کد خبر : 635
تاریخ انتشار : جمعه 12 مهر 1392 - 14:58
-

پای محسن قهرمانی به فوتسال کشیده شد/ دسته گل شمسایی برای افضل!

پای محسن قهرمانی به فوتسال کشیده شد/ دسته گل شمسایی برای افضل!
دیدار تیم های گیتی پسند اصفهان و دبیری تبریز که با توجه به جایگاه دو تیم در جدول بسیار حساس بود در شرایطی با تساوی تبریزی ها به پایان رسید که تیم بظاهر بیمار اصفهانی ها در نهایت از شکست برابر تیم سرحال شمسایی گریخت و نتیجه ای جز تساوی 3 بر3 بر جای نماند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،  حواشی اختصاصی دیدار حساس دیروز گیتی پسند اصفهان و دبیری تبریز را در ادامه مطالعه کنید:

*قهر تماشاگران از گیتی پسند یا فوتسال زدگی اصفهان؟!

در دیدار گیتی پسند و دبیری فارغ از کم لطفی صدا و سیما در پخش زنده آن که شنیده می شد پای کمیته فوتسال با عدم همکاری برای تغییر ساعت بازی در میان است، سکوهای خالی اصفهان هم ناجور توی ذوق زد. تماشاگران اصفهانی در روزی که تیم های ذوب آهن و سپاهان در شهرشان بازی نداشتند، نیامدند تا جمع بازیکنان مدرسه فوتبال گیتی و چند رهگذر به هزار و پانصد نفر در سالن نرسد. جالب اینکه هر گاه توپ بازیکنان پشت دروازه و روی سکوهای خالی از تماشاگر می افتاد، ماموران نیروی انتظامی بودند که خود را به توپ گیر کرده میان صندلی ها رسانده و بانی شروع مجدد بازی می شدند! به گفته اصفهانی ها پس از شکست گیتی در آسیا و انتخاب لک که به مذاق اصفهانی ها خوش نیامده یا تماشاگر به سالن نمی آید و یا وقتی می آید علیه سرمربی و کاپیتان این تیم شعار می دهد!

*محرومیت رشیدقلی پور بخشیده شد

اگر چه سال گذشته بر سر اتفاقات جنجالی دربی دبیری و شهرداری تبریز به شکلی عجیب نام یک بازیکن بااخلاق و آرام دبیری در لیست متخلفین از سوی ناظر بازی قید شد اما کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با بخشش ۴جلسه از مجموع ۸جلسه محرومیت رشید قلی پور نشان داد که هدفش تنها متنبه کردن بازیکنان است. او در بازی با گیتی پسند پس از چهار هفته دوری از لیگ و اتمام نیمی از محرومیتش سرانجام مورد عفو کمیته انضباطی قرار گرفت و به ترکیب تیمش در برابر گیتی پسند اصفهان بازگشت. قلی پور که همچون پرندگان رها شده از قفس بازی می کرد در این بازی حساس اتفاقا عصای دست کاپیتان وحید شمسایی شد و پاس عالی وی را با یک ضربه بغل پا به تور دروازه گیتی پسند دوخت تا اولین گل دبیری در این بازی اولین گل قلی پور در لیگ۹۲ شود.

*شمسایی برای افضل گل برد!

شگردهای شمسایی همواره در بر هم ریختن ذهن نیمکت حریف بسیار متبحرانه بوده و هست که در چند ثانیه به شروع بازی دوباره گل کرد؛ زمانی که او پس از تبادل دسته گل با نیمکت حریف، سریعا خود را به سکوهای پشت آنها و جایی که سرمربی سابق اصفهانی ها نشسته بود رساند. شمسایی از میان خبرنگاران عبور کرد و در حالی که همه سالن این حرکت او را با چشم تعقیب می کردند، پس از در آغوش گرفتن علی افضل دسته گل بزرگی را تقدیم او کرد. افضل که مربی محبوب اصفهانی ها به حساب می آید و برکناری اش همچنان هم مورد سئوال تماشاگران این شهر است تمام تلاش خود را کرد که دیده نشود اما حرکت شمسایی همه را متوجه حضورش در سالن و در بالای جایگاه خبرنگاران کرد. شمسایی پس از پایان بازی هم دوباره علی افضل را سخت در آغوش گرفت.

*پای محسن قهرمانی به فوتسال هم کشیده شد!

محمود نصیرلو داور خوش اخلاق مازندرانی در چند صحنه از بازی واکنش های بسیار تندی از خود نشان داد. وی پس از چند دایو شدید افشین کاظمی شماره۷ گیتی پسند از کوره در رفت و همچون محسن قهرمانی همتای فوتبالی اش با چهره افروخته بر سر بازیکن داد زد. از آنجا که تماشاگر زیادی در سالن نبود و صداها به راحتی شنیده می شود وی پس از سومین بدلکاری کاظمی خودش را روی سر او رساند و با فریاد گفت :«اگر یک بار دیگر از این شلوغ کاری ها بکنی مثل آب خوردن میفرستمت روی سکوها!» تماشاگران که متوجه شباهت رفتار تند وی با قهرمانی شده بودند، در صحنه ای از بازی که خطای بازیکن دبیری حادث شد و کمی دیرتر کارت زرد داور بیرون آمد، نصیرلو را با اتهامات جدید قهرمانی، خطاب قرار داده و شعار «محسن قهرمانی نمی خوایم نمی خوایم!» سر دادند.

*گیتی پسند؛ تیم مسخ شدگان!

با وجودی که گیتی پسند در بد روزی گیر تیم چالاک و دونده شمسایی افتاده بود هر کس در سالن پیروزی بازیکنان این تیم را دید باور کرد که گیتی دچار مشکل روحی است. به نظر پس از اینکه علی طاهری تیم فوتسالش را رها کرده و به دست قائم مقامش سپرده، شکافی عمیق میان آنها رخ داده که در بازی با دبیری هم نمود عینی داشت. ملی پوشان اصفهانی حسرت به دل تیم ملی با چشمانی از حدقه درآمده و خسته، محو تماشای بازی تاکتیکی دبیری بودند که اگر تجربه شروع مجددهای سریع آنها نبود قطعا بازی را با نتیجه ای عجیب در خانه واگذار کرده بودند. اما در سوی مقابل تیم شمسایی کوهی از انگیزه بود. ۱۵تکل بلند شمسایی در این بازی به همراه بازی گردانی زیبای جواد اصغری مقدم و همچنین دریبل های ریز و شوت های سرکش فخیم از جمله نشانه های تحول دبیری در ادامه لیگ۹۲ بود.

*اعتراض باسابقه های دبیری به فرهاد فخیم؛ چرا به او گفتی آقا؟!

کلمه “آقا” در میان ورزشکاران واژه ای مصطلح در قبال بازیکنان باسابقه و قدیمی است که اتلاق آن به شماره۷ گیتی پسندی ها سوژه شد. پس از درگیری فخیم و کاظمی در یکی از صحنه های بازی که بخاطر ضربه ی پشت پای کاظمی به فخیم شروع شد و البته خیلی زود از سوی شماره۱۰ تبریزی ها پاسخ داده شد، فخیم از ضربه کف دست استفاده کرد که بلافاصله هم با کارت زرد داور جریمه شد ضمن اینکه شبیه این اتفاق یک بار دیگر هم کارت زرد دیگری را نصیب تبریزی ها کرد. در دقایق پایانی، توپ به اوت رفته گیتی پس از برخورد با مدافع به دستان فخیم بر روی نیمکت ذخیره ها رسید که لفظ “آقا”ی وی در شرایط تحویل توپ به کاظمی و اینکه قصد داشت برخورد قبلش را از دل او دربیاورد، همه نیمکت نشینان دبیری را برآشفت. بازیکنان دبیری با اشاره به سابقه کاظمی به این معترض بودند که نباید این لفظ را برای هر کسی به کار برد.

*گل جنجالی دبیری پذیرفته نشد

در دقیقه۳۵ بازی پس از گل محمد طاهری و به تساوی کشیده شده بازی، بلافاصله گلی دیگر به سود دبیری ثمر رسید که داور آن را نپذیرفت. ماجرا از این قرار بود که بازیکنان گیتی پسند در نیمه خودی مشغول خوشحالی بودند و سپهر محمدی نیز در محوطه دروازه حضور داشت که ناگهان پس از یک و دو وسط زمین، فخیم توپ را از همان جا به تور دروازه گیتی پسند دوخت که تبدیل به گل زیبایی شد. اعتراض شدید بازیکنان گیتی به شروع بازی قبل از سوت داور و تاکید تبریزی ها بر صحیح بودن گل باعث شد تا نصیرلو به میانه میدان بیاید و با واکنش های شدید اوضاع بر هم ریخته را سر و سامان بدهد. وی این گل را به دلیل اینکه سوت شروع را نزده است قبول نکرد اما بازیکنان دبیری همچنان اعتقاد داشتند که طبق قانون اگر بازیکن حریف در نیمه خودی باشد و گلر هم درون دروازه اش باشد احتیاجی به سوت نیست!

*درگیری لیدرهای اصفهانی با کاظمی پای رکاب اتوبوس!

نکته جالب سکوهای اصفهان این بود که گیتی پسند با وجود دو بازیکن دارای عنوان در سطح آسیا و جهان و عناوین آقای گلی قاره کهن و حتی برترین بازیکن سال آسیا، تماشاگران پیراهن افشین کاظمی جوان و بدون عنوان را به دست گرفته و به تشویق شدیدش می پردازند! این اتفاق در بازی با دبیری تبریز نیز افتاد اما حرکت متناقض لیدرهای اصفهانی با کاظمی اتفاق عجیب تری بود که در پایان بازی رخ داد. در حالی که کاظمی از نتیجه تساوی با دبیری ابراز شادی می کرد یکی از لیدرهای اصفهانی از روی سکو به وی اعتراض کرده و با طعنه فریاد زد که آیا تساوی هم شادی دارد؟ که با واکنش شدید و جواب ناجور کاظمی مواجه شد. این موضوع باعث بالاگرفتن کار و تهدید میان لیدرها و این بازیکن شد تا درب خروجی استادیوم کانون اتفاقات جدیدتری شود. لیدرهای گیتی پسند با تجمع در خروجی سالن پیروزی پس از دیدن کاظمی به سمت وی حمله ور شده و او را دوره کردند که با ورود سایر بازیکنان و هل دادن کاظمی به داخل اتوبوس کار به جاهای باریک کشیده نشد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.