کد خبر : 241099
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1402 - 9:20
-

نامه جام باشگاه ها به ایران رسید/ خودتان به صورت منطقه ای برگزار کنید

نامه جام باشگاه ها به ایران رسید/ خودتان به صورت منطقه ای برگزار کنید

نامه جام باشگاه های آسیا به ایران رسید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، نحوه برگزاری جام باشگاه های آسیا به محل اختلاف عباس ترابیان رئیس سابق کمیته فوتسال واحسان اصولی رئیس کنونی این کمیته تبدیل شده بود و ترابیان اعتقاد داشت با امضای تاج به عنوان رئیس کمیته فوتسال آسیا، این بازی ها به شیوه قبل برگزار نمی شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری آن را در اختیار مناطق مختلف آسیا گذاشته و قرار است هر منطقه بازی ها را برگزار کند تا از حالت رسمی و شکیل گذشته بیرون بیاید.

ترابیان پیش از این در مورد تصمیم AFC گفته بود:

 فکر می‌کنم دوستان در این جلسه خواب بودند و خبر نداشتند که بخش اداری کنفدراسیون فوتبال آسیا، چه چیزی به آنها تحمیل کرده است. در اطلاعیه AFC آمده که جام باشگاه‌های آسیا تعطیل می‌شود و تیم‌ها در هر منطقه (زون‌های مرکزی، جنوبی، غربی، شرقی و آسه‌آن) با هم رقابت می‌کنند. AFC به برگزاری مسابقات کمک می‌کند و از مواهب آن بهره‌مند می‌شود! گویا این افراد بلد نیستند خودشان مسابقات را برگزار کنند!

ترابیان با بیان اینکه رئیس فدراسیون فوتبال رئیس جلسه بود، خاطرنشان کرد: آیا شما صورتجلسه را نمی‌خوانید؟ حتی مترجم تاج هم ایرانی نیست و یک فارسی‌زبان از کشور دیگر برای او ترجمه می‌کند! کمیته فوتسال، عدم تمرکز در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را تأیید کرد و بازی‌ها از سال ۲۰۲۳ تبدیل به رقابت‌های منطقه‌ای می‌شود. پس شما از چه چیزی دفاع می‌کنید؟ چه پاسخی به خانواده فوتسال دارید؟

با این حال اصولی رئیس کمیته فوتسال با رد ادعای ترابیان و متهم کردن او به بی اطلاعی معتقد بود در شیوه جدید بازی ها ابتدا به صورت مقدماتی و سپس در دور نهایی پیگیری می شود. اصولی این صحبت ها را مطرح کرده بود:

 قرار شد جام باشگاه‌های آسیا در منطقه‌بندی‌های فعلی (زون‌های مرکزی، جنوبی، غربی، شرقی و آسه‌آن) برگزار شود و سپس برندگان هر منطقه، در سطح قاره آسیا با هم مسابقه بدهند. یعنی می‌توانیم بگوییم که این رقابت‌ها دومرحله‌ای شده است.

وی راجع به دلیل اتخاذ این تصمیم تصریح کرد: وقتی دلیل این تصمیم را پرسیدیم، گفتند رفت‌وآمد تیم‌های آسیا مستلزم زمان و هزینه زیادی است. تیم‌ها ابتدا در مناطق خودشان بازی می‌کنند و سپس در سطح آسیا با هم رقابت می‌کنند. ما در گروه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا نیز همین شرایط را داریم.

حالا شنیده می شود در این زمینه نامه ای به فدراسیون فوتبال رسیده و تاکید شده که بازی ها به صورت منطقه ای برگزار می شود و زمان و مکان برگزاری آن هم مشخص نیست اما قرار است به زودی اصولی در این خصوص با تاج جلسه ای گذاشته و یپشنهادات خود را برای برگزاری این مسابقات به کنفدراسیون فوتبال آسیا منعکس کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.