کد خبر : 241854
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 - 14:13
-

/یادداشت/

چند نکته راهبردی در فلسفه مربیگری از پروفسور فوتسال اسپانیا

چند نکته راهبردی در فلسفه مربیگری از پروفسور فوتسال اسپانیا

صاحب نظر فوتسال اسپانیا در یادداشتی، چند نکته راهبردی برای پیشرفت فوتسال ایران ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، ادگاردو گارسیل بلدا (میکی) موسوم به پروفسور فوتسال اسپانیا که همواره رقابتهای فوتسال ایران را در سطح ملی و باشگاهی دنبال می‌کند در یادداشتی با موضوع فلسفه مربیگری به نکاتی اشاره کرده که خواندنش خالی از لطف است.

در برش‌هایی از این یادداشت آمده است :«اگر تنها و مهم‌ترین ابزار تو برای ارتقاء تیمت انگیزه دادن است، محکوم به شکست خواهی بود. پر بار بودن چمدان تاکتیکی تنها راه موفقیت تیم و پیشرفت انفرادی بازیکنان است. تنها مسئول ارتقای تاکتیکی بازیکنان، مربیان تیم هستند. عدم علاقه بازیکنان به یادگیری تاکتیکی به مسیر موفقیتشان آسیب می‌زند. مادامی که بازیکن بار تاکتیکی قوی‌تری دارد، می‌تواند بی‌اطمینانی را تبدیل به اطمینان کند که این همان پیدا کردن راه کار در شرایط دشوار بازی است.»

این کارشناس صاحب نظر اسپانیایی همچنین در خصوص لیگ های باشگاهی و بازی های ملی ایران آورده است :«در اکثر مسابقات عامل شکست لیاقت تیم حریف نیست، بلکه عدم تقویت و تمرین روی موارد تاکتیکی است. در اکثر موارد عدم توانایی بازیخوانی بازیکنان، عدم اختصاص زمان کافی توسط مربی در حین جلسات تمرینی برای اصلاح موارد تاکتیکی است.»

میکی در آخرین بخش یادداشت خود نوشته است :«خاطر نشان کردن این مطلب توسط مربیان پس از بازی که تیم ما با تمام وجود بازی کرد، یک حسن برای تیم محسوب نمی‌شود. فاکتور مهم‌تر از آن نحوه و کیفیت رقابت است. در نهایت اگر از فشار بازی لذت نبری، دچار یک مشکل جدی هستی که نباید از آن غافل شد.»

 

ادگاردو گارسیل بلدا ( میکی) کارشناس اسپانیایی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.