کد خبر : 267656
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1403 - 12:32
-

ناظم الشریعه: اینکه به منتقدین تیم ملی بگوییم خائن درست نیست/سالار در تورنمنت قبل از جام جهانی ۲۰۲۱ خیلی ضعیف بود

ناظم الشریعه: اینکه به منتقدین تیم ملی بگوییم خائن درست نیست/سالار در تورنمنت قبل از جام جهانی ۲۰۲۱ خیلی ضعیف بود

سید محمد ناظم الشریعه سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران در گفتگویی با هفته نامه “فوتسالی ها” از جام جهانی ۲۰۱۶، دوران حضورش در عراق و کویت و شرایط کنونی فوتسال ایران سخن گفت

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، سید محمد ناظم الشریعه سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران در گفتگویی با هفته نامه “فوتسالی ها” از جام جهانی ۲۰۱۶، دوران حضورش در عراق و کویت و شرایط کنونی فوتسال ایران سخن گفت. این گفتگوی جذاب را از دست ندهید.

این روزها در تیمی مشغول نیستید؟ پیشنهادی ندارید؟

فعلا ترجیح می دهم استراحت کنم. جایی هم بنا ندارم بروم. چند کار تحقیقاتی دارم که باید به ثمر بنشیند .

از تیم های باشگاهی ایران پیشنهاد ندارید؟

تیم ها اکثرا بسته شده اند و پیشنهادی هم ندارم. فعلا بنایم استراحت کردن است.

عراق و کویت. دو تیمی که بعد از ایران سرمربی آنها شدید اما فرجام چندان خوبی نداشتید؟

در عراق قرار بود برای توسعه فوتسال این کشور کمک کنم. عراق یکسری مشکلاتی داشت که نمی خواهم وارد جزئیاتش شوم اما مثلا سالن استاندارد نداشتند.من با این تیم به فینال مسابقات عرب کاپ رفتم، ازبکستان را بردیم، یکسری بازیکن جوان آوردیم اما فوتسال برایشان دورهمی بود و این اتفاقات تغییری در نگرش آنها ایجاد نکرد. در این شرایط پیشنهاد کویت رسید و به این تیم رفتم.

در آن برهه گفته شد شما گرانترین مربی جهان هستید؟

نه. اینطور نبود. من از عراق هم پول کمی نگرفتم اما پیشنهاد کویت بهتر بود. مبلغ مربیان معلوم است و من گرانترین نبودم و اینطور هم نبود که برای پول به کویت رفته باشم. شرایط برای ادامه کار در عراق فراهم نبود.

در کویت هم اما در نهایت سرانجام خوبی نداشتید؟

با وجود اینکه من قولی برای صعود به جام جهانی در این دوره نداده بودم اما شانس بالایی برای صعود داشتیم. من برای جام ملت های آسیا با کویت قرارداد نداشتم و از لحاظ فکری به جایی رسیدیم که بهتر است تمدید نکنیم. مدیر تیم کویت رفیق من بود و گفت شاید بتوانی با تغییراتی تیم را پیش ببری اما آنها تفکر حرفه ای نداشتند. خیلی ریلکس بودند و چون پول داشتند شل گرفته بودند. ما یک ماه قبل از جام ملت های آسیا ،مجارستان تیم بیستم جهان را بردیم. همین تاجیکستان که به جام جهانی صعود کرد را شکست دادیم. چند جوان خوب برای تیم پیدا کردیم اما تفکر آنها حرفه ای نبود.دیدم فشار بی دلیل به آنها می آورم و برای آنها این فشار قابل تحمل نبود.کلا ۱۰۰ فوتسالیست در کویت بود و خیلی هم این رشته برایشان اهمیتی نداشت.

اینکه شنیده می شود بازیکنان زیر پای شما را خالی کردند درست است؟

نمی توانم این را بگویم اما اینکه بی خیال بودند اذیتم می کرد.در هرصورت باورشان نمی شد که من بروم و با من برای جانشینی ام مشورت کردند گفتم مربی تیمی که بیشترین بازیکن در تیم ملی دارد را بگذارید. قرارمان صعود به جام جهانی ۲۰۲۸ بود اما با توجه به گروهی که کویت در آن قرار داشت و شرایط این دوره، اگر من بودم در همین دوره صعود می کردیم.

شما در سال های پس از جدایی از تیم ملی کمتر مصاحبه ای در مورد تیم ملی داشتید. اخیرا اما در مورد جام ملت های آسیا و قرعه کشی جام جهانی جملاتی گفتید که تا حدودی خبرساز شد.

اول اینکه باید به اعتقادات و نظرات سرمربی تیم ملی احترام گذاشت و الان اوست که حرف آخر را می زند.زمانی که من بودم می گفتند فلانی را تیر کردند تا علیه من صحبت کند اما کار خودم را می کردم.الان چیزی که هست این است که هرکسی چیزی بگوید برخی ناراحت می شوند.مگر حرف از گروهبندی تیم ملی یا سطح جام ملت های آسیا باید کسی را ناراحت کند. هر کسی نظری دارد اما اینکه اگر انتقادی شد بگوییم فلانی خائن است درست نیست.من الان از وحید شمسایی حمایت می کنم چون سرمربی تیم ملی است و به او و تفکراتش احترام می گذارم اما تفکراتمان با هم فرق دارد.اگر او دوست دارد تیمش فقط دریبل بزند باید احترام بگذاریم. اینکه اعتقاد دارد تکنیک برایش از تاکتیک مهمتر است قابل احترام است.

شما گفتید گروه ایران در جام جهانی ۲۰۲۴ آسان است و ما کار دشواری برای صعود نداریم؟

من این حرفها را با سند و مدرک می زنم. ما در دوره قبل با آرژانتین که قهرمان جهان شد و صربستان که قدرت اروپا بود و آمریکا همگروه بودیم. بعضی ها همان موقع یک نیمه یک طور حرف می زدند و نیمه دیگر یک طور دیگر. گروه دوره قبل را با این دوره مقایسه کنید. گروه سال ۲۰۱۶ را مقایسه کنید. ما با اسپانیا، آذربایجان و مراکش همگروه بودیم و تیم سوم صعود کردیم. به نظر شما این گروه ها دشوارتر نیست؟

در مورد جام ملت های آسیا هم گفتید سطح بازی ها پایین بود؟

ژاپن همان تیم همیشگی بود؟ تایلند با وجود میزبانی همان تایلند دوره های قبل بود که می شناختیم؟ همین کویت بدون مربی تایلند را برده بود.فوتسال در آسیا رشد زیادی کرده اما با همه این تفاسیر ما باید ازبکستان را در ضربات پنالتی ببریم؟ فاصله ما با این تیم زیاد است.

البته در جام جهانی ۲۰۲۱ هم با حضور شما بازی دشواری مقابل ازبکستان تجربه کردیم؟

در آن بازی من اشتباهاتی داشتم. بازی را ۹ بر ۸ بردیم اما نتیجه اصلی باید ۸ بر ۴ می شد. این اختلاف فوتسال ما با ازبکستان بود.ما وقتی جلو افتادیم به خاطر مرحله بعد به چند بازیکن دفاعی خودمان کمتر بازی دادیم و همین باعث شد تا برای دقایقی بازی از دستمان خارج شود. قبول دارم که تفکر من مقابل ازبکستان اشتباه بود.

هنوز هم خیلی ها حسرت می خورند که چرا سالار آقاپور را به جای حسین طیبی به جام جهانی ۲۰۲۱ نبردید؟

بارها گفتم و الان هم می گویم که نامه کتبی داشتیم که طیبی بعد از مرحله گروهی می رسد. حسین بازیکن بزرگی بود و حضورش در مرحله حدفی برای ما بسیار مهم بود اما کمیته پزشکی در محاسباتش اشتباه کرد. ضمن اینکه سالار آقاپور هم قبل از بازی ها تست کرده بودیم و در تورنمنت تایلند عملکرد بسیار ضعیفی داشت. او را اول بازی به میدان  فرستادیم، وسط بازی به میدان فرستادیم و آخر بازی هم به او زمان دادیم اما خوب کار نکرد.طیبی تجربه بازی در قزاقستان را هم داشت و به داد ما می رسید اما حیف که نتوانست بازی کند.

بحث برخوردی که با سنگ سفیدی هم داشتید آن زمان سرو صدا کرد. بهتر نبود زمان دیگری را برای تنبیه انتخاب می کردید؟

الان چندسالی گذشته و نمی خواهم به عقب برگردم. سنگ سفیدی الان هم با من در ارتباط است و گاهی زنگ می زند و احوالی می پرسد.کاری که او در آن زمان کرد قابل بخشش نبود.من اینطوری که شما فکر می کنید فکر نمی کنم.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس سه شنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳

سالار اون سالار مس رو جلوی گیتی پسند قهرمان کرد عالی هم بود

نام سه شنبه , ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵

آقاى ناظم الشریعه اینکه شما از عراق محترمانه بِه بیرون هدایت شدید!!!
اینکه یک هفته مانده به بازى ها از کویت اخراج شدید !!!!
همه از ضعف عراق و کویت هست؟؟؟!!!!
این حرفا رو بِه مرغ پختم هم بزنید خنده اش میگیره !!!!
شما به دلیل ضعف فنى و عدم توانایی در اداره تیم از هر دو کشور خیلى محترمانه اخراج شدید بهتره فرافکنى نکنید در تیم ایران هم نه مدیریت تیم داشتید نه کار فنى انجام میدادید و هر کسى هر کارى دلش میخواست انجام میداد و از نیمکت تیم کاملا مشخص بود !!!!
شما اشتباهى سرمربى تیم ایران شدید و دست شما در کویت و عراق کاملا رو شد!!!!