کد خبر : 156237
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تیر 1399 - 13:10
-

چرایی تشکیل تیم ملی فوتسال «ب»؛ قدرت‌نمایی بچگانه یا خیرخواهی پدرانه؟!

چرایی تشکیل تیم ملی فوتسال «ب»؛ قدرت‌نمایی بچگانه یا خیرخواهی پدرانه؟!

بحث تشکیل تیم ملی فوتسال «ب» این روزها بار دیگر باعث به وجود آمدن اختلافاتی بین سرمربی تیم ملی فوتسال و برخی از اعضای کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی شده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، بحث تشکیل تیم ملی فوتسال «ب» بار دیگر این روزها از سوی کمیته فوتسال مطرح شده است، موضوعی که در ابتدای سال نیز جنجال زیادی بین اهالی فوتسال به پا کرد و حتی پای نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال را هم به میان آورد.

تشکیل تیم ملی «ب» که با هدف جوانگرایی در دستورکار کمیته فوتسال قرار گرفته است، مخالفان جدی از جمله محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی و برخی دیگر از پیشکسوتان این رشته را دارد و بسیاری مقطع کنونی را، زمان مناسبی برای تشکیل این تیم نمی‌دانند. عده‌ای دیگر نیز معتقدند اگر قرار است تیمی تحت عنوان تیم «ب» تشکیل شود، باید زیر نظر سرمربی تیم ملی اداره شود و در راستای کمک به تیم ملی بزرگسالان باشد، نه یک تیم مستقل.

حسین شمس عضو کمیته فنی فوتسال و یکی از حامیان اصلی تشکیل تیم ملی «ب»، بارها بر ضرورت این موضوع تأکید کرده است و حتی در مصاحبه‌ای علیه ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی، گفت: «متأسفانه سرمربی تیم ملی فوتسال می‌گوید بروید و به غیر از تیم ملی «ب»، تیم‌های «ج»، «د»، «ه» و … درست کنید؛ واقعاً این‌ها چه حرفی است که می‌زنند؟ شما سرمربی تیم ملی هستید و باید حرف زدن‌تان براساس اصول باشد. چطور می‌گویید تیم‌های «ج»، «د»، «ه» و … درست کنید؟ شما علناً فدراسیون فوتبال و کمیته فنی را مسخره می‌کنید. سرمربی تیم ملی فوتسال می‌گوید من باید مربی تیم «ب» را انتخاب کنم. مربی مدنظر ایشان هم شما می‌دانید که از کدام استان خاص هست و نیازی نیست که نامش را بگویم. همین الان ببینید که چند نفر از اعضای کادر فنی تیم ملی از یک استان مشخص هستند».

صحبت‌های شمس در آن زمان و اظهارات برخی بازیکنان تیم ملی و محمد ناظم‌الشریعه باعث شد اختلافات موجود در کمیته فوتسال و تیم ملی بیشتر از پیش نمایان شود. در این میان اما دفاع داود پرهیزکار از تشکیل تیم ملی «ب» نیز باعث شد پای مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال به این ماجرا باز شود و جلسه‌ای برای تعیین تکلیف تیم ملی در فدراسیون فوتبال برگزار شد. جلسه‌ای که خروجی آن توقف روند تشکیل تیم ملی «ب» تا بعد از مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی فوتسال بود تا موقتاً آتش اختلاف فوتسالی‌ها خاموش شود. سکوتی که بیش از یک ماه دوام نیاورد و پس از مخالفت ناظم‌الشریعه با اعزام تیمش به تورنمنت دوستانه تایلند، بازهم بحث تشکیل تیم ملی «ب» از سوی حسین شمس مطرح شد.

این اتفاقات نشان داد اختلاف کمیته فنی با کادر فنی تیم ملی فوتسال بیشتر به دلیل مخالفت ناظم‌الشریعه با اعزام تیم ملی به تورنمنت‌های مختلف است، زیرا پیش از این نیز در جریان دعوت تیم ملی لبنان از ایران برای بازی دوستانه و مخالفت ناظم‌الشریعه، اختلافاتی بین حسین شمس و سرمربی تیم ملی پیش آمد و پس از آن مقطع، برای اولین بار بحث تشکیل تیم ملی «ب» از سوی کمیته فنی مطرح شد تا حداقل این تیم در تورنمنت‌های دوستانه‌ای که با مخالفت ناظم‌الشریعه مواجه می‌شود، شرکت کند.

حالا در این وضعیت قرار است در جلسه روز سه‌شنبه کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی «ب» تصمیم‌گیری و این تیم به تورنمنت دوستانه تایلند در مهر ماه اعزام شود، اما سؤال اینجاست در این وضعیت لزوم تشکیل تیم ملی «ب» چیست؟ در حالی که تیم ملی فوتسال مسابقات حساس قهرمانی آسیا در آبان ماه و جام جهانی را در شهریور ماه سال آینده در پیش دارد، تشکیل تیم ملی «ب» در این فاصله کوتاه چه کمکی به تیم ملی می‌کند؟

ضمن اینکه کمیته فوتسال به لحاظ تأمین بودجه برای اردوهای تیم ملی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تست‌های کرونا نیز با مشکلات شدید مالی مواجه است و در این وضعیت صرف رایگان بودن تورنمنت تایلند نمی‌تواند توجیه خوبی برای تشکیل تیم ملی «ب» باشد.  در هر صورت در حالی که با تصمیم کمیته فنی فوتسال و دبیرکل فدراسیون فوتبال تشکیل تیم ملی «ب» به بعد از جام جهانی موکول شده بود، مشخص نیست اصرار کمیته فوتسال در این مقطع به چه دلیل است و به نظر می‌‌آید باید بار دیگر با تشکیل جلسه‌ای یک بار برای همیشه تکلیف ماجرای تیم ملی «ب» مشخص شود، ماجرایی که بیشتر شبیه به قدرت نمایی طرفین شده است،‌ تا خیرخواهی و آینده نگری برای فوتسال.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.