کد خبر : 267463
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1403 - 9:01
-

آخوندی:فکر نمی‌کنم که دعوت نشدنم به دلیل فنی باشد! / بازیکن از نیمکت و سکو به تیم ملی دعوت شده‌ است

آخوندی:فکر نمی‌کنم که دعوت نشدنم به دلیل فنی باشد! / بازیکن از نیمکت و سکو به تیم ملی دعوت شده‌ است

 یکی از افرادی که عدم دعوتش به تیم ملی باعث ایجاد سوال‌های بسیاری شده است، اعظم آخوندی، دروازه‌بان تیم فوتسال شاهین نطنز است که امسال هم با تیمش به مقام نایب‌قهرمانی سوپرلیگ رسید و از مهره‌های اصلی تیمش بود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ،  یکی از افرادی که عدم دعوتش به تیم ملی باعث ایجاد سوال‌های بسیاری شده است، اعظم آخوندی، دروازه‌بان تیم فوتسال شاهین نطنز است که امسال هم با تیمش به مقام نایب‌قهرمانی سوپرلیگ رسید و از مهره‌های اصلی تیمش بود. او در گفت‌وگویی از نایب قهرمانی تیمش و دعوت نشدن به تیم ملی تا اوضاع نامناسب این چند سال فوتسال ایران گفت. 

امسال با شاهین نطنز به نایب قهرمانی سوپر لیگ رسیدید. 
ما نیم‌فصل اول چهارم جدول بودیم و به خاطر مسائل و مشکلاتی که در تیم‌مان بود، نتوانستیم در نیم‌فصل اول نتیجه‌ای را که مد‌نظرمان بود بگیریم ولی در نیم‌فصل دوم هیچ باختی نداشتیم و با هفت برد پیاپی و بدون باخت نیم‌فصل دوم را تمام کردیم و با یک امتیاز کمتر از تیم قهرمان، به مقام دومی سوپرلیگ رسیدیم. 

و دومین دروازه‌بانی بودید که کمترین گل خورده را داشت. 
بله. من ۱۲ بازی برای تیمم کردم که ۹ گل خوردم و ۳ کلین‌شیت داشتم که این آمار در فوتسال آمار خوبی است و توانستم جواب زحمات خودم و هم‌تیمی‌هایم را بگیرم. 

الان دعوت نشدن شما به تیم ملی باعث ایجاد سوال‌های بسیاری شده است که فکر می‌کنم برای خودتان هم عجیب باشد. 
با توجه به اینکه تیم من در لیگ نایب‌قهرمان شده است، از نظر آماری خوب بودیم و خودم هم آماده بودم، فکر نمی‌کنم که دعوت نشدنم به دلیل فنی باشد! هرچه هست در ذهن مربی است و من به‌عنوان بازیکن حرفه‌ای همیشه فکر می‌کنم که پشت تصمیم مربی همیشه دلایلی هست که بسیار به آن فکر شده ولی می‌دانم دعوت نشدنم به تیم ملی حتما به دلیل فنی و اخلاقی نیست. هر دلیل دیگری هست من از آن بی‌خبرم و بستگی به خودشان دارد. مربی تیم ملی اول فصل گفتند آماده‌ترین بازیکنان سوپر‌لیگ که بالاترین سطح فوتسال در کشور است‌ را به تیم ملی دعوت می‌کنند ولی آن چه دیده می‌شود این است که بازیکن از نیمکت و سکو به تیم ملی دعوت شده‌ است. این مساله برای فوتسال ما خوب نیست و باید از تجربه بزرگ‌ترها کمک بگیریم. روی صحبت من واقعا با شخص خاصی نیست و اینها را می‌گویم چون باید قدر نسل طلایی فوتسال دانسته شود. این تیم قهرمان آسیا شده است و باید این عنوان حفظ شود. 

در فصلی که ستاره‌ها در سوپرلیگ درخشان بودند، نبود ستاره‌ها چقدر می‌تواند در موفقیت تیم ملی تاثیرگذار باشد؟
ببینید همه دیدند که امسال ستاره‌ها بسیار در سوپرلیگ موثر بودند و  آنها بودند که در تیم‌شان از تاثیرگذارترین بازیکنان بودند. چرا نباید تا وقتی که می‌توانند کمک کنند، به تیم ملی دعوت شوند؟ با توجه به اینکه ما تیم ملی جوانان هم نداریم، من صد‌درصد موافق جوان‌گرایی هستم تا ستاره‌ها معرفی شوند چون در این همه سال هنوز هیچ‌کسی نیست که بتوانیم با اطمینان بگوییم این یک نفر ستاره و به معنی واقعی کلمه استعداد جدید فوتسال است. جوان‌ها و ستاره‌ها باید در کنار هم به تیم ملی کمک کنند. 

تیم ملی فوتسال این چند سال تلخی‌های بسیاری چشید و ضربه‌های بسیاری خورد. الان باید برای تیم ملی چه کرد؟
کاملا موافقم. باید شان تیم ملی حفظ شود. باید قهرمانی‌های آسیا و زحمات بچه‌ها حفظ شود. کاری نکنیم که همه یادشان برود این تیم زمانی قهرمان آسیا بوده. الان فقط تورنمنت کافا برگزار می‌شود و سطح این مسابقات طوری نیست که تیم به صورت جدی محک بخورد. مسئولان باید مسابقه و بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ دنیا برگزار کنند که بتوانیم دوباره فوتسال را احیا کنیم. ما وقتی قهرمان آسیا شدیم چهار سال در اردو بودیم، اردوها و مسابقات پیاپی و منظم داشتیم، در تورنمنت‌ها شرکت می‌کردیم و نتیجه این شد که برای اولین بار قهرمان آسیا شدیم. تیم باید به صورت جدی محک بخورد. الان که قرار به برگزاری جام جهانی هم هست و به نظرم فوتسال دختران ایران می‌تواند روی سکوی جهانی باشد، ولی فوتسال این چند سال واقعا به حال خودش رها شد و مسائلی مانند کرونا و به تعویق افتادن بازی‌های آسیایی ضربه بزرگی به فوتسال دختران زد که باید با بازی‌های دوستانه، اردوهای منظم و دعوت از آماده‌ترین بازیکنان سوپرلیگ فوتسال این مساله جبران شود. من اگر در تیم ملی باشم با همه وجودم تلاش می‌کنم که مثمرثمر باشم و اگر هم نباشم به خاطر عشق به فوتسال و تیم ملی کشورم از صمیم قلب برای تیم آرزوی موفقیت می‌کنم. 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.