کد خبر : 2732
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 دی 1392 - 16:20
-

نقدی بر اوضاع و احوال بیمار علم فوتسال!

نقدی بر اوضاع و احوال بیمار علم فوتسال!
فوتسال به کجا می رود؟! آیا صرف برگزاری یک لیگ منظم میتواند فوتسال کشور را ارتقا و توسعه دهد؟آیا کسب موفقیتهای پی در پی تیم ملی فوتسال کافیست که این روزها حسرت آن بر دل اهالی فوتسال مانده است ؟آیا تیم ملی نیاز به پشتوانه و سازندگی ندارد؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، از جمله مشکلاتی که در تیمهای باشگاهی با آن روبرو هستیم عدم بازی با کیفیت در مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور است. کما اینکه این انتظار می رود که تیمها نسبت به سالهای گذشته خودبا تجربه تر شده وبا استفاده از مربیان با دانش عملکرد بهتری داشته باشند اما روز به روز شاهد افتی برجسته در سطح کیفی مسابقات خواهیم بود . پیرو این موضوع نمیتوان از تیم ملی فوتسال کشورمان انتظار بازیهایی در سطح بالا را داشته باشیم ومتعاقب آن نزول سطح کیفی و فنی تیم ملی فوتسال بوده که در این سالهای اخیر شاهد آن هستیم چرا که معتقدیم تیم  ملی ویترینی از بازیکنان شاغل در لیگ آن کشور می باشد.

 

اگر بخواهیم در تحلیلی کوتاه این امر را بررسی نماییم به علل و عوامل مختلفی خواهیم رسید:

 

مشکلات  عدیده که مدیران خصوصی  که یکی از متولیان بسط و گسترش فوتسال در کشور هستند همه ساله با آنها دست و پنجه نرم می کنند،عدم جذب اسپانسرهاوعدم درآمدزایی ،عدم حمایت صدا و سیما در پخش بازیها که علی رغم تلاش فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال تبدیل به یک سناریوی تکراری همه ساله گردیده است ،برنامه ریزیهای مقطعی و بدون علم و آگاهی از اصول حرفه ای گری  ،انتخابها و شاید انتصابهای غیر منطقی و بدون ارزیابی مربیان ورود پپیداکرده به فوتسال کشور و… همه از مواردی هستند که سبب آن خواهند شد که تیمهایی که هر سال با انگیزه و اختصاص بودجه های معین در فوتسال کشور سرمایه گذاری می کردند یا از شرکت در مسابقات خودداری نمایند ویا با کسر بودجه رو به استفاده از مربیان جوان و بازیکنان غیر حرفه ای و فقط بمنظور داشتن یک تیم به سوی مسابقات روانه  شوند.متاسفانه این روزها شاهد آن هستیم که تیمهای حاضر در لیگ برتر متکی به بازیکنان خود هستند تا تفکرات مربیان، که این ازجمله موارد کلیدی خواهد بود که فوتسال کشور را با وقفه روبرو خواهد نمود.

 

فوتسال به کجا می رود؟آیا صرف برگزاری یک لیگ منظم میتواند فوتسال کشور را ارتقا و توسعه دهد؟آیا کسب موفقیتهای پی در پی تیم ملی فوتسال کافیست که این روزها حسرت آن بر دل اهالی فوتسال مانده است ؟آیا تیم ملی نیاز به پشتوانه و سازندگی ندارد؟آیا در این سازندگی باشگاهها نباید نقشی داشته باشند؟نقش کمیته آموزش فدراسیون فوتبال  در ارتقا دانش مربیان چیست؟آیا حضور تیمها با قدرت بیشتر،جذب مربیان با دانش نمیتواند در سازندگی بازیکنان جوان برای آینده کشور مفید باشد؟…

 

پاسخ به این سوالات وهزار سوال دیگر کماکان در ذهن کارشناسان ،مربیان ومدیران و مسولانباقی مانده است پس بیایید  با همفکری به این سوالات پاسخ دهیم تا شاهد آن باشیم که روز به روز بر تالار افتخارات فوتسال کشورمان افزوده شود نه اینکه امروز ببالیم از پیروزی بر رقیبان درجه ۳و۴ در فوتسال آسیا!!

لذا به دنبال آن هستیم تا در  پایگاه خبری فوتسال ایران که برای اولین بار در سطح کشور گامی نو در جهت ارتقا فوتسال کشور برداشته  در تلاش است  برای  مربیان گامهایی را در جهت توسعه فوتسال کشور بصورت علمی بردارد.روزهای سه شنبه هر هفته سعی خواهیم نمود با ارایه مطالب آموزشی و با بهره گیری از دانش اساتید فوتسال کشور مطالب علمی – آموزشی را در غالب ۴ اصل تکنیک– تاکتیک – آمادگی جسمانی و آمادگی روانی همراه با مطالب علمی روز دنیای حرفه ای فوتسال در شاخه فنی و همینطور بررسی سطح کیفی لیگ برتر فوتسال کشور ، تیم ملی و مقایسه فوتسال کشورمان با سایر کشورهاجهت استفاده مربیان ، بازیکنان و علاقه مندان محترم ارایه دهیم.

 

مطمئنا منتظر نظرات و مطالب درخواستی شما مربیان و علاقه مندان خواهیم بود تا همه باهم دست در دست هم موجبات پیشرفت فوتسال کشور قدمی هرچند کوچک برداریم.چرا که علم و تجربه ۲ عنصر با ارز ش در هر موفقیتی خواهد بود.

به قلم: شهاب سفال منش سفال sofal

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

masoud پنجشنبه , ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶

درود..

امین ش سه شنبه , ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴

من خودم بازین فوتسالم تو لیگ برتر بودم با اینکه سنی ندارم امسال تو هیچ تیمی نبودم اما خیلی ها اومدن تو لیگ.. واقعا انصاف مربی ها کجا رفته ؟؟؟

حسين(سمي) یکشنبه , ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴

من هنوز یه سوال توی ذهنمه، هرجوری حساب میکنم جوابشو نمی فهمم
چرا صدا و سیمای میلی بازیای لیگ فوتسال رو پخش نمیکنه؟
بازی ایران با برزیل توی گرندپریکس ٢٠١٣ پخش نشد در حالیکه
بازی چغندرآباد و آفتابه شهر از لیگ دسته شونزده فوتبال پخش میشه
خب همینه دیگه. انتظار دارید فوتسال دنده عقب حرکت نکنه؟

حسين(سمي) یکشنبه , ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲

چرا نزاشتن فوتسال یه فدراسیون داشته باشه؟؟؟؟
لطفا برید فدراسیون ببینید چی میگم
یه اتاق ۶ متری توشه که اسمش کمیته فوتساله!
٢٩٠٠ تا رشته ورزشی رزمی داریم به همون تعداد هم فدراسیون داریم!
خنده داره
تو این مملکت تیله بازی فدراسیون داره ولی فوتسال نداره
دیگه چه افتخاری بالاتر از این که توی چهارتای اول دنیا باشیم؟ ها؟
وقتی که ١٠٠ هزارتا آدم میرن بازی مزخرف فوتبال استقلال-پرسپولیس رو می بینن
چه انتظاری می شه داشت؟؟؟؟
البته که لیاقتمون همینه…

mi.kh شنبه , ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۸

زیبایی و قشنگی رو خوراکچی و تیمش خلق میکنن پولو استقلالیا و بقیه فوتبالیای امروزی میگیرن!!!!!!
دیگه وقتشه پولو بیارن تو فوتسال
۱درصد از قرارداد های فوتبتل رو بیارن تو فوتسال

mi.lh دوشنبه , ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲:۴۹

از همه فوتسالی ها تقاضا دارم بیشتر درباره اشخاصی که قراره راجعبشون نظر بدن اطلاعات بدست بیارن بیشتر تحقیق کنن

mi.kh دوشنبه , ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۳:۱۴

وقتی کسی رو بی دلیل مثل کشاورز بزرگ کنید تهش میشه اوضاع جالل انگیزناک گیتی پسند!!!!!!!
عارف بلوکی،حسین سلطانی،کاپیتان مجید رئیسی خیلی سرترن از کشاورز چون مربیشون مربیه!!!!! محمود خان خوراکچی سرمربی روانشناسِ فوتسال ایران و تیم میثاق!!!!!!!!!((((((((حقیقت همیشه تلخه ))))))))))

mi.kh دوشنبه , ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷

سرمربی شهید فرجی قزوین بعداز شکست مقابل میثاق در جام حذفی:ما برای این بازی بسیار بسیار برنامه داشتیم و شناخت خوبی از حریفمان داشتیم اما اسیر افکار خوراکچی شدیم .آنها نیمه اول فقط سعی در حفظ توپ و میدان داشتن و در نیمه دوم اندیشه سرمربیشان ( خوراکچی) ما را غافلگیر کرد و در لحظات آغازین دقایق نیمه دوم ۴گل دریافت کردیم و در۱۰دقیقه پایانی بازی با ۵نفره کردن فشار زیادی وارد کردن !!! تبریک میگویم به تیم میثاق و از بازیکنان خودمان نیز تشکر میکنم

اکبر جمعه , ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۶

یه جوری گفتی فرجی قزوین فکر کردم بارسلونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!