کد خبر : 155756
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تیر 1399 - 14:59
-

پرهیزکار: نگرانی از بازی با تایلند منطقی است/ اختلافی بین کمیته فوتسال و سازمان لیگ وجود ندارد/نمی توانم قول بدهم بقیه طلب مربیان تیم ملی را بدهیم

پرهیزکار: نگرانی از بازی با تایلند منطقی است/ اختلافی بین کمیته فوتسال و سازمان لیگ وجود ندارد/نمی توانم قول بدهم بقیه طلب مربیان تیم ملی را بدهیم

نگرانی از حضور در تورنمنت تدارکاتی تایلند و احتمال شناخت این حریف از ایران منطقی است ولی نباید فرصت بازی با اسپانیا را از دست بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، داود پرهیزکار با اشاره به اردوها و برنامه های آماده سازی تیم ملی فوتسال، از احتمال حضور تیم های بیشتری در تورنمنت تدارکاتی تایلند خبر داد و تاکید کرد علیرغم نگرانی هایی که از حضور در این تورنمنت وجود دارد اما دیدار با اسپانیا و میزبان جام جهانی فرصتی است که شاید تکرار نشود.

رئیس کمیته فوتسال همچنین اختلافش با سازمان لیگ فوتسال را رد کرد و در واکنش به مشکل عدم پرداخت پاداش تیم ملی فوتسال بانوان، گفت: این موضوع در حیطه اختیار کمیته بانوان است نه کمیته فوتسال.

مشروح گفتگوی پرهیزکار در ادامه می آید:

* آیا زمان برگزاری فوتسال جام ملت های آسیا به صورت رسمی مشخص شده است؟

نامه رسمی که برایمان نیامده ولی اینطور که به نظر می آید، برگزاری این مسابقات در آبان قطعی است.

* همانطور که می دانید ترکمنستان هنوز به صورت صد درصد میزبانی خود در جام ملت ها را قطعی نکرده است. در صورتی که میزبانی این رقابت ها به تایلند برسد، قبول دارید کار تیم ملی سخت می شود؟

– بله؛ اگر تایلند میزبان شود یک مقدار شرایط برای ما سخت خواهد شد چون با این تیم همگروه هستیم. هواداران تایلند در فوتسال پرشور هستند و کار را دشوار می کنند. البته باید بدانیم فوتسال در آسیا نسبت به گذشته در هر کشوری پیشرفت داشته است. از سوی دیگر ما هم قهرمان آسیا هستیم و می توانیم این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

* نکته دیگری که باعث نگرانی است، حضور در تورنمنت تدارکاتی تایلند قبل از جام ملت های آسیا است. در صورت حضور در این تورنمنت، کادر فنی چه راهکاری برای لو نرفتن اطلاعات فنی ایران مقابل حریف اصلی اش در جام ملت ها دارد؟

– این نگرانی کاملاً منطقی است ولی ما در تورنمنت تایلند دو فرصت خیلی خوب داریم که نباید از دست بدهیم. اول دیدار با اسپانیا است که فراهم کردن آن در شرایط عادی هم به سادگی میسر نیست. همینطور دیدار با میزبان جام جهانی فوتسال (لیتوانی). نمی توانیم این دو دیدار را نادیده بگیریم. در بحث فنی هم مربیان تیم ملی همه چیز را آنالیز می کنند. البته این نگرانی برای تایلند هم صدق می کند. کادر فنی ایران می تواند بازی های تایلند را به خوبی ببیند و شناخت بیشتری از این تیم پیدا کند.

* آیا حضور اسپانیا و لیتوانی در تورنمنت تایلند قطعی شد؟

– به صورت تلفنی که با مسئولان تایلندی صحبت کردم، اعلام کردند اسپانیا و لیتوانی حضورشان را در این تورنمنت تایید (confirm) کرده اند و ظاهراً پذیرفته اند که بیایند. ظاهراً دو، سه کشور دیگر هم به تایلند پیشنهاد داده اند که حاضر هستند در این تورنمنت شرکت کنند. از این موضوع اطلاعات بیشتری ندارم. ممکن است این تورنمنت حتی با بیش از چهار تیم برگزار شود.

* یکی از خبرهایی که در روزهای گذشته سر و صدای زیادی به پا کرد، بحث پاداش تیم ملی فوتسال بانوان بود. چرا هیچ اراده ای در کمیته فوتسال برای پرداخت این پاداش ها وجود ندارد؟

– باید بگویم این موضوع در حیطه اختیارات کمیته فوتسال نیست و جزو اختیارات کمیته بانوان و خود فدراسیون فوتبال است. در یک مقطع فکر می کردیم بتوانیم به این تیم کمک کنیم که نشد. بازیکنان اعتراض می کنند و می شود گفت که حقشان است. باید عزمی در فدراسیون برای تسویه حساب با این تیم باشد. مطمئنم آقایان نبی، بهاروند و کفاشیان این موضوع را در اولویت خود دارند.

* بحث پرداختی های کم به کادر فنی تیم ملی فوتسال مردان هم ظاهراً ناراحتی آنها را در پی داشته است.

– برای پرداخت پاداش ها و حقوق باید شرایط اقتصادی فدراسیون فوتبال تغییر کند. الان وضعیت طوری نیست که بخواهم قول بدهم امروز، فردا یا یک ماه دیگر پول آنها را می دهیم. به شخصه امیدوارم در همین چند روز آینده و قبل از آنکه اتفاق خاصی رخ بدهد و یا در آستانه سفر به جام ملت های آسیا، این حقوق پرداخت شود.

* درباره حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر تصمیم نهایی گرفته شده است؟

– ظاهراً اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ در اصفهان نشستی را برگزار کردند. جزئیات این نشست را نمی دانم. در مجموع حضور استقلال و پرسپولیس برای لیگ ما خوب است و باعث می شود فوتسالمان بیشتر «جان بگیرد».

* در چند روز گذشته خبری از اختلاف شما با سازمان لیگ فوتسال و راه ندادنتان به کمیته فوتسال هم مطرح شد. علت این اختلافات چیست؟

– هیچ اختلافی بین کمیته فوتسال و سازمان لیگ وجود ندارد. سازمان لیگ کار خودش را انجام می دهد و ما هم مشغول کار خودمان هستیم. مطرح کردن این بحث ها حرفه ای نیست چون دو، سه ماه حساس و سرنوشت ساز را برای آماده سازی تیم ملی در پیش داریم بخصوص در این وضعیت که فراهم کردن اردو، بازی دوستانه و پرواز به کشورهای دیگر سخت است.

* اردوی تیم ملی فوتسال از امروز آغاز می شود. چه پروتکل های بهداشتی برای این اردو مدنظر دارید؟

– بازیکنان بلافاصله بعد از حضور در مرکز ملی فوتبال، تست کرونا می دهند. تا آماده شدن جواب این تست، بازیکنان قرنطینه هستند و تمرین نخواهیم داشت. سپس با رعایت تمام مسائل بهداشتی که ابلاغ شده، اردو آغاز می شود. بازیکنان تا پایان این مرحله از اردو در قرنطینه می مانند تا مشکلی برایشان پیش نیاید.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.