کد خبر : 262643
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 - 11:44
-

بررسی عملکرد دروازه بان های ایران در فصل ۱۴۰۲

بررسی عملکرد دروازه بان های ایران در فصل ۱۴۰۲

علی ایمانی مربی دروازه بانی فوتسال، مربی تیم استوناوند گرمسار و مربی دروازه بان های تیم ملی فوتسال بانوان در تحلیلی به عملکرد دروازه بان های فوتسال ایران در لیگ برتر آقایان و بانوان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، علی ایمانی مربی دروازه بانی فوتسال، مربی تیم استوناوند گرمسار و مربی دروازه بان های تیم ملی فوتسال بانوان در تحلیلی به عملکرد دروازه بان های فوتسال ایران در لیگ برتر آقایان و بانوان پرداخت که از نظرتان می گذرد:

بنظرم امسال تیم های لیگ برتری نگاه ویژه ای به مقوله دروازه بانی داشتند و مطمئنا سال به سال نقش گلرها و مربیان طراز اول دروازه بانی با ارزش تر و ویژه تر خواهد بود.عملکرد مثبت گلرها در تیم ها ، رتبه آنها در جدول لیگ را تحت تاثیر قرار می دهد.
شاخص ترین دروازه بانهای لیگ برتر امسال، گلر های با تجربه و قدیمی نظیر مسعود محمدی، سینا پرکاس و سپهر محمدی بودند که توانستند در بازی های حیاتی ۳ امتیاز با ارزش را برای تیم های خود کسب کنند.

بطور آنالیزوار در هر بازی تیم گیتی پسند که یک تیم سراسر هجومی بود، ۵ موقعیت صد در صد روی دروازه اش خلق می شد که مسعود محمدی با آمادگی کامل ۹۵ درصد موقعیت را از تیم ها می گرفت و نشان داد در بهترین و آماده ترین شکل ممکن قرار دارد و در هر بازی سیو های فوق العاده ای داشت.
یا بطور مثال سینا پرکاس در اکثر بازی های شش امتیازی و مهم عملکرد بینظیری داشت که توانست یک تنه تیم گهر زمین سیرجان را در بازی های مهم پیروز از زمین خارج کند.
و اگر بخواهم به نقش پر رنگ یک دروازه بان اشاره واضحی داشته باشیم و یا حتی به این جمله معروف اشاره کنیم که گلری سن و سال نمی شناسد و فقط عملکردش در داخل دروازه است، به نامی همچون سپهر محمدی می رسیم.
سپهر امسال با نمایش خیره کننده و رتبه ای که برای تیمش کسب کرد و عملکرد منحصر به فردی که داشت توانست اصغر قهرمانی را مجاب کند که او را به تیم ملی دعوت کند.

پدیده دروازه بانی لیگ برتر امسال:

اگر بخواهم به دروازه بانان جوان و خوب لیگ برتر اشاره کنم، مهدی رستمی ها، محمدعلی میرزایی، فرهاد ابراهیمی و مجتبی نعمتی نشان دادند از آینده های گلری ایران هستند و عملکرد شان عالی بود.
اگر بخواهم پدیده های دروازه بانی لیگ امسال را نام ببرم سید علی قاسمپور و امیرحسین عرفانی نسب گلرهایی آینده دار و قابل اعتماد نشان دادند و میتوانند با تمرینات منظم حرفهای بیشتری در فوتسال داشته باشند.
البته عملکرد گلر هایی نظیر سعید مومنی، حمید رشیدی ، علی صمیمی، علی نیکنام و سجاد بابایی هم در این فصل خوب بود.

 گلر های تیم ملی:
وحید شمسایی بهترین دروازه بان ها را از نظر عملکرد به تیم ملی دعوت کرده است و نشان داد لیگ را کامل رصد کرده است.
چهار دروازه بان با تجربه و میدان دیده که در میادین بزرگ بین المللی و لیگ امتحان خود را پس داده اند و با کوله باری از تجربه به تیم ملی دعوت شده اند ، اما میتوان گفت دراین لیست آینده نگری و پشتوانه سازی صورت نگرفته است.
از بین این ۴ دروازه بان اگر با دو گلر بخواهیم به بازیهای آسیایی اعزام شویم ،از بین این ۴ دروازه بان تراز اول و با تجربه خیال تیم از دروازه تیم ملی راحت و آسوده است .
اما اگر با ۳ دروازه بان بخواهند شرکت کنند بهتر بود ۲ گلر با تجربه و یک گلر جوان از میان پدیده های دروازه بانی لیگ برتر انتخاب شود. ضمن اینکه عملکرد رستمی ها در مسابقات کافا فوق العاده بود و شمسایی می توانست با این انتخاب ضمن دادن انگیزه به گلر های جوان، سرمایه گذاری برای سال های آینده مهمترین پست فوتسال داشته باشد.

شرایط دروازه بانهای تیم ملی بانوان ایران ؟

نظر سرمربی تیم ملی فوتسال خانم سلیمانی در خصوص انتخاب گلر بر این روال می بینیم که از یک گلر با تجربه و یک گلر جوان برای آینده ی تیم ملی استفاده شود.
همان طور که مشاهده کردید برای مسابقات کافا یک گلر درجه یک و باتجربه مثل فرزانه توسلی و یک گلر بسیار جوان بنام مهدیه محمودی نیا استفاده شد.
ضمن اینکه تمام هدف این است که تمامی گلر های لیگ در اردو ها محک بخورند و دیده شوند و پشتوانه سازی مناسبی برای سال های آینده تیم ملی شود.
در سوپر لیگ ایران خانم ها فرزانه توسلی، طاهره مهدی پور ، زهرا لطف آبادی ، مهدیه محمودی نیا، اعظم آخوندی از بهترین های ایران بودند. اما همانطور که گفته شد باید از گلر های جوان و استعداد های ناب در اردو ها به منظور ارتقای سطح دروازه بانی آنها به منظور آینده پروری استفاده و پرورش داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

حکمت حسین زاده چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

من به بودن و داشتن دوستان گلی مثل جناب ایمانی در فوتسال کشورم افتخار میکنم