کد خبر : 984
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1392 - 9:00
-

تیم ملی با دست خالی در جست و جوی خوشبختی!

تیم ملی با دست خالی در جست و جوی خوشبختی!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، هشتمین دوره گرند پری فوتسال برزیل موسوم به جام جهانی کوچک از امشب(سه شنبه) با برگزاری دو بازی در گروه B آغاز می شود و تیم ملی فوتسال ایران نیز که در گروه A  مسابقات قرار گرفته است بامداد چهارشنبه اولین بازی اش را انجام خواهد داد.   ملی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، هشتمین دوره گرند پری فوتسال برزیل موسوم به جام جهانی کوچک از امشب(سه شنبه) با برگزاری دو بازی در گروه B آغاز می شود و تیم ملی فوتسال ایران نیز که در گروه A  مسابقات قرار گرفته است بامداد چهارشنبه اولین بازی اش را انجام خواهد داد.

 

ملی پوشان فوتسال ایران در این دوره از بازی ها با تیم های برزیل، ژاپن و آرژانتین همگروه شده اند و کار سختی حتی برای صعود پیش رو خواهند داشت. چرا که برزیل از ابتدای شکل گیری فوتسال خودش را به عنوان تیم برتر دنیا معرفی کرده و از امتیاز میزبانی هم برخوردار است. همچنین تیم ملی آرژانتین که به اعتقاد کارشناسان فوتسال نزدیکی به ایران دارد در آخرین رنکینگ اعلامی بالاتر از ایران است و همیشه در بازی های مهم برایمان دردسر ساز شده است. سومین حریفمان هم هر چند سال هاست برای رسیدن به ایران تقلا می کند اما به اعتقاد بسیاری در این دوره پخته تر از قبل شده و تیمی است که حتی برای اولین بار می توانبعد از چند سال ایران را به زانو در آورد.

اسماعیل عباسیان، مجتبی نصیرنیا، میثم خیام، جواد اصغری مقدم، علی اصغر حسن زاده، فرهاد توکلی، وحید شفیعی، قدرت بهادری، سید علی کیایی، علیرضا وفایی، فرهاد فخیم، مسعود دانشور، حسین طیبی و مجتبی حسن نژاد بازیکنان ایران در گرندپری برزیل را تشکیل می دهند. کنار هم بدودن این بازیکنان باعث شده میانگین سنی تیم هم پایین بیاید و جوان ترین تیم تاریخ به جام جهانی کوچک اعزام شود.

کادر فنی تیم ملی نیز با وجود اینکه سعی داشتند هنگام ترک ایران همه چیز را نرمال جلوه دهند اما شخص خسوس کاندلاس به عنوان سرمربی تیم ملی می داند در نبود بازیکنان کلیدی اش مثل محمد کشاورز، محمد طاهری، مهدی جاوید، احمد اسماعیل پور،طه مرتضوی، سپهر محمدی و افشین کاظمی که خود به تنهایی یک تیم ملی جدا را تشکیل می دهند، کار سختی پیش رو دارد. باشگاه گیتی پسند که این بازیکنان را در اختیار دارد حاضر نشد آن ها را اردوها به تیم ملی بدهد و کمیته فوتسال هم این بازیکنان را محروم کرد تا هم خودزنی کرده باشد و هم به نفع باشگاه اصفهانی عمل کند. با این حال فوتسال ایرانی چیزی نیست که بتوان آن را تنها در یک تیم خاص جست و جو کرد و سرمربی تیم ملی از همین رو بازیکنان جوانی را به تیم ملی دعوت کرده که اگر در پایان جام جهانی کوچک، هیچ رتبه یا عنوانی هم به ایران نرسد، تجربه حضور این جوان ها در میدانی بزرگی مثل گرند پری و رویاروی با بهترین های جهان، بزرگترین غنیمت خواهد بود.

 

با این حال کسب هر نتیجه ای از سلاطین فوتسال آسیا در این دوره از بازی ها دور از انتظار نیست و فوتسال ناب ایرانی که بر خواسته از بازی های گل کوچک است با هر بازیکنی که باشد، به نمایش گذاشته می شود. موفقیت در جام جهانی کوچک این دوره می تواند فوتسال ایران را از ناکامی های یک سال اخیر تا حدودی هم به خوشبختی برساند و دوباره تنور این رشته را در کشورمان داغ کند. هر چه هست در ساق بازیکنان جوان و جویای نام ایران است که برای اعتلای فوتسال باید از فردا بجنگند. بجنگند تا حداقل التیامی به بیماری که فوتسال به آن مبتلا شده ببخشند.  

در شرایطی که دو افتخار بزرگ فوتسال ایران در جام جهانی کوچک برزیل با کسب دو عنوان نایب قهرمانی در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ با سرمربی گری حسین شمس بدست آمده است، سایت رسمی بازی ها در گزارشی که چند روز قبل منتشر شد،  سال۲۰۰۹ را شاهکار ایرانی ها در این جام معتبر می داند : ایرانی ها در  چهار دوره از هشت دوره رقابتها حاضر بوده اند که در آخرین حضور موفق در سال۲۰۰۹ در برازیلیا با کسب عنوان دومی شاهکار کردند.

این وب سایت به گزارش عملکرد ایران در جام جهانی تایلند پرداخته و در ادامه کار خسوس را دشوار می داند : ایرانی ها در جام جهانی به رغم صعود از گروه خود توسط کلمبیا حذف شدند. خسوس کاندلاس اسپانیایی که عناوین مختلفی در فوتسال اروپا به دست آورده به نظر می رسد با چالش های زیادی برای تقویت فوتسال ایران روبرو خواهد بود.

دو افتخار بزرگ ایران در گرندپری به گونه ای بوده که در سال۲۰۰۷ به دلیل همراهی ملی پوشان اصلی با تیم جوراندیرو به رقابتهای داخل سالن آسیا در ماکائو تیم دوم ایران به همراه شمس به گرندپریکس اعزام شد ضمن اینکه همان سال وحید شمسایی با نظر شمس از تیم ملی کنار گذاشته شده بود.

اما در سال دوم یا همان ۲۰۰۹ نیز تیم اصلی به همراه جوراندیرو به رقابتهای داخل سالن آسیا در ویتنام رفت و باز هم شاکله اصلی ایران در تیم اعزامی شمس وجود نداشت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، بازی‌های هشتمین دوره گرند پری در شهر جیمانسیوم برزیل و در ورزشگاه مارینگا پی‌آر‌چیکو نتو برگزار می‌شود. جایزه تیم اول ۵۰ هزار دلار، جایزه تیم دوم ۲۵ هزار دلار، جایزه تیم سوم ۱۵ هزار دلار و جایزه تیم چهارم ۱۰ هزار دلاراست. در این رقابت‌ها به تیم جوانمرد مسابقات هم جایزه می‌دهند و همچنین به بهترین گلزن مسابقات توپ طلایی اهدا می‌شود.

 

همچنین در حالی صدا و سیما از پخش مستقیم بازی های جام جهانی کوچک برزیل سر باز زده که پایگاه خبری فوتسال ایران قصد دارد این بازی های ایران را به صورت زنده گزارش کند.

 

این بازی ها به وقت ایران بامداد برگزار می شود و گروه خبری fut5al بازی های ایران با تیم های آرژانتین،برزیل و ژاپن را به صورت زنده و آنلاین با تمام جزئیات گزارش خواهد کرد.

 

برنامه کامل رقابت‌های گرند پریکس برزیل به شرح زیر اعلام شده است (ساعت مسابقات به وقت تهران است( :

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۹۲

* روسیه – گواتمالا، ساعت ۲۱:۴۵

* پاراگوئه – صربستان، ساعت ۲۴

چهارشنبه اول آبان ۹۲

* برزیل – ژاپن، ساعت ۲:۱۵ بامداد

* آرژانتین – ایران، ساعت  ۲:۱۵ بامداد

* صربستان – گواتمالا، ۲۲:۱۵

پنجشنبه دوم آبان ۹۲

* روسیه – پاراگوئه، ساعت ۳۰ دقیقه بامداد

* برزیل- آرژانتین، ساعت  ۲:۳۰ بامداد

* ایران – ژاپن، ساعت ۲:۳۰ بامداد

* پاراگوئه – گواتمالا، ساعت ۲۱:۱۵

* روسیه- صربستان، ساعت ۲۳:۳۰

جمعه سوم آبان ۹۲

* برزیل- ایران، ساعت ۱:۱۵ بامداد

 
* ژاپن- آرژانتین، ساعت ۳:۴۵ بامداد

برنامه مرحله نیمه نهایی هم به شرح زیر است:

شنبه ۴ آبان ۹۲

* تیم اول گروه دوم – تیم دوم گروه اول، ساعت ۱۸:۳۰

* تیم اول گروه اول – تیم دوم گروه دوم، ساعت ۲۰:۳۰

* تیم های سوم و چهارم هر گروه هم به صورت غیرضربدری باهم دیدار می‌کنند که تا مقام تیم‌های پنجم تا هشتم هم مشخص شود.

* تیم چهارم گروه اول – تیم چهارم گروه دوم، ساعت ۲ بامداد

* تیم سوم گروه اول – تیم سوم گروه دوم، ساعت ۴ بامداد

برنامه مرحله رده بندی و فینال هم به این شرح است:

یکشنبه ۵ آبان ۹۲

* دیدار رده بندی – بازنده‌های دو دیدار نیمه نهایی، ساعت ۱۴:۳۰

* دیدار فینال – برنده‌های دو دیدار نیمه نهایی، ساعت ۱۷:۳۰

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

سعید سه شنبه , ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰

یک گزارش افتضاح و بدون منبع

علی شهابی سه شنبه , ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵

۲۰۰۷ تیم ملی امید رفته بود بازیهای داخل سالن آسیا

محسن سه شنبه , ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱

با سلام و تشکر از سایت بسیار خوبتون،ممنون از اینکه لیگ یک رو هم به خوبی پوشش می دین،می خواستم ببینم با توجه به اینکه صدا و سیما بازی ها رو مستقیم پخش نمی کنه،اگر اطلاع دارید شبکه های ماهواره ای کارتی و غیر کارتی که بازی ها رو به طور مستقیم پخش می کنه معرفی کنین
بازم تشکر فراوان از مسولین سایتتون

نام ... جمعه , ۳ آبان ۱۳۹۲ - ۹:۱۹

این صدا و سیما جز فوتبال همه رشته های دیگه را می خواهد نابود کنه
در شبکه ورزش رو گل بگیرند

حسين پنجشنبه , ۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷

لعنت به صدا و سیما