کد خبر : 241128
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1402 - 22:38
-

اولین دیدار دوستانه در تهران؛

برتری ۵گله ایران مقابل ازبکستان/ مهدی کریمی چهره اول تیم‌ملی

برتری ۵گله ایران مقابل ازبکستان/ مهدی کریمی چهره اول تیم‌ملی

اولین دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و ازبکستان با نتیجه ۵ بر ۳ به سود تیم‌ملی ایران به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، تیم‌ملی فوتسال کشورمان که امشب در اولین دیدار دوستانه خود با ازبکستان در سالن دستگردی برابر حریف آبی‌پوش خود صف‌آرایی کرده بود، کار را با ترکیب اولیه مسعود (باقر) محمدى، محمدحسین درخشانى، سالار آقاپور، مهدى کریمى و حسین طیبى آغاز کرد. 

 

در این بازى به صورت زنده از شبکه ورزش پخش می‌شد، وحید شمسایی تیم‌ملی را با تلفیقی از باتجربه‌ها و جوانان به میدان فرستاد و در شرایطی که ایران موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشت در نیمه اول تنها یکبار از روی نقطه دوم پنالتی به گل رسید تا یک گل از دو گل خورده خود در این نیمه را جبران کند. گلر ازبکستان در روزی که درون دروازه‌اش بشدت خوش می‌درخشید بارها شوت‌های احمد عباسی، طیبی و آقاپور را دفع کرد تا فرصت‌طلبی دو بازیکن راس این تیم در آن سوی میدان باعث دو بار گشوده شدن دروازه مسعود محمدی شود.

اوج هنرنمایی دروازه‌بان ازبکستان هوشیاری او در رصد حرکات دروازه‌بان ایران بود که با شوتی مستقیم از دروازه خودی، دیرک افقی دروازه ایران را هدف قرار داد تا شانس سومین گل تیمش را در عدم حضور محمدی در خروج از چارچوب‌ بیازماید. 

 

نیمه دوم این بازی با ترکیب محمدی، کدخدایی، سالار آقاپور، رفیعی‌پور و سعید احمدعباسی برای ایران شروع شد. در این نیمه پس از دقایقی بازی هوشمندانه ایران با توپ ربایی محمدحسین درخشانی و پاس دقیق او، مهدی کریمی گل تساوی را وارد دروازه ازبکستان کرد تا بلافاصله ثانیه‌هایی بعد حسین طیبی با چرخشی کم نقص گل سوم ایران را به ثمر برساند. 

 

وحید شمسایی پس از گل برتری با جسارت بیشتر بازیکنان جدیدتری را وارد ترکیب ایران کرد تا عملکرد آنان را بسنجد که در یکی از اتفاقات پس از آن در برخورد توپ به دست اسدشیر، ازبکستان صاحب پنالتی شد و گل تساوی را به ثمر رساند. مسعود محمدی لحظاتی بعد با تنها یافتن سعید احمدعباسی در پشت دفاع ازبکستان او را به شکل زیبایی صاحب توپ کرد تا راس شمالی تیم‌ملی گل چهارم را به ثمر رسانده و برتری را به اردوی تیم‌ملی کشورمان بازگرداند. 

توپ‌گیری جذاب بازیکنان ایران از این حریف فیزیکی باعث خلق موقعیت‌هایی از سوی مجتبی پارساپور پدیده جوان لیگ امسال شد که درخشش دروازه‌بان ازبکستان مانع از گلزنی ایران شد.

در دقیقه ۳۵ بازی مهدی کریمی با ضربه چیپ دیدنی گل پنجم را به ثمر رساند تا سالن پاس را غرق در شادی کند. او دقایقی بعد با پاسی دیدنی حسین طیبی را در موقعیت گلزنی قرار داد که با بدشانسی این توپ گل نشد. 

 

ازبکستان در ۱ دقیقه پایانی دست به پاورپلی زد اما در نهایت بازی با پیروزی ۵ بر ۳ ایران به پایان رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.