کد خبر : 262776
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 9:11
-

مرتضایی: عربستانی‌ها بازی در ایران را شاخصه کیفیت می‌دانند/ از غیبت لژیونرها خوشحال نمی‌شوم

مرتضایی: عربستانی‌ها بازی در ایران را شاخصه کیفیت می‌دانند/ از غیبت لژیونرها خوشحال نمی‌شوم

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان معتقد است تیم ملی کشورمان در غیاب چهار ستاره اصلی‌اش نیز رقیبی قدرتمند برای رقبای خود خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، مجید مرتضایی ، درباره اردوی اخیر تیم ملی افغانستان برای حضور در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ اظهار داشت: از دو ماه پیش حدود ۶۰ بازیکنی را که در مسابقات باشگاهی حضور نداشتند، به اردو دعوت کردیم که توانستیم ۱۲ نفر را انتخاب کنیم و کارمان را در مشهد آغاز کردیم. بعد از پایان لیگ برتر ایران، بازیکنان شاغل در ایران هم به اردو اضافه شدند تا با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه راهی جام ملت‌های آسیا شویم.

اردوهای ما شبیه ایران نیست اما کیفیت خوبی دارد
وی در مورد حمایت مدیریت ورزش افغانستان از تیم ملی فوتسال این کشور که برای اولین بار در جام ملت‌های فوتسال آسیا شرکت می‌کند، بیان کرد: اردوهای تیم ملی تاکنون برگزار شده و کیفیت خوبی دارد. البته با توجه به وضعیت اقتصادی، قطعاً مشکلاتی وجود دارد. اردوهای ما شبیه بسیاری از تیم‌های دیگر مانند ایران برگزار نمی‌شود، اما می‌توان کار را انجام داد. خدا را شکر مشکلی از این بابت نداریم و حکومت طالبان و فدراسیون فوتبال افغانستان با تیم ملی همکاری می‌کنند.

هر بازیکنی دوست دارد در لیگ ایران به میدان برود
سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان در پاسخ به این پرسش که آیا فصل گذشته لیگ برتر فوتسال کشورمان را دنبال می‌کرد یا خیر، به تسنیم گفت: لیگ ایران از لحاظ کیفیت و تماشاگر، یکی از بهترین لیگ‌های آسیاست و در میان پنج لیگ برتر دنیا قرار دارد. هر بازیکنی دوست دارد در لیگ برتر ایران بازی کند.

عربستانی‌ها بازی در ایران را شاخصه کیفیت می‌دانند
مرتضایی با اشاره به کیفیت بالای لیگ برتر ایران خاطرنشان کرد: وقتی عوامل تیم‌هایی مانند عربستان و تایلند از بزرگی و عظمت فوتسال افغانستان مثال می‌زدند، می‌گفتند پنج یا شش بازیکن افغانستانی در لیگ ایران به میدان می‌روند و بازی در این لیگ را شاخصه کیفیت می‌دانستند. این لیگ تأثیر خوبی بر بازیکنان افغانستانی داشته است. آنها در ایران هم می‌توانند تأثیرگذار باشند و قطعاً سال آینده در تیم‌های بالای جدول به میدان می‌روند.

از غیبت لژیونرها خوشحال نمی‌شوم؛ ایران در غیاب آنها ضعیف نمی‌شود
وی درباره ابهام نسبت به حضور چهار لژیونر تیم ملی فوتسال ایران یعنی حسین طیبی، مسلم اولادقباد، سعید احمدعباسی و سالار آقاپور در جام ملت‌های آسیا و اینکه آیا این مسئله باعث خوشحالی او به‌عنوان رقیب ایران می‌شود یا خیر، تصریح کرد: به هیچ عنوان. ایران بدون این لژیونرها هم بازیکنان توانای زیادی دارد و نمی‌توان گفت این تیم بدون این نفرات ضعیف می‌شود. به نظرم این چهار بازیکن به تیم ملی می‌پیوندند و بر همین اساس برنامه‌ریزی می‌کنیم.

دیدار با هر حریفی راحت‌تر از ایران است
سرمربی تیم ملی افغانستان با بیان اینکه ایران رقیب اصلی تیمش به شمار نمی‌رود، عنوان کرد: صعود از گروه ایران باعث می‌شود شگفتی‌ساز باشیم و رویارویی با هر حریفی در مرحله حذفی، راحت‌تر از دیدار با ایران خواهد بود. بسیاری از بازیکنان ایران شاگرد من بودند یا مقابل من بازی کرده‌اند. البته تیم ملی افغانستان هم در سال‌های اخیر تغییرات زیادی کرده است و جوانان بسیار شایسته‌ای دارد.

من و ناظم‌الشریعه شناخت خوبی از هم داریم
مرتضایی همگروهی افغانستان با کویت را اتفاقی ناخوشایند برای تیمش خواند و اظهار داشت: کویت تیمی متمول و باکیفیت است که از کادر فنی ایرانی (محمد ناظم‌الشریعه) بهره می‌برد. من و ناظم‌الشریعه شناخت لازم را نسبت به یکدیگر در لیگ کسب کرده‌ایم.

تقابل با مربیان بزرگ جهان ساده‌تر از مربیان ایرانی است
وی درباره دلیل پرهیز خود از تقابل با مربیان کشورمان خاطر نشان کرد: مربیان ایرانی از لحاظ ساختاری یکدیگر را می‌شناسند و بازی مقابل مربیان بزرگ جهان چون آندرئو پلاسا (سرمربی فعلی عربستان که هدایت بارسلونا را بر عهده داشت) برای ما بسیار راحت‌تر از تقابل با مربیان ایرانی است. مثلاً مسائلی در لیگ ایران اتفاق می‌افتد که به آن عادت داریم و شاید مربیان بزرگ با آن مواجه نشده‌اند.

گفتگو: سید حامد اردهالی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.