کد خبر : 240874
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1402 - 12:00
-

مروری بر مواضع یکسال اخیر سرمربی تیم‌ملی؛

وحیدی که نمی‌شناسیم/ شخصیت تیم‌ملی لطمه خورد اما …

وحیدی که نمی‌شناسیم/ شخصیت تیم‌ملی لطمه خورد اما …

اتفاقات رخ داده در تیم ملی در یکسال اخیر با آنچه مواضع وحید شمسایی بوده است تناقض دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال،” اولویت فدراسیون، فوتبال است ولی اگر به فوتبال ۱۰ می رسند، به ما باید ۳ برسند! اگر فوتبالیست ها ۱۰ هزار دلار پاداش می گیرند، نوش جانشان، برای بچه های ما که هزار یا دو هزار دلار بشود. روزی به شخصیت مجموعه من لطمه بخورد اولین نفر هستم که می روم! حرفهایم را زده ام. با ماجدی و عزیزی خادم و با اصولی صحبت هایم را کرده ام. انتظار داریم. اصولی رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی است و هم سخنگوی فدراسیون و رئیس کمیته اقتصادی. رئیس فوتسال هم هست. اصولی باید تمام وجودش را برای این رشته بگذارد.”

این گزارش را با صحبت های وحید شمسایی در نخستین نشست خبری خود پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال شروع کردیم.درست در زمانی که برخی از اهالی فوتسال (از جمله پایگاه خبری فوتسال) اعتقاد داشتیم تیم ملی فوتسال با توجه به جایگاهی که در جهان دارد از شخصیت و توجه کافی در ایران و فدراسیون فوتبال برخوردار نیست و بخشی از این نقصان متوجه سرمربی وقت تیم ملی (ناظم الشریعه) بود. به همین خاطر امید داشتیم این شخصیت با آمدن وحید شمسایی به تیم ملی سرو شکل تازه ای بگیرد. با توجه به پیشینه شمسایی تا حدود زیادی هم به این مهم امید داشتیم و وقتی خودش هم حرف های بالایی را زد شک نکردیم که تیمی تازه در انتظار فوتسال ایران است. از زمان این صحبت ها (۱۵ فروردین ۱۴۰۱ تا امروز) حدود یکسال گذشته و در این یکسال اتفاقاتی در مسیر تیم ملی فوتسال رخ داده که نه تنها خوشایند نبوده بلکه شخصیت تیمی فوتسال ما را تحت الشعاع قرار داده است. مروری بر این اتفاقات بکنیم:

*عدم بازی های تدارکاتی مناسب

تیم ملی فوتسال جز حضور در دو تورنمنت تایلند که نه با تلاش و دغدغه فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال بلکه با لطف مسئولان ایرانی فوتسال تایلند رقم خورده تدارک دیگری نداشته است. یکی پیش از جام ملت های آسیا و یکی اسفندماه سال گذشته و حالا بازی با ازبکستان (که لقمه چربی هم نیست) اولین بازی تدارکاتی است که فدراسیون فوتبال در تدارک آن نقش داشته است. این اتفاق بارها واکنش منفی شمسایی را هم در پی داشت با این حال در شان فوتسال ما که سابقه بازی با برزیل، اسپانیا و روسیه را دارد نیست.

*عدم جذب مربی خارجی

شمسایی در خصوص منتفی شدن حضور «میگوئل» مربی اسپانیایی در تیم ملی فوتسال، گفت: دوست داریم مربی خارجی به کادر فنی اضافه کنیم. میگوئل آدم بزرگی بود. در این برهه نتوانستیم کاری بکنیم. تلاش می کنیم یک نفر را بعد از این سه بازی کنارمان داشته باشیم. کار سختی است و به تنهایی نمی توانیم جلو برویم.

اینها را شمسایی در همان نشست خبری گفت اما از بازی های مقدماتی آسیا هم یکسال گذشته و هنوز از جذب مربی خارجی خبری نیست. این مهم نه در زمان عزیزی خادم ،نه ماجدی و نه تاج عملی نشد و هیچکدام از سه رئیس فدراسیون فوتبال به این خواسته تن ندادند اما شمسایی منفعلانه عمل کرد.

*حضور روی نیمکت بدون قرارداد

شمسایی سال گذشته اردوی تیم ملی را به خاطر عدم قرارداد خود با فدراسیون برگزار نکرد و در همین نشست خبری اینگونه واکنش نشان داد: از فدراسیون امکانات می خواهیم. تا الان در بخش اول به جز من که قرارداد من امضا نشد و اردوی قبل از عید برگزار نشد تا الان همه چیز روتین بوده است.

شمسایی پس از بستن قرارداد تمرینات تیم ملی را استارت زد اما امسال هم با وجود اینکه تاکید کرده بود در پایان سال قراردادش تمام می شود و شاید فدراسیون او را نخواهد بدون تمدید قرارداد تمرینات را شروع کرد و در بازی با ازبکستان حضور دارد.

*دوگانگی در نظم

سابقه برخورد با چهره هایی مثل احمد اسماعیل پور و مصطفی نظری نشان دهنده تاکید زیاد شمسایی به رعایت نظم است اما او این مهم را برای سفال منش دستیار دیگر خود که در کانادا حضور دارد نادیده می گیرد و این مربی تاکنون در چندین اردوی تیم ملی در تمرینات غایب بوده است و با توجه به مشکل بلیت، احتمالا به دو بازی با ازبکستان هم نرسد. اتفاقی که در شان و شخصیت تیم ملی فوتسال ایران نیست.

اتفاقات عجیب در آستانه جام ملت های آسیا

استعفای شمسایی پس از انتخاب تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال و بازگشت سریع او به تیم ملی و برکناری مصطفی نظری مربی دروازه بان های تیم ملی در آستانه پرواز ایران به جام ملت های آسیا اتفاقات کم نظیری بود که در زمان وحید شمسایی رخ داد و فوتسال را نه در وجهه مثبت که در بعد منفی برای مدتی سوژه رسانه ها کرد.

*مشکل لباس و پاداش‌ها

یک زمانی قیمت ماست هم بالا می رفت اما قیمت فوتسال پایین می آمد. یکی از صحبت هایم با عزیزی خادم، اصولی و ماجدی این بود که پیراهن را از بازیکن می گرفتند. امروز که ۳۲ نفر به اردوی تیم ملی دعوت شده اند، لباس ها را به بازیکن دادند. این یک چیز ساده است. می دانیم هزینه دارد ولی بازیکن تیم ملی شدن هم که باعث افتخار می شود، هزینه اش بر می گردد. وقتی ۵ ستاره می شویم یکی از ستاره هایش برای فوتسال بوده است.

شمسایی اینجا مسئله لباس را ساده ترین مسئله برای تیم ملی می داند اما بازیکنان و کادرفنی در تمرین اخیر خود با مشکل لباس روبرو بودند و کادرفنی در آخرین لحظات لباس های متحدالشکل خود را گرفتند. در مورد پاداش ها هم نه تنها از پاداش های یکی دو هزار دلاری در جام ملت های آسیا خبری نشد بلکه برای حضور در تورنمنت تایلند از بازیکنان رسید گرفتند اما یک دلار هم پرداخت نکردند.

*شاهکاری که شمسایی را شوکه کرد

مورد آخر اما اوج بی احترامی به تیم ملی فوتسال بود.اتفاق اخیر در هتل المپیک که منجر به لغو اردوی تیم ملی فوتسال جوانان شد و اگر وساطت تاج نبود تیم ملی بزرگسالان به طور کامل از هتل المپیک اخراج می شد.شمسایی در واکنش به این اتفاق تنها به شوکه شدن اش اشاره کرد اما نگفت که شخصیت تیم ملی تا چه حد با این اتفاق زیر سوال رفت.

*جمع بندی

مرور اتفاقاتی که تنها در این یکسال در تیم ملی فوتسال رخ داده نشان می دهد که شمسایی نیز بر خلاف صحبت های ابتدایی اش روی نیمکت تیم ملی نتوانسته به ارتقای شخصیت تیم ملی فوتسال کمک کند کما اینکه در این مسیر ناکامی تیم ملی فوتسال در کسب قهرمانی آسیا هم دخیل بود و چه بسا اگر جام قهرمانی بالای سر می رفت شرایط کمی بهتر می شد. می ماند اظهار نظری که شمسایی کرده بود و گفته بود:روزی به شخصیت مجموعه من لطمه بخورد اولین نفر هستم که می روم!

پ ن: لینک صحبت های کامل وحید شمسایی در نخستین نشست خبری پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال: اینجا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس دوشنبه , ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

ببخشیدوپوزش بنده را بپذیرید. ایشان شخصیتی دارد که هیچکس نمی تواند آنرا بشناسدوبه معنی واقعی استاد سفسطه ومغلطه میباشد.

ناشناس دوشنبه , ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳

اگر ناظم بیچاره بود والا بدبختش کرده بودین. امان از اینکه دو دستی جایی رو بچسبی.