کد خبر : 263017
تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردین 1403 - 23:50
-

کار سرمربی سابق تیم ملی به اما و اگر کشید؛ محرمانه‌ترین مسابقه دوستانه بین رقیبان ایران

کار سرمربی سابق تیم ملی به اما و اگر کشید؛ محرمانه‌ترین مسابقه دوستانه بین رقیبان ایران

تیم ملی فوتسال کویت با هدایت سیدمحمد ناظم الشریعه و دستیاران ایرانی‌اش، هر دو دیدار دوستانه برابر عربستان را واگذار کردند تا وضعیت گروه ایران پیچیده‌تر شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، کمتر از بیست روز دیگر تا آغاز جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ باقی مانده و تیم‌های قاره کهن در این روز ها مشغول به انجام بازی‌های تدارکاتی هستند تا در کنار آشنایی با حریفان، بازیکنان خود را ارزیابی کنند و تاکتیک‌شان را مرور کنند. تیم ملی فوتسال ایران در چهارجانبه ویتنام شرکت کرده است و روز گذشته متحمل به شکستی باورنکردنی برابر تیم ملی زیر ۲۳ مراکش شد. تیم ملی افغانستان در دیگر تورنمنت چهارجانبه در کشور تایلند میزبان جام ملت‌های آسیا حضور داشت و شاگردان وحید مرتضایی به جایگاه سوم دست یافتند و به عبارتی عملکردی قابل دفاع را از خود نشان ندادند. اگرچه می‌توان گفت که آن‌ها هر چه در چنته داشتند را رو نکردند تا برای ایران و کویت سورپرایزهایی داشته باشند.

اما مهم‌ترین بازی دوستانه در ریاض عربستان و به شکل کاملا محرمانه‌ پشت درب‌های بسته پیگیری شد. تیم‌های ملی عربستان و کویت در شرایطی به مصاف همدیگر رفتند که نتایج هیچ‌کدام از دو مسابقه در رسانه‌های عربی مخابره نشد و حتی تصویری از این بازی‌ها به بیرون درز پیدا نکرد.

تیم ملی فوتسال عربستان در سالیان اخیر پیشرفت شگرفی داشته است و با سرمربی نامدارشان آندرو پالازا اسپانیایی، مسابقات تدارکاتی بسیار زیادی را با تیم‌های اروپایی و آسیایی داشته اند. فدراسیون فوتبال عربستان برای فوتسال این کشور برنامه‌ریزی بلند مدتی ترسیم کرده و تمامی هزینه‌های حریفان خود را هم برعهده گرفته. آن‌ها پیش از دو بازی دوستانه با تیم ناظم الشریعه، برابر تیم های ملی تاجیکستان و لهستان به میدان رفتند تا در حال حاضر تنها تیم آسیایی لقب بگیرند که بیشترین بازی را در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ انجام داده است. با شرکت در تورنمنت برزیل و بازی با قدرتمند‌ترین تیم دنیا، خط و نشان این کشور برای مدعیان فوتسال خواهد بود. پلازا و شاگردانش با نتایج ۶ بر ۴ و ۴ بر ۱ از سد تیم ملی فوتسال کویت و ناظم الشریعه گذشتند و به علت اینکه هر دو دیدار بدون حضور خبرنگاران برگزار شده، هیچ اطلاعاتی از اسامی گلزنان و اتفاقاتش در رسانه‌های عربی در دسترس نیست.

تیم ملی فوتسال عربستان را برای این دو دیدار دوستانه، محمد عبدالمحسن، حمود الدهان، مهدی الحرقان، معاذ العسیری، فهد الرودینی، نواف العروان، فارس القحطانی، فهد الجهانی، ناصر الحارثی، عبدالله المغربی، عبدالله الدوسری، عبدالاله العتیبی، صالح القرنی و نایف غفیری . ایهاب احمد، عبدالله العقیلی و فرحان الاسماری همراهی کرده اند. پلازا و عربستان برای صعود از مرحله گروهی باید با تیم‌های ازبکستان، عراق و استرالیا رقابت کنند

از سوی دیگر، تیم ملی فوتسال کویت، حریف ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا که به تازگی دوران بدنسازی را پشت‌سر گذاشته است، با دو شکست به استقبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ خواهد رفت. سیدمحمد ناظم الشریعه و کادر ایرانی‌اش در صورت اینکه با کویتی‌ها جواز حضور در جام جهانی را بدست نیاورند، بدون شک از سمت خود برکنار می‌شوند و همین موضوع باعث شده تا آن ها با تمامی قوا برای بازی با ایران،افغانستان و بحرین آماده شوند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس شنبه , ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۲۱

شما نتایج شمسایی را با تیم کویت ……. نکنید ، اصلا ما چکار کویت داریم ، ما تیم سوم جهان با همین ناظم الشریعه هستیم ، کویت رنکینگ ۶۰ جهان هست .

مهدی شنبه , ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۳:۲۱

سلام قابل توجه منتدین آقاوحیدشمسایی و سایت ۲۰۲۰