کد خبر : 233670
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 آبان 1401 - 15:28
-

کشاورز: انتصابات در فوتسال باید با منطق باشد/ داوری که اشتباهات بزرگی داشته ترفیع می‌گیرد

کشاورز: انتصابات در فوتسال باید با منطق باشد/ داوری که اشتباهات بزرگی داشته ترفیع می‌گیرد

سرمربی تیم فوتسال مقاومت البرز گفت: نظارت در فوتسال به خصوص در بخش داوری آن وجود ندارد و اتفاقات بدی برای این رشته ورزشی رخ می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، فرهاد کشاورز سرمربی مقاومت البرز، درباره اینکه آرش جابری از ریاست سازمان لیگ فوتسال کنار رفته و احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال جای وی را خواهد گرفت، اظهار داشت: در اینکه فوتسال ایران روز‌های خوبی را سپری نمی‌کند کسی نمی‌تواند دروغ بگوید و خودش را به آن راه بزند که اتفاقی نیفتاده است. دیدگاه مسئولان ارشد فوتبال ما به فوتسال آن است که این ورزش اهمیت چندانی برایشان ندارد چرا که در جامعه خواص و عوام کسی اتفاقاتی که در این ورزش می‌افتد را پیگیری نمی‌کند. به عنوان مثال در مورد فوتسال شنیده می‌شود که ساختمان آن به فروش رفته بازخورد خاصی ندارد، اما اگر چنین اتفاقی در فوتبال رخ دهد سریعا مورد پیگیری و بازخواست قرار می‌گیرد در حالی که در فوتسال فقدان مطالبه‌گری مانع از آن می‌شود تا این ورزش آسیب نبیند.

**دلیل برکناری رئیس سازمان لیگ فوتسال چیست؟

وی ادامه داد: در مورد آقای اصولی که قرار است مسئولیت دیگری یه وظایف قبلی او اضافه شود از این منظر نگاه می‌کنم که اسم شخص در انتصابات مطرح نیست. افرادی هستند که مشاغل زیادی دارند و در کار‌های خود موفق هستند. در فوتسال باید از این منظر به موضوع نگاه کنیم که دلیل برکناری آرش جابری چه بوده است؟ با توجه به اینکه کارنامه وی نشان می‌دهد زحمات زیادی در سازمان لیگ فوتسال کشیده و عملکرد مثبت وی مشخص است. بنا بر دلایلی جابری را کنار گذاشته‌اند و آن را عنوان نمی‌کنند، اما فردی که قرار است جایگزین جابری شود چه فاکتور‌ها و مشخصاتی دارد که چنین مسئولیتی به وی سپرده می‌شود. چه آیتم‌هایی دارد که این جابه‌جایی مثبت ارزیابی می‌شود؟ چنین تصمیمی باید با منطق، آنالیز دقیق و توضیح مستدلی باشد، چون این جابه‌جایی مهم با این هدف صورت گرفته که رئیس قبلی ضعف‌هایی داشته و رئیس جدید می‌خواهد ضعف‌ها را نقطه قدرت مبدل کند.

**فوتسال به سمت اتفاقات بدی می‌رود

سرمربی تیم فوتسال مقاومت البرز خاطرنشان کرد: اتفاقی که در ریاست سازمان لیگ فوتسال در حال شکل گرفتن است گویای مسائلی است که گریبان این رشته ورزشی را گرفته است. خواست جامعه فوتسال احترام، توجه، دیده شدن و جدی گرفتن است. اینکه حق خود را دریافت کند. در فوتسال به سمت اتفاقات بدی می‌رویم. بدترین اتفاق این است که شرایط اقتصادی فوتسال دوباره به سمت خراب شدن پیش برود. سرمایه‌گذارانی که پذیرفته‌اند تا در این ورزش هزینه کنند سرمایه خود را از این ورزش خارج و در رشته‌های دیگری سرمایه‌گذاری کنند. تیم فوتسال سپاهان منحل شد، اما انگار که اتفاقی رخ نداده، اما اگر تیم فوتبال این باشگاه تصمیم به انحلال بگیرد فدراسیون فوتبال اجازه چنین کاری را می‌دهد؟

**مقاومت ۴۰ بازیکن به تیم ملی فوتسال داده

وی افزود: نظارتی که باید در فوتسال انجام نمی‌شود و مخصوصا در بخش داوری چنین اتفاقی رخ می‌دهد. مجموعه‌ها را دلسرد از ادامه سرمایه‌گذاری می‌کند. مجموعه مقاومت که تنها تیم نظامی را در سطح اول فوتسال ایران دارد و بیش از ۴۰ بازیکن به تیم ملی داده با این روند داوری‌ها و دیگر اتفاقاتی که رخ می‌دهد در آینده انگیزه‌ای برای تیمداری ندارد. ۱۱ سال در حوزه حرفه‌ای فوتسال حضور دارد و از تمامی لحاظ عملکرد قابل قبولی داشته است، اما موارد اخلاقی، مالی و سازندگی که از سوی این مجموعه صورت می‌گیرد نادیده گرفته می‌شود چون کسی جوابگو نیست و امکان مواخذه به خاطر اعتراض هم وجود دارد. برای همین شاید سال بعد مقاومت در لیگ برتر فوتسال غایب باشد.

**داوری که اشتباه می‌کند ترفیع می‌گیرد!

کشاورز تصریح کرد: در آخرین بازی خود که از هفته دهم لیگ برتر فوتسال بود و مقابل فولاد زرند ایرانیان قرار گرفتیم اتفاقی رخ داد که مشابه آن یعنی یک تیم فوتبال ۱۲ نفره شود. گلی به ثمر رساندیم که مورد تایید داوران قرار می‌گیرد و اسکوربورد پایان مسابقه را اعلام می‌کند، چند دقیقه بعد داور اول تشریف می‌آورد و گل سالم ما را باطل می‌داند تا به جای ۳ امتیاز مسابقه صاحب یک امتیاز باشیم. داوری که اشتباهات بزرگی را بار‌ها داشته و به جای آنکه با او برخورد شود ترفیع هم می‌گیرد و شاید در آینده داور بین‌المللی شود! مستنداتی داریم که در خبرگزاری آنا (فیلم گل) رسانه‌ای شد و جای سوال دارد چگونه گلی که سالم بوده مردود شده است. مگر محلات است که داور سوم و ناظر داوری بازی از تیم همان استان گذاشته می‌شود. از طرفی دیگر مسابقات لیگ برتر فوتسال از هیچ شبکه تلویزیونی پخش مستقیم نمی‌شود و به همین دلیل این ورزش که نایب قهرمانی آن در جام ملت‌های آسیا باعث ناراحتی عموم مردم شده برای آن‌هایی که سرمایه‌گذار هستند امیدوارکننده نیست. اگر در حال حاضر ۵ درصد یک تیم لیگ دسته یک فوتبال در یک تیم فوتسال هزینه می‌شود در آینده این اتفاق رخ نخواهد داد چون انگیزه‌ها از سرمایه‌گذاران گرفته می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.