کد خبر : 242952
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 13:51
-

اختصاصی Fut5al/ دست بالای ایرالکو در روز پایانی لیگ یک/شانس صعود اراکی ها بیشتر است!

اختصاصی Fut5al/ دست بالای ایرالکو در روز پایانی لیگ یک/شانس صعود اراکی ها بیشتر است!

وضعیت ایرالکو برای لیگ برتری شدن بهتر است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، در پایان هفته نهم مرحله نهایی لیگ دسته اول صعود تیم شهرداری ساوه به لیگ برتر قطعی شد تا بازی هفته پایانی این تیم مقابل نفت امیدیه تشریفاتی و لغو شود.

با این حال هنوز تکلیف تیم دوم صعود کننده مشخص نیست و سرنوشت لیگ برتری شدن دو تیم سبحان فلز گرمسار و ایرالکو اراک در دست اصفهانی هاست.

در هفته پایانی ایرالکو مهمان رعد پدافند اصفهان و سبحان فلز مهمان بارمان خمینی شهر است.

در جدول رده بندی دو تیم سبحان فلز گرمسار و ایرالکو اراک با ۱۵ امتیاز در رده دوم و سوم قرار دارند اما تفاضل گل بهتر سبحان فلزی ها باعث شده تا این تیم تا پیش از هفته پایانی در رده دوم قرار بگیرد .جدول رده بندی رقابتها به شکل زیر است:

مرحله نهایی

 

پیش از بازی های فردا در مورد شرایط تیم صعود کننده به لیگ برتر بحث هایی مطرح شده و گمانه زنی هایی شکل گرفته است. با وجود بیشتر بودن تفاضل گل تیم سبحان فلز، با اعلام قبلی سازمان لیگ فوتسال، شرایط تیم های صعود کننده نه از روی تفاضل گل بلکه با در نظر گرفتن بازی رودرو مشخص می شود.

آئین نامه سازمان لیگ فوتسال برای تعیین وضعیت صعود در این شرایط به شرح زیر است:

بر اساس این آئین نامه، در صورتی که دو تیم هم امتیاز شوند این دو تیم از جدول خارج شده و بازیهای رودرروی آنها در جدولی جدید محاسبه می گردد. ابتدا امتیاز دو تیم محاسبه می شود که با توجه به پیروزی سه بر یک ایرالکو در اراک و یک بر صفر سبحان فلز در گرمسار هر دو تیم با سه امتیاز شرایط برابری دارند.(بند۲-۱)

با توجه به بند۲-۲ تفاضل گل تعیین کننده تیم صعود کننده است که در این شرایط تفاضل گل ایرالکو +۱ (با توجه به برد سه بر یک و شکست یک برصفر) و تفاضل گل سبحان فلز-۱ (با توجه به برد یک بر صفر و شکست سه بر یک) است. با وقوع این اتفاق عملا کار به بند ۲-۳ (بیشترین گل زده) و بند۲-۴ (دو برابر شدن گل زده در خانه حریف) نمی کشد و تا پیش از هفته پایانی شرایط ایرالکو بهتر بوده و این تیم دست بالا را دارد.

بدین ترتیب فارغ از هر تعداد گل رد و بدل شده در دو بازی فردای اصفهان ،در صورت رقم خوردن نتیجه برد، باخت یا مساوی توسط هر دو تیم این تیم ایرالکو است که راهی لیگ برتر می شود اما با امتیاز از دست دادن اراکی ها (مساوی یا شکست) سبحان فلز باکسب پیروزی می تواند جشن صعود به لیگ برتر را بگیرد.

گزارش: سید حامد اردهالی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.