کد خبر : 156065
تاریخ انتشار : شنبه 7 تیر 1399 - 15:52
-

صمیمی: حواشی فینال در شان فوتسال ما نبود/پیشنهاد خوب بیاید لژیونر می‌شوم

صمیمی: حواشی فینال در شان فوتسال ما نبود/پیشنهاد خوب بیاید لژیونر می‌شوم

دروازه‌بان تیم‌ فوتسال مس با بیان اینکه حواشی فینال لیگ در شأن فوتسالمان نبود، از احتمال لژیونر شدنش در صورت داشتن پیشنهاد خوب خبر داد و گفت: برای انتقام از ژاپن لحظه‌شماری می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، دیدار برگشت فینال لیگ برتر فوتسال روز گذشته در شهر تبریز برگزار شد و تیم مس سونگون موفق شد با غلبه بر گیتی‌پسند، عنوان قهرمانی را برای سومین سال پیاپی از آنِ خود کند. در این مسابقه علیرضا صمیمی دروازه‌بان ملی‌پوش تیم مس نقش پررنگی در پیروزی تیم مس و این قهرمانی داشت.

این دروازه‌بان  ضمن تشریح شرایط خود، دلیل آمادگی بالایش را تمرینات اختصاصی در دوران قرنطینه عنوان کرد. صمیمی تأکید کرد که اولویت اول، دوم و سومش تمدید قرارداد با تیم مس است مگر اینکه یک پیشنهاد خوب خارجی از لیگ‌های درجه یک دنیا داشته باشد. وی همچنین یادآور شد که فصل گذشته از یک تیم از لیگ روسیه پیشنهاد داشته اما باشگاه مس با جدایی‌اش مخالفت کرده است.

مشروح گفت‌وگو با صمیمی در ادامه می‌آید.

*  فینال بسیار جذابی را شاهد بودیم. دوست دارم ارزیابی خودتان را به عنوان دروازه‌بان تیم مس از بازی برگشت فینال بدانم؟

ـ ما بازی رفت را پیروز شده بودیم ولی به نظرم گیتی‌پسند در بازی برگشت بهتر از ما بازی کرد. ما در دیدار رفت در اصفهان فوق‌العاده بودیم ولی در بازی برگشت شرایط یک‌مقدار فرق کرد. باید در نظر بگیریم که گیتی‌پسند بی‌محابا حمله می‌کرد چون برای پیروزی به تبریز آمده بود درحالی‌که ما «دست‌ بالا» بودیم. تیم مس در بازی برگشت منطقی‌تر بازی کرد. اگر بازی را دوباره تماشا کنید، متوجه می‌شوید که ما ۶-۵ موقعیت گل بیشتر نداشتیم ولی مفید و منطقی بازی کردیم. اگر اشتباه مسلم اولادقباد و اخراج این بازیکن هم نبود، فکر می‌کنم این مسابقه در همان جریان بازی و با نتیجه سه بر دو به نفع ما تمام می‌شد و دیگر کار به وقت اضافه و پنالتی نمی‌کشید.

* فکر می‌کنید علت اصلی پیروزی تیم مس در این مسابقه چه بود؟

ـ در فینال برای هر دو تیم استرس وجود داشت و هیچ‌کس حق اشتباه نداشت. در این شرایط تیمی که کمتر اشتباه کند، برنده می‌شود. فکر می‌کنم یک مقدار هم تجربه بازیکنان ما به تیم حریف چربید ولی این چیزی از ارزش‌های تیم گیتی‌پسند با بازیکنان، کادر فنی و مدیریت قوی و توانمند کم نمی‌کند. در مواقعی از بازی، درگیری‌هایی هم ایجاد شد که این چالش‌ها در فوتسال طبیعی است. ما توانستیم نسبت به حریف موفق‌تر ظاهر شویم.

* به گفته کارشناسان، یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت مس، حضور شما درون دروازه بود. چطور با وجود تعطیلی چند ماهه تمرینات و مسابقات، آمادگی خود را در این حد حفظ کرده بودید؟

ـ در یکی، دو ماهی که همه چیز تعطیل بود، من در شهر خودمان (بوشهر) هر روز در خانه و قرنطینه با حفظ رعایت اصول بهداشتی تمرین می‌کنم. مربی بدنساز بسیار خوبی هم در کنارم بود. بعد از آن وقتی مجوز تمرین برای تیم‌ها صادر شد، سه هفته تمرین بسیار خوبی با مربیان و بدنساز تیم داشتم و همین مسئله باعث شد که آمادگی‌ام را حفظ کنم.

* با این حساب دلیل غیبت شما در فینال رفت در اصفهان چه بود؟

ـ متأسفانه قبل از آن بازی دچار یک مصدومیت جزئی شدم و کادر فنی صلاح دانست که استراحت کنم. شاید اگر در آن مسابقه بازی می‌کردم، آینده فوتسالی‌ام به خطر می‌افتاد. کادر فنی به من لطف کرد و استراحت داد. خوشبختانه سعید مؤمنی دیگر دروازه‌بان مس در آن مسابقه خیلی خوب کار کرد. من هم برای بازی برگشت آماده شدم و دوست داشتم برای سومین‌بار با مس به عنوان قهرمانی در لیگ برسم که خوشبختانه این اتفاق رقم خورد.

* آیا حقیقت داشت که شما چند هفته پیش به ویروس کرونا مبتلا شده بودید و به همین دلیل در بازی رفت غیبت داشتید؟

– حقیقتش را بخواهید من به کرونا مبتلا نشده بودم و جواب آزمایش هایم از همان روز اول منفی بود. جواب آزمایش من برای بازی رفت کمی دیر به اصفهان رسید. چون روز چهارشنبه قبل از مسابقه، تعطیل بود. آزمایشی که همراه سایر بازیکنان داده بودم خطا داشت و به همین دلیل آزمایش جداگانه ای از من گرفتند تا جواب این آزمایش به اصفهان برسد یک مقدار دیر شد.

در آزمایش اول از آزمایشگاه تبریز تماس گرفتند و اعلام کردند که کیت تشخیص کرونا کاملاً خراب بوده است. به آنها گفتم اگر تست من مثبت بوده، بدون تعارف بگویند اما مسئولان آزمایشگاه تأکید داشتند که کیت خراب بوده است.

بعد از آن بود که آزمایش مجددی را انجام دادند تا جواب آزمایش به اصفهان برسد، تمام فکر و ذهنم مشغول بود به این خاطر دچار یک مصدومیت جزئی شدم. همین مسئله باعث شد تا در بازی رفت غیبت داشته باشم. اگر جواب تست کرونای من مثبت بود، جسارتش را داشتم که آن را بگویم.

* آیا برای فصل آینده هم در تیم مس می‌مانید؟

ـ هنوز رسماً صحبتی نشده است. جا دارد از آقای ضیغمی مشاور آقای سرمحمدی مدیر شرکت مس تشکر کنم که سه روز قبل از بازی برگشت در تبریز کنار ما بود. ایشان تأکید داشت که شاکله بازیکنان و کادر فنی برای فصل بعد حفظ شود. افتخار می‌کنم که در یک باشگاه حرفه‌ای مثل مس حضور دارم. دوست دارم با این تیم ادامه همکاری بدهم و ناکامی سال قبل در جام باشگاه‌های آسیا مقابل ژاپن را جبران کنم. باور کنید لحظه‌شماری می‌کنم که جام ملت‌های آسیا شروع شود تا از ژاپن به دلیل باخت مقابل نماینده‌اش در جام باشگاه‌های آسیا انتقام بگیریم. انشاءالله این تیم (مس) هم حفظ شود و بتوانیم از سلطنت فوتسال ایران در آسیا حفاظت کنیم.

* با این حساب اولویت شما تمدید قرارداد با مس است؟ آیا اگر پیشنهاد خارجی داده شود، از مس جدا می‌شوید؟

ـ اولویت اول، دوم و سوم من برای فصل بعد، تیم مس است؛ مگر اینکه شرایط خاصی ایجاد شود. مثل اینکه یک پیشنهاد خوب خارجی داده شود. سال گذشته من از تیم «تیومن» روسیه پیشنهاد داشتم ولی باشگاه مس قبل از جام باشگاه‌های آسیا و جام باشگاه‌های جهان با من نامهربانی کرد و رضایت‌نامه نداد. اگر شرایط خوب باشد، دوست دارم در کشوری با لیگ درجه یک فوتسال بازی کنم.

* علاوه بر شما، فرهاد فخیم هم نقش بسیار پررنگ و ویژه‌ای در قهرمانی تیم مس داشت.

ـ فرهاد یک بازیکن بسیار خوب و باتجربه است که به معنای واقعی کاپیتانی می‌کند. بعضی از کاپیتان‌ها فقط برای شیر و خط جلو می‌روند و روی نیمکت می‌نشینند ولی فخیم به معنای واقعی کاپیتان است. او شب قبل از بازی، همه بازیکنان را جمع و برایشان صحبت کرد. این اتفاق قبل از شروع بازی و بین دو نیمه هم رخ می‌دهد. او آنقدر با هیجان برای بچه‌ها صحبت می‌کند که همه برای ارائه بهترین عملکردشان تهییج می‌شوند. من خیلی چیزها از فرهاد یاد گرفته‌ام و حق اوست که بهترین بازیکن لیگ شود. فخیم به جوانان درس فوتبال و فوتسال می‌دهد و اگر هم بتوان اسم ما را باتجربه گذاشت، از بازی کنار فخیم لذت می‌بریم. خدا را شکر سه سال است که کنار فرهاد هستم و توانسته‌ام با او قهرمان لیگ شوم.

* قبول دارید حواشی این بازی درخور شأن فوتسال ایران نبود؟

ـ حاشیه‌ها و درگیری‌هایی که در خود بازی پیش آمد، طبیعی بود. هم ما و هم تیم گیتی‌پسند دودستی به جام چسبیده بودیم. کسی راحت به تیم مقابل جام نمی‌دهد. به شخصه با تمام بازیکنان گیتی‌پسند بیرون از زمین رفیق هستم ولی داخل زمین برای جام می‌جنگم. صادقانه بگویم بعد از پایان بازی، صحنه‌های درگیری را کامل ندیدم چون به سمت رختکن نرفته بودم. فقط به مدت ۱۰ ثانیه رفتم ببینم چه اتفاقی افتاده است که متوجه شدم بازیکنان گیتی‌پسند با مُشت و لگد به درب رختکن ما می‌کوبند. آنها می‌گفتند از سمت اعضای تیم ما الفاظی را شنیده‌اند و برای همین این کار را می‌کنند ولی صادقانه می‌گویم که نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده بود. وقتی دیدم این صحنه‌ها جالب نیست، آنجا را ترک کردم و دوباره به سالن رفتم. شأن فوتسال ما این نبود. تیم ما، تیم اول آسیاست و اگر چنین صحنه‌هایی را نبینیم، بهتر است. واقعاً حیف بود و به نظرم این حاشیه‌ها کار فوتسال را خراب کرد. اگر این صحنه‌ها نباشد، شبکه سه و شبکه ورزش به راحتی مسابقات لیگ فوتسال را پخش می‌کنند و دوباره این رشته رونق می‌گیرد.

* آیا هنوز ارتباط صمیمانه شما با بازیکنان گیتی‌پسند با وجود نتیجه بازی فینال برقرار است؟

ـ تمام اعضای گیتی‌پسند حتی مدیرعامل و مالک باشگاه هم با من رفیق هستند و مشکلی با هیچ‌کس ندارم. همیشه بعد از بازی، به بازیکنان حریف خسته‌نباشید می‌گویم. با ۶-۵ نفر از بازیکنان گیتی‌پسند هم در تیم ملی هم‌بازی هستم. آن بازی دیگر تمام شد و حالا باید به فکر تیم ملی باشیم. در تیم ملی دیگر بحث باشگاه نیست و باید برای پرچم و کشورمان بجنگیم. انشاءالله که مشکلی پیش نیاید و اگر هم اتفاقی بوده، از طرف خودم از بچه‌های گیتی‌پسند عذرخواهی می‌کنم.

* و صحبت پایانی شما.

ـ از نظر من نبود تماشاگر در بازی فینال، نقطه تاریک این مسابقه بود. کاش تماشاگران اجازه حضور در سالن داشتند و از تماشای بازی لذت می‌بردند. بازی فینال همه چیز داشت به جز تماشاگر. همچنین جا دارد از آقای سعدمحمدی تشکر ویژه کنم. من هیچ موقع بی‌جهت از کسی تشکر نمی‌کنم ولی ایشان هیچ چیز برای تیم مس کم نگذاشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.