کد خبر : 243631
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 - 11:32
-

شمسایی: هر کسی که از من انتقاد می‌کرد الان حرف من را می‌زند/ مراکش می‌خواست با ما بازی کند

شمسایی: هر کسی که از من انتقاد می‌کرد الان حرف من را می‌زند/ مراکش می‌خواست با ما بازی کند

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: خوشحالم که هرکس مصاحبه می‌کند، می‌گوید که جوانگرایی کردیم. کسانی که به من ایراد می‌گرفتند، این موضوع را می‌گویند و این موضوع خوشحال‌کننده‌ای برای من است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، وحید شمسایی در خصوص زمان شروع لیگ برتر، تعطیلی‌های آن برای برگزاری اردوهای تیم ملی فوتسال و اعتراض برخی تیم‌ها به زمانبندی آن، اظهار داشت: ما خواستیم لیگ زودتر شروع شود و تعداد بازی‌ها هم بیشتر شود. ما برای اردوی برزیل حتی تمرین هم نمی‌کنیم و شب بعد از جمع شدن بچه‌ها، عازم این کشور می‌شویم. خیلی از بازیکنان برزیل را ندیدند و حالا باید با آن‌ها تنه به تنه شوند.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی آسیا که انتخابی جام جهانی است به اضافه اردوهایی که داریم نزدیک به ۴۵ روز می‌شود. حالا وقتی مسوولین کمیته فوتسال و سازمان لیگ برنامه ریزی می‌کنند و به زمانبندی این برنامه‌ می‌رسند و برخی بعد از این اتفاق اظهار نظر می‌کنند، دوگانگی به وجود می‌آید. سازمان لیگ در این خصوص تصمیم‌گیری کرده و سلسله مراتب طی شده، پس دست از این کارها بردارید. من به باشگاه‌ها احترام گذاشتم و این موضوع باید متقابل باشد.

سرمربی تیم ملی فوتسال همچنین تصریح کرد: وقتی برخی به قرعه‌کشی لیگ برتر فوتسال می‌روند جای اینکه از بالا رفتن قرارداد بازیکنان خوشحال باشند، از این موضوع ناراحت می‌شوند. بعد می‌گوییم چرا فلان رشته، فلان مبالغ را دارد و ما نداریم.

بهتر است تهمت نزنیم و کار خودمان را درست انجام بدهیم

شمسایی ادامه داد: خدا را شکر من اگر هیچ کاری برای فوتسال نکرده باشم، دو سه کار خوب انجام دادم. یک سری بازیکن از تیم ملی به باشگاه‌ها رفتند در صورتی که این اتفاق در گذشته برعکس بود و بازیکنان از تیم‌های باشگاهی به ملی می‌آمدند. کاری کردم که باشگاه‌ها به دنبال بازیکنان جوان تیم ملی بیایند. یک کاری دیگری که کردم، بالا رفتن مبالغ قرارداد بود که خدا را شکر خیلی خوب شد. یک موضوع هم در لیگ‌های سراسر جهان رسم است که تیم‌هایی که خوب پول خرج می‌کنند، در بالای جدول قرار می‌گیرند و تیم‌هایی که از لحاظ مالی ضعیف‌تر هستند، یا در کمرشکن جدول قرار می‌گیرند یا در منطقه سقوط. پس به جای اینکه برای خودمان گناه بشوریم یا تهمت بزنیم، بهتر است در مسیر کاری خودمان درست‌تر قدم برداریم. زندگی بازیکنان همین رشته است و باید رزق و روزی ببرند.

هر کسی که از من انتقاد می‌کرد الان می‌گوید ما جوانگرایی کردیم

وی اضافه کرد: این را هم باید بگویم؛ خوشحال از این هستم که هرکس مصاحبه می‌کند، می‌گوید که جوانگرایی کردیم. کسانی که به من ایراد می‌گرفتند، این موضوع را می‌گویند و این موضوع خوشحال‌کننده‌ای برای من است.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در مورد جلسه‌اش در فدراسیون فوتبال نیز بیان کرد: روز گذشته هم جلسه‌ای با مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال،‌ احسان اصولی رییس کمیته فوتسال و ابوالفضل کریمیان سرپرست تیم ملی داشتیم. بحث قراردادها بود که امضا شد. کارهای حقوقی آن هم نیز انجام شده بود. راجع به اردوی برزیل، مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا و جام جهانی هم صحبت کردیم.

ممبینی قول داد که اردوی برزیل انجام می‌شود

شمسایی ادامه داد: با هدایت‌الله ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز صحبت کردیم و او قول مساعدت داد که اردوی برزیل حتما انجام شود و اعلام کرد هزینه‌های این سفر نیز تامین شده است. صحبت‌های منطقی انجام دادیم. ما خواسته‌هایی داشتیم و آن‌ها هم خواسته‌های خود را گفتند. مسیر صحبت‌ها مسیر خوبی بود. به مسوولان فدراسیون هم گفتم که امیدوارم همیشه عمل‌کننده خوبی باشیم.

وی در مورد برنامه تیم ملی برای فیفادی‌های امسال نیز گفت: ما تقریبا فیفادی‌های پارسال را از دست ندادیم اما امسال دنبال این هستیم که در فیفادی‌ها با تیم‌های رنک یک بازی کنیم. طی صحبتی که با برزیلی‌ها داشتیم، می‌خواستیم بازی با آنها رفت و برگشت باشد که زمان دیدار برگشت برای سال بعد می‌شود.

مراکش می‌خواست با ما بازی کند

سرمربی تیم ملی عنوان کرد: البته یک درخواست از مراکش داشتیم که می‌خواستند خارج از فیفادی با ما بازی کنند که ما مشکل داشتیم. خواستیم باشگاه‌ها در این خصوص متضرر نشوند.

شمسایی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی به شاکله اصلی تیم ملی برای حضور در جام جهانی می‌رسد، گفت: من قبلا گفتم که ۷۰ درصد شاکله تیم ملی باید یک سال قبل از جام جهانی بسته شود و هنوز هم پای این حرف هستم. ۳۰ درصد دیگر را هم برای کسانی می‌گذاریم که عملکرد بهتری در لیگ داشتند تا جای کسانی که وضعیت نرمالی نداشتند را بگیرند. مصدومیت را هم می‌توان در این زمینه قید کرد. برای مثال حمزه کدخدائی که مصدوم شده، در بازی پاورپلی چهار برابر ۵ و در سیستم دفاعی جزو ارکان تیم ما بوده و حالا رباط صلیبی پاره کرده است. این هم یکی از آن اتفاقات است که پیش می‌آید. البته همینجا آرزوی سلامتی دارم برای کدخدائی که یکی از بازیکنان کلیدی تیم ما بود. او پسر بسیار خوبی است که کامل در اختیار تیم بود. امیدوارم خیلی زود سلامتی‌اش را به دست بیاورد و برگردد.

بازیکن باید خودش را به تیم ملی تحمیل کند

وی افزود: ما لیگ را زیر نظر می‌گیریم و باید نام ۳۰ نفر را برای اردوی برزیل به شورای برون‌مرزی بدهیم. هر کس که شایسته باشد انتخاب می‌شود اما یک ولی دارد؛ من قبلا هم گفتم که بر حسب پست بازیکن انتخاب می‌کنم. شاید یک بازیکن خیلی خوب باشد اما در پستی که قرار دارد، ترافیک بازیکن وجود داشته باشد. این‌ها باید مدنظر قرار گرفته شود. ملاک اصلی من دیدن بازی‌های لیگ است و بازیکنان باید خود را به ما تحمیل کنند. ما در طول این مسیر تغییرات زیادی داشتیم.

باید با تیم های بزرگ تنه به تنه شویم

شمسایی عنوان کرد: ما خیلی فرصت اردو نداریم و باید با برزیلی بازی کنیم که بازیکنان ما هنوز با آن‌ها تنه به تنه نشدند. برزیل چند روز پیش بازی کرده بود و به حریفش ۱۰ گل زد. ما بدون تمرین به برزیل می‌رویم. خود من در دو بازی اولم با این تیم یک ۸ تا خوردم و یک هفت تا. بعد از آن یک ۶ تای دیگر خوردیم. دوباره یک ۷ بر دو باختیم. سه چهار بار به همین شکل باختیم و بعد آمدند تهران ۴ به چهار مساوی کردیم. در برزیل هم دو بر دو شدیم. یک بار که می‌شود برزیل را برد. آخرش در سال ۲۰۱۶ آن‌ها را بردیم. پس باید با آن‌ها بازی کنیم تا بچه‌ها در شرایط بازی و مسابقه با تیم‌های بزرگ قرار بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

مهدی بیرانوند سه شنبه , ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴

تا لجاجت رو کنار نذاری و حسن زاده و جاوید رو به ترکیب اصلی اضافه نکنی مطمئنا دشمن اول تیم ملی خودتی شمسایی