقدماتی و میزبانی و میهمانی در فینال عملا بدون تاثیر شود.

مس سونگون و هفت ضربه مدیریتی در سال ۹۸

مس سونگون ورزقان بعد از قهرمانی دراماتیک در فصل گذشته و جذب مهره‌هایی چون مهدی جاوید، محمد شجری و مسلم اولادقباد از گیتی‌پسند، نشان داد عزم خود را برای تکرار قهرمانی جزم کرده است، اما جدایی مهره‌های کلیدی خود مثل حمید احمدی، محمدرضا سنگ سفیدی و مرتضی عزتی و پیوستن آنها به تیم رقیب باعث شد شاهد چند ضربه در این تیم باشیم.

اولین ضربه در جام باشگاه های آسیا بود که در فینال مغلوب شد و جام را تقدیم سامورایی‌ها کردند، دومین ضربه به مس سونگون زمانی اتفاق افتاد که این باشگاه در پرونده سنگ سفیدی و احمدی شکست خورد تا پنجره نقل و انتقالات خود را بسته ببیند، در ادامه سومین ضربه به مس سونگون نتایج ضعیف در جام باشگاه های جهان بود که این تیم را به زنگ تفریح برای حریفان تبدیل کرده بود، جدایی تقی پور را شاید بتوان چهارمین ضربه به این تیم عنوان کرد، دوپینگ ابوالقاسم عروجی ملی پوش این تیم را باید ضربه و بدشانسی دیگر این تیم دانست، پنجمین ضربه به نماینده ورزقان علی‌رغم امیدواری مدیر جوان این باشگاه برای تبرئه شدن این بازیکن را در پی داشت، جدایی علیرضا وفایی در نیم فصل را ششمین شکست این باشگاه و می توان جذب شاپا بازیکن برزیلی را با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالات و حضور نداشتن این بازیکن در ایران را هفتمین شکست مس دانست.

در این بین صدرنشینی مس در دور مقدماتی لیگ برتر در سایه تمام این شکست های مدیریتی را نمی توان کتمان کرد که به نظر با سیاست گذاری حریف خود یعنی گیتی پسند و تلاش نکردن برای صدرنشینی رخ داد.

مس سونگون ورزقان بعد از نایب قهرمانی در آسیا و پرداخت نشدن پاداش قهرمانی آسیا به بازیکنان و همچنین پرداخت نکردن پاداش حضور در جام باشگاه‌های جهان در صورت قهرمان نشدن در لیگ برتر بازیکنان این تیم سومین ضربه خود را خواهند خورد از این رو می توان به صراحت گفت این تیم بعد از وقفه طولانی از مرحله نیمه نهایی تا فینال با استرس بسیار بالا در فینال حاضر خواهد شد و البته شاید وارد شدن مدیرعامل این باشگاه و حاشیه سازی برای یکی از بازیکنان گیتی پسند ممکن است دود آن را به چشم تیم خود وارد کند و تمرکز را از تیم مس سونگون دور کند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.