کد خبر : 155751
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تیر 1399 - 13:46
-

کاپیتان بارسلونا:خودخواهانه است که به این فکر کنیم که آیا می‌توانیم بازی کنیم یا نه؟

کاپیتان بارسلونا:خودخواهانه است که به این فکر کنیم که آیا می‌توانیم بازی کنیم یا نه؟

سرخیو لوزانو ۳۱ ساله با اینکه متولد مادرید است ولی کاپیتانی تیم فوتسال بارسلونا را برعهده دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سرخیو لوزانو ۳۱ ساله با اینکه متولد مادرید است ولی کاپیتانی تیم فوتسال بارسلونا را برعهده دارد. لوزانو که فصل گذشته جام قهرمانی لالیگا را بالای سر برد، امسال نیز تنها سه گام تا رسیدن به آن فاصله دارد. هرچند ماه‌های گذشته احتمال عدم برگزاری ادامه مسابقات وجود داشت، اما با تصویب فدراسیون فوتبال اسپانیا، مرحله پلی‌آف این بازی‌ها از امشب با صورت مجتمع برگزار خواهد شد. لوزانو در این خصوص می‌گوید: “ما ماه‌های سختی را گذراندیم. فکر می‌کردیم این فصل با این شرایط به پایان نمی‌رسد. اما برای من بازی کردن مهم نبود، اینکه ما قهرمان می‌شویم یا اینتر و یا جام باشگاه‌های اروپا برگزار خواهد شد یا نه مسائل ثانویه محسوب می‌شدند. مردم تمام توان خود را برای مبارزه با ویروس کرونا به کار گرفته‌اند، بنابراین این خودخواهانه است که به این فکر کنیم که آیا می‌توانیم بازی کنیم یا نه؟ آیا قهرمان می‌شویم یا نه؟ آیا این شیوه مسابقات عادلانه است یا نه؟”
بوفالو (لقب سرخیو لوزانو) دو روز پیش به همراه باقی اعزای تیم بارسلونا به مالاگا سفر کردند تا تمرینات خود را پیش از آغاز مرحله پلی‌آف در آنجا آغاز کنند. حریف آن‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی لوانته است. جایی که هیچ اشتباهی بخشودنی نیست. سه برد پیاپی تضمین کننده قهرمانی شما در مسابقات است ولی اگر تنها یک بازی را از دست بدهید باید به خانه خود برگردید: “این شیوه برای تیم‌هایی که در مرحله گروهی در بالای جدول قرار داشته‌اند اصلا مناسب و خوب نیست، زیرا هیچ عامل بیرونی به نفع شما وجود ندارد. یک تورنمنت در زمینی بی‌طرف بدون حضور تماشاگران و در واقع همه‌چیز برابر است و حتی کاملا برابر زیرا تمام تیم‌ها مدت‌هاست مسابقه نداده‌اند. این شیوه مورد علاقه ما نیست چرا که در واقع تمام تیم‌ها شانس برابری برای قهرمانی دارند. این یک تورنمنت مانند کوپا اسپانیا است. و در آن مسابقات می‌بینید که شگفتی‌های بسیاری رخ می‌دهد. من اطمینان دارم در این مسابقات مجتمع اتفاقات بسیاری رخ خواهد داد و همه از این مدل بازی‌ها ممکن است ضربه بخوریم. تیم‌ها در شرایط مشابهی پای به این مسابقات می‌گذارند و این یک واقعیت است. قرار نیست در شرایط عادی وارد مسابقات شویم بلکه ما یک شرایط خاص را می‌گذارنیم.”
مالاگا میزبان مسابقات کوپا اسپانیا ۲۰۲۰ نیز بود. شرایطی مشابه که در حال حاضر نیز تجربه خواهد کرد. لوزانو در آن تورنمت و در مسابقه با اوساسونا در مرحله یک‌چهارم نهایی مصدوم شد ولی در آخر توانست عنوان قهرمانی را با این تیم کسب کند. شرایطی که می‌تواند این بار هم تکرار شود: “علاقه جمعی به تیم بالاتر از خواست فردی است. اگرچه هیچ کسی دوست ندارد مصدوم شود ولی من برای قهرمان شدن در لیگ حضور پیدا می‌کنم نه برای بازی کردن. امیدوارم در همان دقایقی که به میدان می‌رم تاثیر مثبتی بر روی تیم بگذارم.”
لیگ قهرمانان در خانه
لیگ تنها چالش پیش روی لوزانو در ایام پیش رو نیست. در اکتبر (مهر) آینده بارسلونا میزبان ۴ تیم مرحله نهایی جام باشگاه‌های اروپا است. ال‌پوزومورسیا، حزب کمونیست مسکو و تیومن روسیه به همراه بارسلونا باید در سالن پالائو بلوگرانا برای کسب عنوان قهرمانی با هم به رقابت بپردازند. مسابقاتی که اگر بدون تماشاگر برگزار شود یک اتفاق تلخ برای میزبان است. کاپیتان آبی اناری‌ها در این خصوص گفت: “از الان تا اکتبر اتفاقات زیادی ممکن است رخ دهد. اگر مسابقات با حضور تماشاگران برگزار شود این یک روحیه مضاعف برای ما خواهد بود. اما اگر این اتفاق رخ ندهد میزبانی برای ما سود زیادی نخواهد داشت و مانند بازی در خارج از خانه است. من برای منفعت فوتسال دعا می‌کنم که بازی‌ها با تماشاگر برگزار شود. ورزش بدون آن‌ها اتفاق بزرگی را از دست می‌دهد.”
برای ستاره بزرگ فوتسال اسپانیا، چند چالش دیگر باقی ماننده است. اما چه کسی می‌داند که آیا وی روزی برای بازی به خارج از اسپانیا خواهد رفت یا نه؟ مانند اورتیز و ریکاردینیو که فصل آینده را در فرانسه بازی خواهند کرد. بوفالو در این خصوص گفت:”آن‌ها تصمیم گرفتند چیزهای جدیدی را در زندگی ورزشی خود تجربه کنند. به هر حال سن آن‌ها طوری نیست که بخواهند تجربه کردن را به تاخیر بی‌اندازند. اما من امیدوارم در بارسلونا بازنشته شوم. اما اگر اینطور نباشد و مجبور به ترک اینجا شوم دوست دارم در کشور دیگری به فوتسالم ادامه دهم. ژاپن برای من وسوسه کننده است. لیگ آنجا جزو لیگ‌های برتر جهان است. هرچند ژاپنی‌ها برای پیشرفت به جاهای دیگر می‌روند ولی بازیکنان بزرگی برای بازی به آنجا می‌روند.” زمان در این خصوص صحبت خواهد کرد. الان در خصوص پلی‌آف لالیگا باید صحبت کنیم. بارسلونا فرائو را به دلیل مصدومیت در رباط صلیبی همچنان در اختیار ندارد. وی می‌تواند از تجربه اسکوردینها و لوزانو برای بازگشت هرچه سریع‌تر استفاده کند. دیدار امشب بارسلونا و لوانته را از دست ندهید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.